ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

האם ממשלת בנט תשלים את ההתנתקות מחומש לאחר 15 שנה?  בנט יכריע בימים הקרובים

הדרג המדיני ורה"מ יאלצו להכריע בימים הקרובים בסוגיית ישיבת חומש. ההכרעה מגיעה לאור החלטת בג"צ אשר מחייבת את הדרג המדיני למסור את עמדתו בעתירת ארגוני השמאל הקיצוני יש דין ומספר פלסטינים לבג"צ בנושא המשך שהיית הישיבה בחומש בתוך מספר ימים.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אומר "כל אדם הגון במדינה הזו מימין ומשמאל מצפה מממשלת ישראל לא לתת פרס לטרור, ועוד פרס כזה גדול לאחר הרצח של יהודה דימנטמן, ולא להשלים את הנסיגה, את הגירוש, את ההתנתקות, מחומש. החלטה לפנות את חומש תהיה חרפה לאומית והשלמת הגירוש דבר שאפילו אריק שרון ואהוד אולמרט לא העזו לעשות. אחרי הרצח של יהודה דימנטמן אם זו תהיה תשובת המדינה זה יהיה פרס לטרור שעלול להעביר מסר איום ונורא בכל רחבי המדינה למחבלים מהרשות הפלסטינית שהטרור משתלם. על חומש והנגב הממשלה הזו תיפול", הוסיף דגן.

ע"פ החלטת בימ"ש נשיאת העליון, אסתר חיות, הדרג המדיני, מחוייב להציג את עמדתו עד ליום ה-30/1/22. לקראת ההחלטת הדרג המדיני פנו במשרד המשפטים לכלל הגורמים בסוגייה וביקשו את עמדתם. מדובר בהחלטה מדינית ראשונה, בנושא נסיגה ביו"ש שממשלת בנט צפוייה להכריע בו.

נזכיר כי בממשלה ישנם מספר שרים אשר התבטאו כי לא יתמכו בפינוי הישיבה ביניהם השר אלקין, השרה שקד, השר הנדל השר כהנא, וגורמים נוספים בקואליציה. השר זאב אלקין (תקווה חדשה) התנגד לפינוי חומש "להמשך התוקף של חוק ההתנתקות בצפון השומרון אין שום משמעות, אם זה יובא להצבעה אתנגד לפינוי הישיבה", אמר לאחרונה. גם השר יועז הנדל (תקווה חדשה) התנגד לפינוי הישיבה בחומש "הישיבה בחומש קיימת שנים, ללא קשר למה צריך באזור, להוריד אותה אחרי פיגוע זו איוולת. אני בעד ההתיישבות, לא כתגובה לפיגוע אלא כאסטרטגיה, וודאי שאני נגד להוריד ישובים כתגובה לפיגוע", אמר הנדל בריאיון לגלי צה"ל בשבועות האחרונים.

השרה איילת שקד אמרה בראיון בשבת שעברה כי "כעת צריך להיות ריאליים. עם ממשל ביידן אי אפשר להעביר את ביטול חוק התנתקות. אבל צריך להשאיר את הישיבה ולשמר את הסטטוס קוו. השטח באחריות שר הביטחון. אנחנו מולו בשיח כל הזמן שהישיבה תישאר. סה"כ מערכת היחסים ביני לבין גנץ תקינה ואנחנו עובדים טוב בשיתוף פעולה. לא מסכימים על הכל ויש ביננו פערים ויש חילוקי דעות אבל מצליחים לעבוד ביחד". גם שר הדתות מתן כהנא התבטא במהלך השבעה של משפחת דימנטמן, לאחר ששמע מבני המשפחה את דרישתם להסדיר את ישיבת חומש ולא להרוס אותה "אני מבין היטב את הדברים בנוגע לחומש. ברמה האישית אני מאמין שכך צריך להיות, צריך לפעול שכך יהיה".

בנוסף, חבר הכנסת בני בגין (תקווה חדשה) אמר כי פינוי הישיבה בחומש יהיה "סיפוק לרוצחים. בנסיבות המיוחדות שנוצרו, לא צריך לתת לרוצחים את הסיפוק שלהם בהורדת הקבוצה הזו מהשטח. המקום פונה ללא טעם, סתם כדי להוכיח משהו לאמריקנים – אז יש שם אנשים ששומרים על הגחלת. האיזור הזה הוא בשליטת ישראל ולא הועבר לשליטה אחרת, מותר לישראלים להיות שם שלא בדרך קבע".

נזכיר כי ישיבת חומש, שוהה בשטח היישוב חומש כ-15 שנה. בחודש האחרון, לאחר רצח יהודה דימנטמן הי"ד, קיבלה הישיבה מידע כי גורמים במערכת החליטו לפעול לפינוייה של הישיבה. במקום בוצעו בחודש האחרון מספר פנויים של מבנים, בניהם הריסת בתים של 2 משפחות אשר התגוררו במקום ופגיעה בחיבור החשמל

(בתמונה: חברי כנסת עם ראש מועצת שומרון בחומש לפני כחודש. קרדיט: ניר דבוש – דוברות שומרון).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:31, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה