חדשות בארץ

טרור הבלונים: 14 שריפות פרצו בעוטף עזה ונגרמו מבלונים – בלון תבערה נפל בגן בקיבוץ סעד

צוותי כיבוי, קק"ל, רט"ג, גרורים צבאיים פעלו היום בגזרת מועצה אזורית אשכול ב-5 שריפות. בגזרת מועצה אזורית שער הנגב ב 3 שריפות כשאחת מהם גדולה במאגר ניר עם. ובמועצה אזורית שדות נגב ב 5 שריפות.
על רוב השריפות הושגה שליטה תוך דקות ספורות פרט ליער עלומים ולמאגר ניר עם .
לאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נתיבות ואשקלון השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

שריפה נוספת פרצה בשעה האחרונה.

סה"כ שריפות מבלונים- 14.

ב‏שריפה באזור ניר עם האש התפשטה עד לאתר 'חליל הרוח' שנבנה לזכרו של אסף סיבוני ז"ל שנהרג באסון המסוקים.

מצפור אסף סיבוני ז"ל. קרדיט: ביטחון שער הנגב.

מצפור אסף סיבוני ז"ל. קרדיט: ביטחון שער הנגב.

בלון תבערה נפל בגן בקיבות סעד שבמועצה אעזורית שדות נגב. אין ילדים בגן והאירוע בשליטה.

צילום: רפי בביאן, בטחון שדות נגב.

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב:
"בלון תבערה בגן ילדים זה בדיוק כמו טיל בגן ילדים. אי אפשר להמשיך ולשתוק. כל יום יש שריפות בעוטף ואין שום תגובה הולמת מצד ישראל . החקלאים שלנו מתוסכלים והילדים שלנו גדלים לנוף של שריפות ולריח של עשן.
טרור בלוני התבערה חייב להיפסק. אני דורש מהממשלה לפעול באופן מיידי לפני שייקרה אסון חס וחלילה .בלון התבערה שנפל היום בגן הילדים במועצה יכול היה לגרום לאסון אם היה נוחת כמה דקות מוקדם יותר. קהילת שדות נגב חזקה ותעמוד בגבורה ובחוסן אחרי כל פעולה צבאית, אבל לא נוכל להמשיך ולספוג עוד ועוד בלוני תבערה ונפץ ולהמשיך לקיים את השגרה שלנו במציאות הזו".

קרדיט עוזי עזרן.

ח"כ אלון שוסטר ממפלגת כחול לבן, נציג עוטף עזה בכנסת, מגיב לשריפות האחרונות בעקבות טרור בלוני התבערה בעוטף עזה:

"שוב שטחים בעוטף עזה עולים בלהבות. הפעם הכה הטרור בנקודה יקרה במיוחד ללבי: מצפור אסף סיבוני, חלל אסון המסוקים, שהוקם על ידי שלומית סיבוני, אמו, נשרף היום כליל בעקבות טרור התבערה. שוחחתי כעת עמה ועם בתה, דפנה, ושאבתי עידוד מהרוח הנחושה שלהן, שאמנם כואבת אך כבר מחשבת את הצעדים הבאים לשיקום הנקודה.

לרה"מ ושר הביטחון כל זה כמובן לא מזיז. שריפת אתרי הנצחה לחללי צה"ל או שדות חקלאיים, בדיוק כמו מותם של 4 אזרחים בסבב הלחימה הקודם, אינם תמריץ מספק לשינוי מדיניות הסטטוס קוו מול רצועת עזה, והעתיד היחיד שהוא מבטיח לתושבי העוטף הוא בבחינת "מה שהיה הוא שיהיה".

למפלגת כחול לבן יש אלטרנטיבה ברורה – במקום להיגרר אחרי חמאס, ניזום בעזה מהלך כפול: מחד גיסא, תגובה רבת עוצמה על כל התגרות והפעלת אלימות לשטחנו, ומאידך גיסא מהלך משותף עם גורמים אזוריים שיציג בפני תושבי עזה אפשרות לחיים טובים יותר, ויבהיר להם שמה שעומד בינם לבין חיים אלה הוא תוקפנות חמאס כלפי ישראל."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:22, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה