ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

כמחצית מחברי הכנסת של הליכוד במאהל המחאה: "הממשלה פועלת נגד האינטרסים של העם היהודי"

חברי כנסת רבים מסיעת הליכוד הגיעו למאהל המחאה מול משרד רה"מ שהוקם במחאה על פינוי ישיבת חומש, ותמכו בדרישות ראשי ההתיישבות במקום. יוסי דגן "לא ניתן לממשלה להפקיר את הנגב ואת חומש – אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף".

חברי כנסת רבים מסיעת הליכוד הגיעו למאהל המחאה שהוקם מול משרד ראש הממשלה בדרישה למנוע את פינוי חומש, לאשר את ההתיישבות הצעירה ויישוביי צפון השומרון, ולחזק את ביטחון האזרחים ברחבי הארץ. בין חברי הכנסת שנכחו במקום הגיעו ניר ברקת, מירי רגב, אמיר אוחנה, יואב קיש, אופיר אקוניס, גילה גמליאל, אלי כהן, קרן ברק, קטי שטרית ומיקי זוהר מהליכוד. החכי"ם שוחחו עם ראשי ההתיישבות והמוחים במקום וביקשו לחזק אותם במאבקם אל מול מדיניות הממשלה.

הח"כים פגשו במאהל המחאה את ראשי המועצות השונים ביהודה ושומרון, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, את ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ועוד רבנים ותושבים.

לדברי ח"כ ניר ברקת, הממשלה כושלת בכל תפקודיה "הטיפול של הממשלה בחומש הוא לא נכון מוסרית וערכית, כאשר היא פועלת כבית שמאי ליהודים ובית הלל לערבים. לא מתקבל על הדעת שממשלת ישראל מעבירה חוק שמטרתו להקל על תושבים ערבים שבונים בניגוד לחוק – ובאותה נשימה פועלת נגד היהודים בהתיישבות הצעירה ביו״ש", אמר ח"כ ברקת.

ח"כ מירי רגב שהגיעה למקום, תקפה את התנהלות הממשלה " נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער, אתם הבעיה. לא מנסור עבאס. כי אתם יצרתם את הממשלה הגרועה הזאת. אני קוראת לכם להתעורר ולבוא לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, בוודאי לא להרוס שום ישיבה בחומש. לימוד תורה הוא דבר חשוב לעם ישראל ולארץ ישראל ובוודאי לא לתת פרס לטרור", מסרה חה"כ רגב.

ח"כ יואב קיש אמר במקום כי מדיניות הפינוי וההרס של הממשלה מתמקדת רק בהתיישבות היהודית "ממשלת ישראל הנוכחית פוגעת בציונות ובהתיישבות היהודית בחומש. מאפשרת השתלטות על אדמות מדינה על ידי הבדואים ופוגעת רק בהתיישבות היהודית", דברי ח"כ קיש.

"התשובה להירצחו של יהודה דימנטמן היא אחת, בניית חומש מחדש וחיזוק הישיבה במקום", אמר ח"כ אלי כהן למפגינים במאהל, "בשונה מממשלת בנט שנתנה פרס לטרור ופעלה להרוס מבנים בחומש עוד במהלך ה-30 להירצחו של יהודה ז״ל. בקשתו של אביו של יהודה, בזמן שהגעתי לנחמו בשבעה, הייתה שקורבנו לא יהיה לשווא ואת זה אנו צריכים להבטיח בבניית חומש", הסביר ח"כ כהן.

ח"כ גילה גמליאל הוסיפה "אנחנו כאן על מנת לבוא ולזעוק את הזעקה שאומרת שאנחנו רוצים לתת את הכלים להתיישבות שלנו, ולהתיישבות הצעירה, ולחומש. לשמור על כל חלקי ארץ ישראל, על ההתיישבות היהודית הענפה והמבורכת.

ח"כ אמיר אוחנה סיפר במאהל "אנחנו אתמול נטענו עצים בנגב. מכיוון שהמאבק הוא על ארץ ישראל כולה. על השומרון, על הנגב, על הגליל. המאבק הוא נגד אלה שרוצים לנשל את העם מארצם ולצערנו הרב האנשים האלו יושבים היום בקואליציה הזו", אמר ח"כ אוחנה.

למאהל ההפגנה הגיע גם ח"כ אופיר אקוניס שהאשים את הממשלה בנסיונות להסיט את השיח הציבורי "אל תתנו למשבר הקורונה, שהוא טרגדיה בפני עצמו, לטשטש את זה. זו פעם ראשונה שאחרי שנרצח יהודי בפיגוע, לא רק שלא הקימו יישוב, או ענו בתשובה ציונית הולמת, עשו את ההפך. פינו התיישבות ומתיישבים", סיפר ח"כ אקוניס.

גם ח"כ קרן ברק שהגיעה למאהל התרעמה על פעולות הממשלה כנגד יהודים "מתיישבי חומש הם החלוצים של ימינו, בזכות התיישבותם שם, אנחנו יכולים לחיות כאן. רוב העם הוא ימני, והממשלה מתנהלת בניגוד לדעת רוב העם״, אמרה ח"כ ברק.

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר במאהל המחאה "הגענו לנקודת השבירה ביחס לממשלה. המתנו ובחנו את הממשלה על פי המעשים והתוצאה היא כשלון מחפיר. לא נותרה דרך אחרת מאשר לקבל בדרך הקשה, את המגיע לנו בזכות. שיחפשו ילדי כאפות אחרים, כפי שאמר אחד משריה לפני מספר ימים".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שוחח עם חברי הכנסת וביקש מהם לסייע למען מתיישבי חומש וההתיישבות בשומרון, בנגב, ובכל גבולות הארץ "התשובה הציונית ההולמת של ממשלת ישראל היא להרוס את הישיבה בחומש. לא היה כדבר הזה מעולם ערכית ומוסרית. קו ישיר עובר בין הממשלה הזו, שבאותו יום שהיא הגישה את החוק המופקר, חוק החשמל, שמפקיר את הנגב, ומאשר חשמל למאחזים הבדואים בנגב, במקביל תוקעים את הישיבה בחומש. אנחנו לא ניתן לכם להפקיר את חומש. לא ניתן לכם להפקיר את הנגב ואת ירושלים. אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף", אמר דגן במאהל המחאה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:08, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה