חדשות בארץ

דמעות וחיבוק – ג'ון וויט התרגש בשומרון: "זו נבואת ירמיהו" • צפו

הכוכב ההוליוודי ג'ון וויט התרגש לקבל מיוסי דגן יין תוצרת השומרון, החל לדמוע "זה דבר מדהים", וחיבק את דגן . דגן "נבואת ירמיהו מתגשמת כאן ממש".

קרדיט: ניר דבוש – מועצה אזורית שומרון.

צפו: שחקן הקולנוע ההוליוודי ג'ון וויט התרגש עד דמעות כשקיבל מראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן יין תוצרת השומרון, כמאמר נבואת ירמיהו. וויט הגיע עם רבני חב"ד , הרב לוי יצחק קונין והרב חיים קונין, שהביאו את וויט לסיור בשומרון במסגרת הפקת סרט בשומרון, ונפגש עם מנהלת קרן קולנוע שומרון אסתר אלוש.

וויט הגיע למצפה יוסף שבהר ברכה, ממנו ניתן להשקיף לעבר קבר יוסף, שם קיבל מראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יין של יקב הר ברכה.

כשקיבל וויט את בקבוק היין עטור המדליות התרגש עד דמעות. "הם מקבלים מדליות על היין שהוא הטוב ביותר בישראל. זו הנבואה של ירמיהו. אתם קולטים מה קורה כאן? זו הנבואה של ירמיהו, לפני 200 שנה הוא ניבא שהאזור הזה של העולם ייצר יין", וחיבק את יוסי דגן בהתרגשות.

דגן אמר לווייט: "כבוד גדול עבורנו לארח שחקן חשוב כמוך וחשוב מכך ידיד ישראל". דגן התייחס לנבואה של הנביא ירמיהו: "עוד תטעי כרמים בהרי שומרון", ואמר לוויט: "מה שאני מחזיק ביד הוא לא רק בקבוק יין, לפני אלפיים שנה הבטיח הנביא ירמיהו שיום אחד עם ישראל יחזור לאדמתו, יחזור לשומרון וייטע כרמים. במשך אלף שנים של כיבוש מוסלמי, עמים אחרים הצליחו לגדל גפנים בצפון, בדרום אבל לא באדמת השומרון, וכשחזר העם היהודי לכאן, לשומרון, לפני 25 שנה כשחזרה ההתיישבות היהודית לשומרון, החלו לטעת כרמים, ובבת אחת החלו לגדול גפנים שמניבים היום יין זוכה פרסים בינלאומיים, שנחשב לאחד מהטובים בעולם.

כשאני נותן לך יין מהישוב הר ברכה שבמרומי הר גריזים, זהו לא רק בקבוק יין, אתה בעצם מחזיק נבואה של ירמיהו שמתגשמת כאן ממש", סיכם דגן.

בהמשך נתן דגן לוויט סקירה, על המותניים הצרות של המדינה ואמר לו: "כל רוחב מדינת ישראל כולל השומרון מהים עד הירדן הוא 45 מיילים, וללא השומרון רק 9 מיילים".

בתגובה אמר וויט "אני לא מבין מדוע יהודה ושומרון נקרא הגדה המערבית, שכן ברור כשמסתכלים במפה שהשומרון הוא לב ארץ ישראל".

השחקן האמריקאי, עבר גם הדרכה מפורטת על אתר ההיסטורי בבנימין. כשהוצגו בפניו החרסים הארכיאולוגיים מתקופת המשכן, התרגש מהמעמד העצום וציין "להחזיק פיסה קטנה מהיסטוריה משובחת של אלפי שנים בעם היהודי, זהו מעמד עליון ונשגב. השם שילה הוא מיוחד במינו ונושא היסטוריה ענפה ומשמעותית של אלפי שנים עבור העם היהודי".

בסיום הביקור, הוענק לוויט בשם מועצת בנימין העתק של קנקן צווארון מתקופת המקרא, וכן קיבל מצוות שילה הקדומה תיק מעוצב שכתוב עליו שילה בחמש שפות ומכתב בו הזמנה מיוחדת לנכדתו שילה, הבת של השחקנית אנג'לניה ג'ולי להגיע לביקור באתר המשכן.

וויט אמר בסיום ההדרכה למנהלת דסק חו"ל של מועצת בנימין, אליענה פסנטין שהובילה את הסיור כי "לבקר ישראל, בה הייתי מספר פעמים, זה אחד המקומות הקדושים ביותר ואני מרגיש כאן את האנרגיה. זה מדהים שאפשר למצוא כאן חרסים מלפני 3000 שנה. זה מדהים.

הטקסים שהתקיימו כאן הסיפורים המקראיים שקרו במשך 369 שנה, זה יוצא דופן, לטייל כאן ללכת על האבנים. תודה לאל, שיש אותך ואנשים כמוך שמשמרים את המקום הזה ואת ההסטוריה הזו. זו ארץ נפלאה."

קרדיט צילום: מועצה אזורית בנימין.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:14, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה