חדשות בארץ

‏דרמה: מפקד תחנת לב הבירה נצ״מ שימי מרציאנו זוכה מאישומים של תקיפת ילד בירושלים

מפקד תחנת לב הבירה נצ״מ שימי מרציאנו זוכה הבוקא בבית המשפט מאישומים של תקיפת מפגינים‏ בירושלים. השופטת ג'ויה שפירא אמרה בהחלטת הזיכוי כי ״השוטרים שהיו תחת פיקודו סירבו לחתור למגע עם המתפרעים והוא נאלץ לעשות זאת בעצמו. מעשה האלימות שהפנה אסור ומיותר, ואולם מכלל הנסיבות במקרה דנן חייבו את מיצוי הדין עם הנאשם במישור המשמעתי״.

כתב אישום נגד מפקד תחנת "לב הבירה" שימי מרציאנו בגין תקיפה סתם

תיעוד התקיפה, צילום: מוטי קסטל.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "השופטת ג'ויה שפירא שהגיעה מהפרקליטות נותנת הבוקר לשוטרים רשיון להמשיך להרביץ! למרות שני סרטונים שמתעדים מכות רצח לקטינים חרדים היא מזכה זיכוי מוחלט את קצין המשטרה שימי מרציאנו שמתועד בסרטונים נותן להם מכות רצח. בושה! אם יש עוד טיפת הגינות למח"ש – יש חובה לערער על הזיכוי ההזוי הזה".

כזכור, על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עדי וולנרמן, ביום 04.10.20 בשעות הערב, פיקד הנאשם על כוח משטרתי, אשר אבטח הפגנה רבת משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי שנערכה בשכונות חרדיות בירושלים, וכן פעל למניעת הפרות סדר. בשלב מסוים, ההפגנה הפכה אלימה וכללה הפרות סדר, לרבות הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר השוטרים והשמעת קריאות גנאי וגידופים כלפיהם.

מפקד תחנת "לב הבירה" שימי מרציאנו תוקף בהפגנה נוספת.

במהלך ההפגנה, סמוך לחצות, החל הנאשם לרוץ לעבר קבוצת מפגינים, אשר עמדה סמוך אליו, ברחוב שבטי ישראל, ואשר על פי החשד השליכו אבנים לעבר הכוח המשטרתי. קטין בן 12, אשר עמד יחד עם יתר המפגינים במקום, החל לברוח מהנאשם, כמו רוב יתר המפגינים.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום וכתוצאה מכך נפל הקטין ארצה. בעוד הקטין ישוב על הקרקע ושב וצועק "לא עשיתי כלום", מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו, ללא כל סיבה או הצדק.

סמוך לאחר מכן, הבחין הנאשם במפגין אשר אחז בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלתו של הקטין על ידי שוטר אחר. הנאשם אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה, לעבר שיחים המצויים במקום.

חבר המועצה בעיריית ירושלים יהודה בן יוסף הגיב להחלטה: "היה לי ברור מההתחלה כי חברי שמעון מרציאנו, מפקד תחנת לב הבירה, אשר עושה לילות כימים בשמירה על הסטאטוס קוו והביטחון העירוני יזוכה מהאישומים נגדו.

מדובר בשוטר איכותי וטוב, מנהיג עם יכולות מדהימות בעבודה מול קהילה, מול אנשים גם במצבים מורכבים.

עבדתי עם שימי לאורך שנים. מעולם לא ראיתי אותו מתנהל באלימות. הכרתי איש אדיב, פתוח לקהילה, יודע להתמודד במצבים קשים.

אני דוחה על הסף כל אלימות מכל סוג שהיא, ודאי אם היא מגיעה מצד המשטרה."

נצ"מ שמעון מרציאנו ויהודה בן יוסף בסיור בשנת 2018 (צילום: פרטי).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
אבי
אבי
לפני 2 שנים

הילד בנס לא קיבל טראומת ראש מהקיר אבן אליו נדלף עי המחבל במדים

יוסף הלוי
יוסף הלוי
לפני 2 שנים

מה שנשאר לו זה רק לנבוחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
בושה וחרפה

חבר המושבעים
חבר המושבעים
לפני 2 שנים

שופטת סמולנית טפוווו אם היה מדובר במפגין סמולני הדוטר היה מורשע. תעודת עניות נוספת לביהמ"ש. חונטה של שופטים אדומים משובטים מפא"יניקים

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:23, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה