ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

ניסו לשרוף אותם בחיים: מחבלים הציתו בית יהודי בשמעון הצדיק – אחרי שרכבו הוצת 9 פעמים

ניסיון רצח – אחרי תשעה הצתות של רכב: אמש (ליל שבת) בשעה 22:30 התקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת דירה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, בעקבות השלכת בקבוק תבערה על ידי מחבלים.

כוחות כבאות והצלה שהוזנקו למקום מצאו שריפה מפותחת במבנה השייך לטל יושובייב המתגוררת בבניין בן שתי קומות.

ארבעה צוותי כיבוי בסיוע מנוף פעלו במקום לכיבוי האש וסרקו את המבנה על מנת לוודא שלא נמצאים בו נפגעים או לכודים. המשפחה לא שהתה בבית באותו זמן, ואיש לא נפגע.

כזכור, בשנה האחרונה מחבלים הציתו לטל רחמים יושובייב 9 רכבים! וניסו בפעם החמישית במספר להצית את בית משפחת יושיבייב! ביתו נמצא במרחק של מאות מטרים בודדים מהמטה הארצי של משטרת ישראל, וכ-200 מטרים מבסיס מג"ב.

טל יושובייב שביתו הוצת.

טל רחמים יושובייב, סיפר לחדשות כל העולם – עם צאת השבת: "הרגע קיבלתי את העדכון הזה, בנס ב"ה שלא הייתי השבת בבית, כי איך שאני רואה בתמונות, המיטה של הבן שלי הקטן וכל האיזור נשרף – זה אומר שאם חס ושלום הייתי בבית, זה היה נגמר באסון!"

עוד אמר יושובייב כי "מי שנושא באחריות ושעל ידו עלול להיות חס ושלום דם יהודים חפים מפשע – הם ממשלת ישראל והמשטרה, שלא עושים מאומה כדי לתפוס את המחבלים. אם היה מדובר בבית של ערבי, השב"כ מזמן היה נכנס לאירוע והיה נעשה שימוש בצווי מעצר מנהליים והרחקות מנהליות. אבל כשמדובר ביהודים – כוחות הביטחון פשוט מפקירים אותנו".

יושובייב הוסיף: "אני קורא לכל מי שיכול להצטרף לסיורים האזרחיים שנערכים מידי לילה בסמוך לביתי, במטרה להגביר את הביטחון בשכונה ככל הניתן".

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג שביקר בבית משפחת יושובייב, כתב בפייסבוק: "חדר ילדים בבית משפחת יושיבייב בשכונת נחלת שמעון, ספג פגיעה ישירה של בקבוקי תבערה. זו ההתקפה החמישית במספר על בית משפחת יושיבייב, בנוסף לתשעה רכבים שהמחבלחם שרפו להם. נס גדול היה שבשבת זו, משפחת יושיבייב לא היתה בביתה. בושה וחרפה למשטרת ישראל ולשב"כ שמתעסקים בזוטות ומפקירים את ביטחון תושבי ירושלים. אם משפחת יושיבייב היתה פה בשבת, אסון גדול היה פוקד אותם ואותנו, שעה שהגג קרס על עריסת התינוק."

חברת מועצת עיריית ירושלים יהונתן יוסף, בסיור לאחר ההצתה בביתו של טל ולקראת ההפגנה מחר בשעה 19:30 ברחבת ביתו של טל יושובייב.

רשף חיים מזרחי, מפקד משמרת תחנת האומה אשר פיקד על האירוע: "האש פרצה בקומה השניה ואיימה להתפשט לשאר חלקי הבית. פעלנו במהירות על מנת למנוע נזק נוסף לרכוש. הוריתי על הקמת צוות חקירה לבדיקת נסיבות האירוע, הוא החל את עבודתו הלילה וישוב מחר להמשך חקירה".

סיור בביתו של טל יושובייב.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אין דין ואין דיין, הכתובת הייתה על הקיר והזהרנו על כך מספר פעמים. המשטרה מפקירה את התושבים, במקום להגן עליהם מהפורעים צמאי הדם. המפכ"ל קובי שבתאי נכשל בתפקידו, הוא צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה ואם הוא לא מבין זאת לבד, צריך לפטר אותו".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אם היה מדובר בריסוס גרפיטי, המשטרה הייתה עושה מארבים יום ולילה כדי לתפוס את הפורעים. פעם זה קרה בשריפת רכב במשך 9 פעמים, היום זה הצתת בית שחלילה אם בני המשפחה היו שם, זה ח"ו יכול היה להיגמר באסון בנפש".

קרדיט צילום: כבאות והצלה ירושלים.

מתנועת אם תרצו נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מקצה משאבי עתק לריגול לכאורה נגד אזרחים וזונחת לחלוטין את תפקידה לשמור על הביטחון ברחובות. עד כה לא טרחה משטרת ישראל להקצות אבטחה למשפחה. 9 רכבים נשרפו וזהו לא ניסיון הרצח הראשון כלפי המשפחה באמצעות בקת"בים. האדם הסביר תוהה האם יש כאן התעלמות מכוונת כדי לגרום למשפחה לעזוב את המקום. אם שערה מראשם של בני המשפחה תיפול, האשמה כולה תהיה על המשטרה שמתייחסת למקרה ברשלנות פושעת".

ח"כ אורית סטרוק: ‏"הפיגוע בליל שבת בשכונת נחלת שמעון הוא לא פחות מנסיון רצח. אך בנס המשפחה לא היתה בביתה ונמנע אסון גדול. לא רק המשטרה חייבת לשנות גישה, גם השב"כ חייב להיכנס לחקירת הפיגוע, ללכוד את המציתים מכל ההצתות הקודמות (9 של הרכב, 1 של הבית), להביא למיצוי הדין נגדם, ולייצר הגנה נאותה לשכונה."

ממשטרת ישראל נמסר: "אמש התקבל במשטרה דיווח אודות שריפה בדירה בשייח׳ ג׳ראח. כוחות משטרה וכב״ה הוזעקו למקום. לצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור.

בעת השריפה הדירה הייתה ללא אנשים בתוכה, ושוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות, נפגע באורח קל משאיפת עשן.

בעקבות ממצאים ראשוניים שהעלו חשד להצתה, מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור משמעותית, והטיל את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
בנוסף הנחה לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר שפתח בעבר לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק בשל התנכלויות חוזרות ונשנות נגד יהודים, החליט לחזור לשכונה, כדי להשיב את הביטחון לתושבים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, מתכוון לעזור לתושבים ולתת להם את מעט הביטחון והרוח הגבית אותם הם לא מקבלים מהמדינה ולהגיע באופן קבוע לשכונה ללשכה פרלמנטרית שתוקם לצורך כך, שם יקבל קהל עם צוות לשכתו.

כזכור, בפעם הקודמת כשח"כ בן גביר פתח לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק התפתחו עימותים עם תושבים מהמגזר הערבי במקום ולמרות הפצרת לשכת רה"מ לפנות את המקום, בן גביר התעקש עד שהאבטחה קבועה של שוטרים הוצבה לטובת התושבים היהודים במהלך כל תקופת הרמאדן, אז חלה עלה חדה ברמת ההתפרעויות".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
5 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
עימותים בשמעון הצדיק בירושלים: 2 יהודים נפצעו בינוני וקל מדריסה ואלימות | צפו
לפני 2 שנים

[…] ניסו לשרוף אותם בחיים: מחבלים הציתו בית יהודי בשכונת שמ… […]

trackback
המשטרה והשב"כ עצרו שני מחבלים שהציתו את ביתו של טל יושובייב בשמעון הצדיק
לפני 2 שנים

[…] ניסו לשרוף אותם בחיים: מחבלים הציתו בית יהודי בשכונת שמ… […]

trackback
משליכים בקבוקי תבערה ונמלטים: תיעוד הצתת בית משפחת יושובייב – שהובילה למהומות בשכונה
לפני 2 שנים

[…] […]

trackback
לא מואשם בטרור: מחבל שהצית את בית משפחת יושבייב ישלח לשנתיים וחצי מאסר
לפני 1 שנה

[…] ניסו לשרוף אותם בחיים: מחבלים הציתו בית יהודי בשכונת שמ… […]

trackback
״בבניין ירושלים ננוחם״: קמפיין גיוס ההמונים עבור גאולת בית בשכונת שמעון הצדיק
לפני 11 חודשים

[…] ביתם ורכבם של משפחת יושובייב הוצת תשע פעמים כשרק לאחרונה הורשעו המבצעים ונשלחו לחמש שנות מאסר. […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

ניוז 360

מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה. כתוצאה מתקלה שמקורה מצוי בבדיקה, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול. במסגרת תחקור האירוע, נבדק דיווח כי נפגע רכב במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. לא היו נפגעים, האירוע מתוחקר.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 6:47, יום חמישי (4.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה