חדשות בארץ

בנט הודיע: "בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר" | צפו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע: "בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר, בהתחלה באופן ניסיוני ובהמשך באופן מבצעי. בתחילה בדרום ואז במקומות אחרים"

"זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטב"מים ואיומים אחרים ולמעשה תיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו".

עוד אמר ראש הממשלה בנט:

– על הסכם הגרעין: "זו ההגדרה למשא ומתן תחת אש. שום הסכם לא יקשור את ידינו מלפעול למען הגנתנו"

– "המערכה להחלשת איראן החלה. המערכה הזאת מתנהלת בכל המימדים: גרעין, כלכלה, סייבר, פעולות גלויות וחשאיות, לבד ובשיתוף פעולה עם אחרים".

– "האסטרטגיה הישראלית עומדת בעינה במקרה של הסכם, שבכל מקרה קונה זמן קצר מאוד, או במקרה שאין הסכם. בשני המקרים המערכה שלנו נמשכת"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא הערב (ג'), 01 בפברואר 2022, ל' בשבט תשפ"ב, דברים בכנס הבינלאומי השנתי ה-15 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב.

עיקרי הדברים:

– ביחסי החוץ – חיממנו יחסים שהתקררו ופתחנו דף חדש ורענן בין ישראל לעולם.

– בביטחון השוטף – הרגענו לעת עתה את השטח בדרום ואנחנו פועלים לבלום הידרדרות ביהודה ושומרון.

– בתוך ישראל – ייצבנו את הספינה. עצרנו את המערבולת הפוליטית. הזירה הציבורית כעת עוסקת יותר באזרחים ופחות במנהיג. אפילו מהדורות החדשות התקצרו.

– ארצות הברית הייתה ותישאר חברתנו הטובה ביותר, אבל לוושינגטון יש מערך אינטרסים משל עצמה, שצריך להודות בכנות, לא תמיד חופף את זה שלנו. העניין שלה באזור הולך ופוחת, עיניה כרגע מתמקדות בגבול רוסיה אוקראינה והיא מצויה בקונפליקט אסטרטגי מול סין.

– בזירה הגאופוליטית אין ואקום, מקום שמתפנה מיד נתפס. את מקומה של ארצות הברית באיזור יכולים למלא, חלילה, כוחות של טרור ושנאה, ויכולה למלא ישראל.

על איראן והסכם הגרעין:

– את תפיסתי לגבי איראן כראשית הצירים של האיומים עלינו, כ"ראש התמנון", הצגתי כאן לפני ארבע שנים. מאז, גם בהיותי שר בטחון ועכשיו כראש ממשלה, התפיסה הזאת השתכללה, הותאמה לנסיבות והיא הופכת למציאות.

– המערכה להחלשת איראן החלה. המערכה הזאת מתנהלת בכל המימדים: גרעין, כלכלה, סייבר, פעולות גלויות וחשאיות, לבד ובשיתוף פעולה עם אחרים.

– ככל שטהראן חלשה יותר – שלוחותיה חלשות יותר. ככל שראש התמנון רעב – זרועותיו מצומקות יותר.

– הסרת סנקציות והיצף של מיליארדי דולרים למשטר הזה, משמעותם עוד רקטות, עוד כטב"מים, עוד חוליות טרור, עוד תקיפות סייבר ומבצעי תודעה.

– אנחנו עוקבים אחרי שיחות הגרעין בוינה, ומקווים שהן יגמרו בלי הסכם.

– בזמן שאנשי משרד החוץ האיראני יושבים בווינה עם המעצמות, משמרות המהפכה מתנהגים כמו הבריון השכונתי ותוקפים באמירויות ובמקומות אחרים – זו ההגדרה של משא ומתן תחת אש.

– נמשיך לעמוד מולם בכל דרך, שום הסכם לא יקשור את ידינו מלפעול למען הגנתנו.

– האסטרטגיה הישראלית עומדת בעינה במקרה של הסכם, שבכל מקרה קונה זמן קצר מאוד, או במקרה שאין הסכם. בשני המקרים המערכה שלנו נמשכת.

על מערכת היירוט באמצעות לייזר:

• היום, למשל, יושב לו אחמד בחאן יונס, מעמיס על המשגר רקטה בייצור עצמי שעלותה כמה מאות דולרים, ומשגר אותה לעבר ישראל. המיירט של כיפת ברזל, לעומת זאת, עולה כמה עשרות אלפי דולרים.

• זאת משוואה לא הגיונית, שמאפשרת לאחמד לשגר עוד ועוד קסאמים, ולנו להקיז מיליונים רבים על כל "מכת ברק" כזאת ומיליארדים בזמן מערכה. אנחנו החלטנו לשבור את המשוואה הזאת, והיא תשבר, תוך כמה שנים בלבד.

• כבר בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר, בהתחלה באופן ניסיוני ולאחר זמן באופן מבצעי. בתחילה בדרום ואז במקומות אחרים.

• זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטבמים ואיומים אחרים ולמעשה תיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו.

• המשוואה תתהפך – הם ישקיעו הרבה ואנחנו מעט. אם אפשר ליירט טיל או רקטה בפולס חשמל שעולה כמה דולרים, אנחנו בעצם מאיינים את טבעת האש שהקימה איראן על הגבולות שלנו.

• הדור החדש הזה של הגנה אווירית ישראלית יוכל גם לשמש את ידידותינו במרחב, שגם הן חשופות לאיומים קשים מאיראן ושלוחיה.

*תמונות מנאום ראש הממשלה, נפתלי בנט, בכנס הבינלאומי השנתי ה-15 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS):


(צילום: חיים צח/ לע"מ).

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף בריאיון לרשת פוקס ניוז כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב חוגרים בשעה זו בשמי טהראן, ומשמידים מערכות מכ"ם והגנה אווירית בדרום-מערב המדינה. טראמפ הוסיף כי שוחח ישירות עם בכירים וגורמים איראניים, אשר פנו אליו בבקשה דחופה להפסיק את ההפצצות בעומק המדינה. טראמפ: "התקיפות באיראן ייפסקו בקרוב, אך כל האופציות […]

ניוז 360

מחבל חיזבאללה חוסל לאחר שהתקרב סמוך לגדר גבול הצפון וירה על כוחות צה״ל הפועלים במרחב. בעקבות החיסול מועצה אזורית גליל עליון יצאה עם כמה הנחיות לציבור: 1- ישובים משגב עם מרגליות ומנרה לפעול לפי הנחיית הרבש״צ ולשהות בבתים ולא להסתובב בישוב. מחלקות ההגנה וצה״ל פועלים במרחב. 2- שאר קיבוצי המועצה כרגע בשגרה ללא הנחיות מיוחדות […]

ניוז 360

לפי החשד, נסיון הרצח תוכנן כמארב על ידי השוטר ובני משפחתו, המשמשים כקצינים בצה"ל, אחד מהם בדרגת אל"מ במילואים. לפני זמן קצר הובאו השלושה לבית המשפט השלום בבאר שבע לדיון בדלתיים סגורות. מעצרו של השוטר הוארך ב-9 ימים ומעצרם של השניים הנוספים ב- 3 ימים.

ניוז 360

איראן אינטרנשיונל מדווח שהמנהיג העליון מוג'תבא חמינאי מנותק קשר וירד למחתרת ביממה האחרונה.

ניוז 360

שר החינוך יואב קיש: "גם מחר לא יתקיימו לימודים. הכוונה היא שמחר יהיה יום התארגנות, וביום רביעי מערכת החינוך תחזור לפעול במתווה ממוגן, בכפוף להנחיות פיקוד העורף."

ניוז 360

יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הוא בכיר בש"ס – שנחקר היום באזהרה במסגרת הפרשה הנחקרת בחשד להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרד. יחד עמו נחקר באזהרה בכיר נוסף במשרד, ועוד עובד נוסף מסר עדות פתוחה.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:32, יום ראשון (28.06)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה