ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

חודש לרצח בחומש: אלפים מפגינים מול משרד רה"מ – "לא לכניעה לטרור" | צפו

אלפים מפגינים בשעה זו בירושלים, מול משרד רה"מ, בהובלת ראשי המועצות ביו"ש, בדרישה שלא להרוס את חומש ובדרישה שלא להפקיר את אדמות הלאום ביו"ש ובנגב, יוסי דגן "על הנגב, על חומש ועל ההתיישבות הצעירה הממשלה תיפול!"

הערב (חמישי) מתקיימת ברחוב קפלן מול משרד ראש הממשלה בירושלים מחאת הימין הגדולה במלאת 30 להרצחו של הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד ובדרישה שלא להרוס את ישיבת חומש, שלא לפגוע בהתיישבות ובקריאה לשמור על אדמות הלאום ביו"ש ובנגב ובדרישה להסדיר את ההתיישבות הצעירה.

ההפגנה מתקיימת במלאות שלושים יום להירצחו של יהודה דימנטמן ה"ד ובסיום שבוע מחאה מול משקד רה"מ. ראשי הרשויות ביו"ש היו במהלך כל השבוע במקום בדרישה שלא להרוס את ישיבת חומש, שלא לפגוע בהתיישבות, ושלא להפקיר את אדמות המדינה ביו"ש ובנגב.

בין ראשי המועצות שמשתתפים בהפגנת האלפים נמצאים ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש עיריית עמונאל אליהו גפני, ראש מועצת מעלה אפרים שלמה ללוש, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר היום: "המאבק הזה באותה מידה שהוא על חומש הוא גם על הנגב ועל כל ארץ ישראל. הביזיון הזה שבאותו יום שהממשלה מאשרת את החוק של חיבור חשמל למאחזים הבדואים שמשתלטים על אדמות הנגב, הממשלה מנתקת את החשמל והורסת בתים בחומש היא בושה וכשל ערכי! לא ניתן להפקרות הזאת להמשיך. על חומש ועל הנגב הממשלה הזאת תיפול! עם ישראל רוצה את יהודה ושומרון בנויות, את ההתיישבות הצעירה, את הנגב בשליטת מדינת ישראל, ועם ישראל רוצה את חומש הבנויה!"

דגן הביא דברי חיזוק מראשי הרשויות בדרום: שי חג׳ג׳ ראש מועצת מרחבים יור מרכז השלטון האזורי, איציק דנינו ראש עיריית אופקים, בני ביטון ראש עיריית דימונה ויור פורום ערי הפיתוח, ותמיר עידאן ראש מועצה אזורית שדות נגב, שאמרו: "למפגיני הימין עכשיו, בירושלים. אנחנו, תושבי הדרום והנגב, מבקשים לחזק אתכם במאבק למען אחדות העם והארץ. כולנו שותפים בתמיכה בתושבי חומש ובתושבי יהודה ושומרון. יהודה ושומרון, כמו הנגב, הם חלקים בלתי נפרדים של מדינת ישראל. חזקו ואמצו".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון הוסיף במחאה כי לא נותרה עוד ברירה אלא לדרוש את המגיע לנו בזכות. לדבריו: "הגענו לנקודת השבירה ביחס לממשלה. המתנו ובחנו את הממשלה על פי המעשים והתוצאה היא כשלון מחפיר. לא נותרה דרך אחרת מאשר לקבל בדרך הקשה, את המגיע לנו בזכות. שיחפשו ילדי כאפות אחרים, כפי שאמר אחד משריה לפני מספר ימים".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, אמר במאהל המחאה כי "אם ממשלת ישראל חרדה כל כל לשלטון החוק, טוב תעשה שתתמקד בטיפול באנדרלמוסיה השלטת בנגב ובמתקפה ערבית מתוזמנת ומשומנת כנגד נכסי הלאום בשטחי C. הכי קל לטפל במתנחלים ולא בכדי, הרי לנו באמת יקר צה"ל, המדינה הזו וכן גם החוקים שלה. ניצול הציני של הממלכתיות שלנו לא יצליח לכם, אנחנו נעמוד איתן על הערכים עליהם גדלנו וכנראה לא רק בשמנו אלא גם בשמם של אלו שמסובבים להם את הגב. ממשלת ישראל, הבנתם נכון – גם בשמכם".

אתיה דימנטמן אלמנתו של יהודה הי"ד: "יהודה שלי, ה' יקום דמו, אהב מאוד להכניס אורחים. יומיים לפני שהוא נרצח, במוצאי צום עשרה בטבת, הכנתי לו אוכל שהוא אוהב. פסטה עם בולונז. תוך כדי הוא מתקשר אליי: "בסדר שאני אביא אורח?" סבבה. אחרי דקה: "בסדר שאני אביא עוד אחד?" לא ידעתי אם יהיה מספיק והתלבטתי והוא אמר: "יהיה בסדר. יהיה בסדר". והוא כ"כ זרח ושמח שהוא מביא אותם!"

צילום איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

"היה לו חשוב שהאורחים שלנו תמיד ירגישו בבית, שיכינו חופשי קפה וטוסט…הוא תמיד אמר: "כשמישהו פותח את המקרר סימן שהוא מרגיש בבית" מי שמרגיש בבית- מסתובב חופשי בבית שלו! כל שכן בעל הבית!מי שמרגיש בבית- הולך בגאווה ברחוב! מי שמרגיש בבית- מדליק חופשי את החשמל! מי שמרגיש בבית- לא מתחבא מאחורי בטונדה! מי שמרגיש בבית- מבין שכל הבית הזה הוא שלו! מי שמרגיש בבית- נעדר מהצבעות בקואליציה כשפוגעים בו! וזה הבית שלנו!ארץ ישראל שייכת לעם ישראל! ואם לא ברור לי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל אז את חאן אל אחמר אני לא אפנה ואת חומש כן! ואם לא ברור לי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל אז אני אפסיק את הנטיעות בנגב ואלך להחרים 8 קרשים בחומש! ואם לא ברור לי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל- אז כשיש פיגוע, אני נסוג ובורח! ואם לא ברור לי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז אני אתן עזרה ראשונה קודם למחבל הרוצח ואחרי זה לחייל הפצוע! ראש הממשלה, נפתלי בנט- האם ברור לך שארץ ישראל שייכת לעם ישראל? שאנחנו בעלי הבית?! שנסיגה מחומש היא פרס לטרור?! שמחבלים שעושים לינץ' ומיידים אבנים מקומם בכלא ולא בביתם?!תקשיב לעבאס! הוא רוצה ללמד אותך משהו חשוב!הוא איש עקרונות! כשנוטעים בנגב זה כואב לו! האם גם לך כואב כשפוגעים בארץ ישראל? עם ישראל בא לכאן היום כדי להגיד בגאווה-יהודה דימנטמן נרצח כדי ללמד אותנו משהו חשובארץ ישראל שייכת לעם ישראל!"

ראש מועצת בנימין – ישראל גנץ: "ערב טוב לחלוצים ולציונים של הדור הזה! לפני חודש איבדנו אח, חבר, תלמיד. לפני יומיים פיגוע טרור ליד נווה צוף. וממשלת ישראל מקדמת הליך מדיני עם אבו מאזן שמעודד מחבלים. השתגעתם??? ראש הממשלה בנט אתה מכיר היטב את ההשתלטות הערבית והאירופאית על יו"ש ועל הנגב. החלטתם למכור את המדינה, אנחנו לא ניתן. הפקרתם את הנגב והתושבים שלנו. איך מסבירים לילדים שאין גן ילדים כי אתם לא עומדים במילה? מסבירים לאמא שאין איך לחמם את הבית כי שיקרתם?. נדאג שלא תפקירו.כשמחבלים רצחו את יהודה בחרתם לפנות ישיבה שקיימת 15 שנה. לא ניתן לזה לקרות. דברים שלא קרו מאז אוסלו. אבנים, טרור, ושרים בממשלה מכפישים אותנו. תתביישו!!יוצאים למאבק. נבנה את א"י בכל מקום. יש לנו מדינה אחת בצפון ובדרום, בנגב וביו"ש. לב אחד עם אחד מדינה אחת ואנחנו נשמור על המדינה. הממשלה תיפול, כי אנחנו נבנה את א"י.

ראש מועצת קדומים חננאל דוראני: "מדינת ישראל נכנעת לאלימות של גוזלי קרקעות בנגב ומפסיקה נטיעת עצים – הלזה ייקרא משילות? והיכן הציונות? וממשלת ישראל, ראש הממשלה- טעיתם בניווט. החלטם לחבר חשמל לגוזלי אדמות בנגב ולהרוס מבנים בחומש – טעיתם בניווט. נפתלי, הבטחת להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביומך הראשון כראש ממשלה, עברה חצי שנה ועדיין קר שם לילדים – טעית בניווט. אמרת שכשר ביטחון לא פעלת די לעצור את ההשתלטות על שטחי סי, וכעת, בהיותך ראש ממשלה מקימים יחידה חדשה, לא למאבק על שטחי סי אלא למאבק בראשי הרשויות שנבחרו לבנות ולפתח את השומרון. שוב, טעית בניווט. אבקש לחזק מכאן את גיבורי חומש וכל ההתיישבות הצעירה הנמצאת כיום בחזית המאבק על ארץ ישראל ולקרוא מכאן לממשלת ישראל, קחו מצפן, שנו כיוון אל עבר הציוני, הערכי, ההתיישבותי.חברי הכנסת הדוברים בהפגנת הימין בירושלים: ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ איתמר בן גביר, אבי מעוז, שמחה רוטמן, יגאל מלכה, ניסים וטורי. כמו כן תשא דברים אלמנתו של יהודה דימנטמן – אתיה דימנטמן, ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן.יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: “בנגב ייבחן העם בישראל ובחומש ייבחן העם בישראל. ממשלה שמעניקה פרס לטרור זו ממשלה מסוכנת למדינת ישראל. ממשלה שכל כולה רוח גבית לטרור. הזהרנו בהקמת הממשלה ואת התוצאות אנחנו רואים היום. בנט וחבריו הפקירו את מדינת ישראל, רק אתמול החליטו על חיסול הנטיעות בנגב בעקבות אלימות הבדוואים ומחסלים את ישיבת חומש בתגובה לרצח הנורא של יהודה דימנטמן הי״ד. לא ניתן! לא ניתן להם להשלים את הגירוש שהתחיל אריק שרון. לא ניתן שהחולשה תנצח. אתם, הציבור המדהים שכאן, אתם שבאתם למחות נגד עוולות הממשלה, אתם העתיד ואתם תקבעו. נתאחד כולם, כל המחנה הלאומי יחד ונגיד בקול גדול עד כאן. יחד נחזיר את דגל הציונות לראש התורן, יחד, נפיל את הממשלה הרעה ונקים ממשלה לאומית, ציונית, יהודית. יחד ננצח.”

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "ערב טוב, עם ישראל ינצח. אני חורש את הארץ מעיר לעיר מכפר לכפר ושואלים אותי מאיפה הבטחון ואני אומר לכם תסתכלו עליכם, על משפחת דימנטמן היקרה, על גבורי חומש ובעזרת השם ננצח. עם ישראל, אנחנו ננצח, בעזרת השם ננצח בזכות כל אלה שהגיעו לכאן, בזכות כל אלה שנאחזים ברגבי האדמה, בזכות כל אלה שנלחמים למען עם ישראל וארץ ישראל, בזכות כל אלה שפועלים ופעילים, בזכות כל אלה אנחנו ננצח. ראיתי את מסירות הנפש בעלייה לחומש, בגשם ברוח סערה, ללא תנאים נאחזים ברגבי ארץ ישראל, לכן יש בי אופטימיות."

צילום איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

עוד הוספי בן גביר: "עם ישראל נמצא היום במצוקה קשה בכל הגזרות, בכל הארץ. אני מסתובב בדרום, בנגב מטרידים את בנותינו, משתלטים על קרקעותינו ולחייל צה"ל גובים פרוטקשן ואפילו עושים לו הנחה. בצפון, המשטרה מפחדת להגיע לכל מקום. במרכז הארץ בעיר רמלה, ילדים מפחדים ללכת עם כיפה מחוץ לבית הספר, כי הם חוטפים מכות. תל אביב הפכה לסודן הקטנה. בשומרון פיגועים והתנכלויות. הלכנו לדרום לנטוע, לחזק את ארץ ישראל ואני רואה את כל הביריונים שם שמרימים יד ובנט נכנע, ממשלת ישראל נכנעת. והכי מצחיקים אותי הם אלה משלום עכשיו, פתאום כל אחד מהשמאלנים הפך להיות חכם חנוכה, יריב אופנהיימר מתעניין בהלכות שמיטה, מי אתה שתדבר מול גדול הדור הרב דוב ליאור שליט"א. עם ישראל ינצח בעזרת השם, כי הכח שלנו באחדותינו וכשאנחנו יחד מי יכול עלינו?"

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק: "תסתכלו על עבאס. כשנוטעים בנגב זה כואב לו! כ"כ כואב שהוא לא מגיע להצבעות. וכשעוקרים? כשמנסים לעקור את הישיבה בחומש? זה לא כואב לכם? תהיו עבאסים קצת! תגידו לבני גנץ: אנחנו לא יכולים! כוכב לנו כשאתה עוקר!! אנחנו לא מצביעים עד שחומש תוסדר. תהיו קצת עבאסים."

מירב חג'ג' אמה של שיר שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב: "הגעתי להפגנה בדרישה כדי שנוכל להפיל את הממשלה הרעה הזאת, אנחנו חייבים להיות מאוחדים.
הממשלה גרמה לנו להבין שאנחנו במאבק אחד ביחד.
בנט אמר לנו אני הולך לממשלת אחדות, אני שאלתי אותו אם הולך עם עבאס שרצח לי את הילדה???
בושה!!
ממשלת אחדות עם יאיר גולן שקרא לנו תת אדם???
מבמה זו אני פונה ומבקשת אין אפשרות להפריד בין המאבק על ארץ ישראל לבין המאבק על אויבים מבית.
בממשלה יושבים אויבי יהדות ועם ישראל.
נפתלי תתפטר- זה מה שאנחנו מבקשים.
הממשלה לוקחת אותנו מדחי לדחי.
נתחייב לעם ישראל דבר אחד – לא יקנו אותנו בנזיד עדשים.
הממשלה פנתה אלינו למשפחות השכולות והבטיחו להלחם בטרור.
אנחנו ראינו את התמונה כולה ולא הסכמנו לשתף איתם פעולה.
נבטיח לכל עם ישראל שעל טעות הפילוג אנחנו לא חוזרים.
נפתלי ושקד שיקרו למשפחות השכולות בעיניים, הבטיחו שלא ישבו בממשלה עם תומכי טרור.
בסוף יושבים עם עבאס!
אנחנו נאבק בטרור, נאבק, בכל הכוח למען המדינה כמדינה יהודית למען הבטחון שלנו בארץ ישראל.
הילדים שלנו לא צריכים להרצח שהם מטיילים ברחובות.
הניצחון הוא שלנו!"

במהלך המחאה עשרות מפגינים חסמו את הכבישים הסמוכים. קרדיט צילומים: עובדיה טובול, איתמר כרמון, זאבי – חדשות כל העולם.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:27, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה