ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

בעקבות חציית טיסן לשטח ישראל: מערכות התרעה ויירוט הופעלו באזור הצפון – האירוע מתוחקר

טיסן של חיזבאללה חצה משטח לבנון לישראל. בעקבות החצייה הופעלה התרעה בגליל העליון, שוגרו מיירטי כיפת ברזל והוזנקו מטוסי ומסוקי קרב. לאחר דקות אבד עימו המגע. האירוע מתוחקר, שגרה מלאה בעורף.

אזעקות נשמעו באזורים: אזור תעשייה חצור הגלילית, אזור תעשייה צ.ח.ר, אליפלט, אלמגור, אמנון, חצור הגלילית, טובא זנגריה, כורזים ורד הגליל, כפר הנשיא, כרכום, מחניים, עמיעד, ראש פינה, איילת השחר, גדות, חולתה, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה, שדה אליעזר, מנחת מחניים, חוקוק, כחל, קדרים.

במוקד 101 של מגן דוד אדום לא התקבלו קריאות על נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי "מתחקיר ראשוני שבוצע עולה כי מוקדם יותר היום (ו׳) זוהה טיסן בשטח לבנון שטס לכיוון ישראל. הטיסן חצה לשטחנו כשמערכות הגילוי עקבו אחר מסלולו. הופעלו מסוקי ומטוסי קרב, שוגר מיירט כיפת ברזל ללא יירוט מוצלח והופעלו התרעות לעורף. לאחר דקות הטיסן שב ללבנון. שגרה מלאה בעורף."

בעקבות חדירת הכטב"ם והאזעקות – אומר נמרוד דורון קינסבורן, מנהל בתי הסיעוד "בשבילנו" של החברה לפיתוח הגליל, בקיבוצים בלהבות הבשן, דפנה וכפר הנשיא: "לשמחתנו הבתים הסיעודיים החדשים "בשבילנו" בית וקהילה לגיל המבוגר, ממוגנים על פי כל התקנים החדשים, ומאפשרים מרחב בטוח לכל דיירי הבית, שלאחר הפתעה ראשונית, המשיכו בשגרת יומם. אנשים אלו עברו רבות בחייהם כולל אזעקות ומלחמות בגבול הצפון, ולכן פחות התרגשו מהאזעקה. אני מאחל לכולם שבת שקטה".

אילן אור ראש מועצה מקומית יסוד המעלה: "האזעקה הפתיעה אותנו והפרה את שיגרת החיים
השקטה והבטוחה במושבה. כולנו תקוה כי נחזור לשיגרה מוקדם ככל האפשר. אנו סומכים על צה"ל וכוחות הבטחון שיבצעו את עבודתם וישמרו על בטחוננו. שבת שלום".

עידן גרינבאום ראש מועצה אזורית עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כינרת אומר:" תושבי ישובי צפון הכינרת של המועצה, הופתעו מאוד, אחרי שנים ארוכות בהן האזור לא ידע אזעקות. התושבים פעלו על פי ההנחיות, הליווי גורמי פיקוד העורף וצוות הביטחון במועצה, עד שקבלנו הנחיה שניתן לחזור לשגרה. התחושות לא נעימות, סך הכל מפתיע אירוע כזה בצהרי יום שישי, אך אנו סומכים על צה"ל נענים להנחיות ומקווים שהשגרה תשמר, עבורנו ועבור כלל המטיילים ביום יפה זה באזור הכינרת וחופיה".

אורי נעים מרמות נפתלי סיפר: "היינו עם חברות חברים בבית קפה והיה רעש ושמחה, כך כך שלא שמענו את האזעקה. ואז מישהו הודיע שהיתה אזעקה ומיד הרגעה וחזרה לשגרה. כתושב רמות נפתלי בגבול הצפון, חייב להגיד כי זו בהחלט הרגשה מוזרה ודווקא ביום שישי נפלא, כשהגליל מלא במטיילים והרבה מבקרים ביקבים. אני סומך על כוחות הביטחון ומקווה לשבת שקטה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

ניוז 360

מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה. כתוצאה מתקלה שמקורה מצוי בבדיקה, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול. במסגרת תחקור האירוע, נבדק דיווח כי נפגע רכב במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. לא היו נפגעים, האירוע מתוחקר.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 6:40, יום חמישי (4.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה