חדשות בארץ, חרדים ויהדות

מכה לליברמן: בג"ץ קבע שאי אפשר לבטל את סבסוד מעונות היום – והוא יימשך עד לסוף השנה

‏ניצחון גדול לעותרים בבג"ץ בסבסוד המעונות: בית המשפט העליון קבע כי ההחלטה על ביטול סבסוד מעונות היום לילדי האברכים – תתבטל ולא תחול בשנת הלימודים הנוכחית".

הקביעה של בג"ץ מהווה ניצחון ברור לעותרים נגד איווט ליברמן, שביקשו מבית המשפט לבטל את החלטת שר האוצר אשר התקבלה משיקולים זרים תוך פגיעה קשה ומכוונת בילדי לומדי התורה, ובעיתוי מאוחר – לאחר פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי.

כבר במהלך הדיונים הקשו שופטי ההרכב על נציגת המדינה "כיצד ניתן לעשות שינויים שכאלו באבחה אחת באמצע שנת הלימודים וללא שניתן להורים זמן סביר בכדי להערך בהתאם".

בפסק הדין היום קבעו השופטים גרוסקופף ושטיין, כי ילדי האברכים ימשיכו לקבל סבסוד גם בשנת הלימודים תשפ"ב בדיוק כפי שקיבלו בשנים קודמות.

בהחלטתם כתבו השופטים: "הוחלט פה אחד כי הוראת המעבר במבחני התמיכה לסבסוד שכר הלימוד במעונות היום לא עולה בקנה אחד עם כללי המשפט המינהלי".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בתגובה: "אנחנו מצרים על החלטת בג"ץ בעניין שינוי הקריטריונים לקבלת סבסוד על מעונות יום שפוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלמים מסים. נמשיך לפעול בכל הכוח לשילוב כל אזרחי המדינה בשוק התעסוקה."

מעורכי הדין אוריאל שטרן, יונתן פלדמן ושמואל מקלב המייצגים את העותרים בבגץ המעונות נמסר: "אנו קוראים לשר האוצר לקבל החלטות בענייניות במקצועיות ועל פי כל כללי המשפט המנהלי ולא בשרירות או מתוך שיקולים זרים. ככל והדבר לא ייעשה לא נהסס גם בעתיד לפנות לערכאות המתאימות לקבלת סעדים נוספים".

ח״כ משה ארבל אמר בתגובה: ״החלטת בג״צ פה אחד בנושא גזירת המעונות מעידה על השנאה של ממשלת הזדון ללומדי התורה שהעבירה אותם על דעתם ועל שומרי הסף שנרדמו בשמירה. הסכנה הגדולה לצערי רק נדחתה לשנה הבאה. תפילתנו שזכות עמל התורה של אברכי הכוללים שיזכו לסבסוד מעונות השנה הזו תעביר ממשלת זדון מן הארץ״.

סיעת ש"ס אמרה בתגובה: "ההחלטה המבורכת של בית המשפט העליון לבטל את גזירת המעונות בשנה הנוכחית, מהווה אות קלון לממשלה ועדות נוספת לאופן השרירותי והמתעמר של שר האוצר ליברמן כנגד נשות האברכים. הוכח כי ליברמן פעל מתוך שיקולי נקמה פוליטיים ולהיטות לפגוע בלומדי התורה, כאשר אפילו את זמן ההיערכות המינימלי לא ניתן להם. אנו מקווים כי פסיקה זו תסלול את הדרך לביטולה הסופי של הגזירה ולהסרת החרפה על מהלך שכולו עיוות הצדק והתעמרות קשה בנשים היוצאות לעבודה. סיעת ש"ס תמשיך להיאבק בכלים המשפטיים ובכל האמצעים כדי לטרפד את גזירות הממשלה, בתקווה שעד השנה הבאה היא תיפול."

ח"כ סטרוק בירכה את הנצחון ואמרה: "עצוב שבסוף שופטי בג"צ הם שמבטלים את גזרות ליברמן-לפיד, ולא מבטיחי ההבטחות מ"ימינה" שחיזרו בקלפיות אחרי קולות המשפחות הצדיקות האלה. נתפלל שעד סוף השנה האזרחית הממשלה המסוכנת הזו תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה, יחד עם גזרותיה."

ח"כ אורי מקלב: "הבג"ץ משקף בפסיקתו את הדורסנות והרוע של הממשלה להביא גזירה זו תוך פגיעה בכל מנהל תקין בדורסנות מנהלתית ובדרישה לעשות את הדברים באופן מיידי.

יחד עם זאת לצערנו גם בפסיקה זו נשארה עדיין הגזירה הנוראה הרודפת נשים המפרנסות את משפחתם – החרב הזו עדיין מתנוססת באוויר ובזה הציבור החרדי לא יקבל את ההגנה מבית המשפט."

יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ יעקב ליצמן: "אני שמח שגם שופטי בג״צ הבינו שהרשעות של ליברמן נגד ילדי האברכים אינה ראויה ויש לדחותה. נמשיך להיאבק למען רווחת הילדים ועד לשנה הבאה, נזכה שתיפול ממשלת הזדון הרעה הזו, שפוגעת בערכי הדת והמסורת, מעלה את יוקר המחיה, ונוהגת באטימות וללא חמלה כלפי האוכלוסיות החלשות."

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "אני מברך על החלטת הבג"צ לדחות השנה את גזירת ליברמן שמשפחות אברכים תהיינה חייבות לשלם מחיר מלא על המעון של ילדיהם. אמנם בית המשפט לא התמודד עם הנושא עצמו כאשר האישה עובדת והאב לומד תורה, שיימשך הסיבסוד גם בשנים הבאות, והוא רק נתלה בעילה המשפטית שאי אפשר לשנות את הסיבסוד קרוב ובתוך שנת לימודים. אני מקווה כי עד שנה הבאה בעזרת השם נתפטר מהממשלה הרעה הזאת ובעיקר מהאיש הרע והאכזר ליברמן."

יו"ר איגוד האברכים בישראל – מאיר רפאל חי ביטון: "ה' יתברך שלח את בית המשפט העליון לבטל את גזירת ליברמן חודש לפני גזירתו של המן הרשע על העם היהודי ועולם התורה, חודש שבט הוא החודש שמתבשרים בבשורות טובות.

ברוך ה' במשך כחצי שנה של אי ודאות הצטרפו מעל 7 אלף אברכים שהתאגדו לארגון.

לצערי הסכנה הגדולה רק זמנית ונדחתה לשנה הבאה, אבל כולנו בטוחים בה' יתברך שיבטל בשנה הבאה את הגזירה ואת הממשלה המסוכנת הזאת שלא מפסיקה לפגוע בעולם התורה."

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית): "שמח שהפגיעה בלומדי התורה נדחתה בכמה חודשים. נמשיך לעשות הכל כדי להפיל את ממשלת מדינת כל אזרחיה ולשלוח גם את גזרת המעונות הזאת אל פח האשפה של ההסטוריה".

(צילום: איתמר כהן – חדשות כל העולם).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 9:14, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה