בסביבות השעה 11:00 בבוקר התקבלה הודעה במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום, על רכב שנראה במדרון תלול באזור כביש 40 בקרבת מצפה רמון.
צוותי כיבוי וחילוץ מתחנות מצפה רמון ובאר שבע שהוזנקו למקום החלו בחתירה למגע בכדי לשלול לכודים. צוותי החילוץ שהגיעו לרכב זיהו בתוכו אדם ללא רוח חיים ומיד החלו בהזנקת כוחות נוספים בעקבות תנאי השטח המורכבים.
למקום הוזנקה גם יחידת להבה של כבאות והצלה לישראל שתפקידה סיוע באירועים מורכבים וברשותה אמצעים ייחודיים וייעודיים לחילוצים מסוג זה.
במקום הוקם חפ"ק של כלל כוחות ההצלה שאותו ניהל טפסר משנה משה עמר מפקד תחנת באר שבע ובסיוע של סגן טפסר דורון אלמשלי מפקד יחידת להבה.
לוחמי האש מיחידת להבה החלו בהכנת ציוד ואמצעים וירידה במדרון עד להגעתם ללכוד.
צוות המחלצים זיהה כי הרכב נוטה להתדרדר בהמשך המצוק לעוד מרחק של מאות מטרים ולכן נדרש לעגן את הרכב, לאחר עיגון הרכב החלו הלוחמים בפעולות חילוץ מורכבות באמצעות כלים הידרואליים. הורדת הלכוד בוצעה באמצעות מערכות חבלים במתאר בעל עבירות קשה עד לנקודת חבירה.
לאחר פעולות חילוץ מורכבות ומשולבות בין לוחמי האש מתחנות מצפה רמון, לבין יחידת להבה מכבאות והצלה לישראל חולץ הלכוד מהרכב וכלל הצוותים עשו דרכם למקום מבטחים.
יש לציין שתנאי הדרך הקשים והמסובכים יחד עם החשיכה המוחלטת עכבו את חילוץ ההרוג מהשטח ואת יציאתם של כלל הצוותים מהמדרון למקום יציב ובטוח.
טפסר משנה משה עמר מפקד האירוע מסר:
"לאחר שעות רבות שבהם פעלנו יחד עם יחידת להבה לחילוץ מורכב של הלכוד, במדרון תלול של כ-150 מ' ובמקום ללא גישה לרכבי חילוץ, חילצנו את ההרוג. יש לציין שמדובר בחילוץ מורכב שדרש מהמחלצים ירידה בוואדי עם דרדרת תוך סחיבת ציוד חילוץ ייעודי וכבד בכדי לחלץ את ההרוג מהרכב שהיה מרוסק לגמרי. נוסף על כך הייתה סכנת התדרדרות של הרכב במדרון דבר שאילץ את אבטחת הרכב טרם פעולות החילוץ. לאחר סיום חילוץ הלכוד האתגר הקשה היה העברתו למקום המצאותם של כלל הכוחות כאשר יש סכנת דרדרת . עם רדת החשיכה כל פעולה שביצענו בשטח הייתה מורכבת יותר ואף מסוכנת. כלל הצוותים פעלו בנחישות ובמקצועיות עד לסיום האירוע".