ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

בגיל 74: ‏נשיאת ביהמ״ש העליון לשעבר השופטת מרים נאור נפטרה

‏נשיאת ביהמ״ש העליון לשעבר וראש ועדת החקירה לאסון מירון השופטת מרים נאור נפטרה בגיל 74. לפני מספר ימים היא קיבלה את ההודעה על זכייתה באות יקיר ירושלים.

מרים נאור היא נשיאת בית המשפט העליון בדימוס. כיהנה בתפקיד זה מינואר 2015 עד אוקטובר 2017 והייתה שופטת בית המשפט העליון משנת 2003. הייתה יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית מדצמבר 2011 עד יוני 2012.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לה: "ברוך דיין האמת. קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ז"ל.

נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל.

מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים.
נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה. דבריה היו דברי חכמים, ובנחת נשמעו.

שיחתנו האחרונה, עם הגשת דוח הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון בראשה עמדה, התקיימה בטלפון. מרים ז"ל נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה על עמידה במשימה החשובה שהוטלה עליה. על קצה המזלג, זה מלמד יותר מכל על דמותה ועל דרכה. יהי זכרה ברוך".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו מעומק ליבנו לפרופ׳ אריה נאור, לבנים מיכאל ונפתלי ולכל משפחת נאור, על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת מרים נאור ז״ל. לשופטת נאור הייתה מחוייבות עמוקה למדינת ישראל ולעולם המשפט, לו תרמה רבות במהלך חייה. בבית הוריה היא התחנכה על ערכים של שליחות ומצוינות, ערכים שהיו נר לרגליה במשך שנים. רעייתי שרה ואני זוכרים בחום את פגישותינו הנעימות בבתינו בהן יכולנו לעמוד על אישיותה הייחודית ועל הקשר העמוק שלה עם אריה, שותפה לחיים רבי מעש. יהי זכרה ברוך."

ראש עיריית ירושלים משה לאון אמר אחרי פטירתה: "‏מרכין ראש בצער על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר גברת מרים נאור, תושבת העיר. לפני מספר ימים שוחחנו והודעתי לה בהתרגשות על זכייתה בפרס יקיר העיר. היא שמחה והתרגשה וסיפרה על החשיבות של העיר בעיניה. את התעודה היא לא תזכה תקבל אבל פועלה וזכויותיה ישמרו בליבנו. יהי זכרה ברוך."

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער בטוויטר: ״בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ״ח איבריה ושס״ה גידיה שעשתה את כל הדרך מביהמ״ש השלום ועד לפסגה. שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים. ״הדין נגזר מהעובדות״. תנחומי מקרב לב לפרופ׳ אריה נאור ולבניה מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך.״

היועץ המשפטי לממשלה: "השופטת נאור היתה דמות מופת, מגדלור של צדק, חכמה וערכים, אשר תרומתה לעולם המשפט לא תסולא בפז. מורשתה המרשימה, בין היתר, בקידום דיאלוג ושמירה על האיזונים הראויים בין הרשויות, במחויבותה לחברה שוויונית והוגנת בישראל ולקידום ערכים של אמת וצדק, תישאר עמנו לעד. אני משתתף בצער פרופ׳ אריה נאור והבנים מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך."

שרת הפנים, איילת שקד: "קיבלתי בצער רב ובהלם את הידיעה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור.

מסלול חייה של מרים, החל מלידתה ערב הקמת המדינה, השתלב בהרמוניה עם מסלול חייה של מדינת ישראל. כבת לאמא מהאצ"ל ואבא מההגנה, קשרה עצמה מרים בעבותות לסיפור הציוני.

במהלך כהונתי כשרת המשפטים, כבר בפגישתנו הראשונה הרגשתי כאילו אנו חברות ותיקות. משהו התרחש שם, הלבבות התחברו. העבודה עם מרים היתה מהנה, פוריה, ומכבדת. אין זה סוד שהיו לנו לא מעט מחלוקות, אך תמיד ידענו להתעלות מעליהן ולנהל אותן בדרך טובה ומכבדת כאשר טובתה של מדינת ישראל לנגד עינינו. מאז, כמעט ולא עבר שבוע שלא הסתמסנו. לא היה חודש שלא קפצתי לבקר אותה בביתה. מרים הייתה צופה בראיונות בהם הופעתי ובאופן מיידי הייתה שולחת לי את דעתה האמיתית והכנה. דיברתי איתה פעם אחרונה ביום רביעי, בירכתי אותה על קבלת פרס יקירת העיר ירושלים והבטחתי לבוא לטקס, אין ראויה ממנה.

לכל תיק שהונח לפתחה של מרים הגיעה בדעה נקיה ובראש פתוח ולא הניחה אבן אחת בלי שהפכה אותה. גם כאשר לא הסכמתי עם פסקי דינה, תמיד ידעתי שמניעיה טהורים וזוהי התוצאה המשפטית הנכונה ביותר בעיניה.

מרים עסקה בכל תחום בעולם המשפט, ישן כחדש, משל היה תחום עיסוקה המרכזי מזה שנים. לבה הגדול, שהכרתיו באופן בלתי אמצעי, היה נוכח בכל עניין שהובא לשולחנה. טביעות אצבעותיה ניכרות בכל תחומי המשפט הישראלי.

אהבתה למולדת ניכרה בפסיקותיה, שעה שהבהירה בשבתה על כס השיפוט באופן חד משמעי שאיננה מהאו"ם. לאחר שהדליקה את הלפיד במצעד החיים לזכר המשפטנים שנספו בשואה ולתפארת מדינת ישראל, שבה ארצה כשאש הציונות בוערת בה מתמיד תוך שהדגישה כי מדינת ישראל איננה דבר המובן מאליו, ולצד שמירה על החוסן המוסרי, יש לשמור בכל משמר על עוצמתה הפיזית וההרתעתית של מדינת ישראל.

מרים חברתי היקרה, תודה רבה על שהקדשת את חייך למדינת ישראל. פועלך ייחרט לנצח בדברי הימים של המדינה היהודית המתחדשת. אהבתי אותך מאוד."

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "לשכת עורכי הדין מבכה את לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ומשתתפת בצערם הגדול של בן זוגה אריה נאור, ילדיה ומשפחתה המורחבת. השופטת נאור הייתה אישה פורצת דרך, שופטת מוערכת בבית המשפט ונשיאת בית המשפט העליון ה-11, כאשר בחודשים האחרונים לחייה עמדה בראשות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. השופטת נאור קידשה את ערכי היושר, השקיפות והצניעות בשעה שהנהיגה את הרשות השופטת. במסירותה ובדאגתה למדינת ישראל, נתנה הנשיאה נאור דוגמה ומופת לשוויון ההזדמנויות ולעליונות שלטון החוק במדינת ישראל, יהי זכרה ברוך".

קרדיט: לשכת עורכי הדין.

נשיא המדינה ספד לה: ״מדינת ישראל מרכינה את ראשה עם לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור.

השופטת מרים נאור תיזכר בקורות ישראל כמלכת הצדק וכאחת מהענקיות במשפט הישראלי– נבונה, ידענית ורגישה, חזקה ועצמאית, אשר ליבה לא גבה גם בשבתה בערכאות הגבוהות ביותר.

מיכל ואני זכינו להכיר באופן אישי אותה ואת בעלה אריה באירועים ומפעלים רבים. ברמה המקצועית, זכיתי להכיר אותה בפעילותה כשופטת, שם נוכחתי מקרוב בכושר השיפוט המדהים וחדות המחשבה שלה, ביושרה הקיצונית ובמחויבות שלה ל'צדק צדק תרדוף' ו'צדק לכל', שאפיינו את דרכה.

גם הציבור נחשף למעלותיה ביתר שאת כשעמדה לאחרונה בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון. תנחומיי הכנים לאהוב ליבה פרופסור אריה נאור ולכל משפחתה, מוקיריה ואוהביה. יהי זכרה ברוך.״

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:28, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה