חדשות בארץ

הרס שישי בהתיישבות בתוך חודש: כוחות הרסו בתי התושבים בעוז ציון – 5 נעצרו | תיעוד

עשרות שוטרים מלווים בכלי הרס פשטו לפני שעה קלה על גבעת עוז ציון שבבנימין, והחלו בכיתות הבתים לקראת הריסתם.

בגבעה מתגוררות 2 משפחות וגרעין של בחורים, וכן קיים במקום בית מדרש פעיל ובית כנסת שבכוונת הכוחות להרוס כעת.

על פי דיווחים מהשטח, 2 תושבים כבלו את עצמם במתקן ברזל לרצפה במטרה לעכב את הפינוי ולהקשות על הכוחות במלאכת ההרס.
על פי ההערכות מדובר בעיכוב משמעותי שיתכן ויקח מספר שעות כדי לפרק את המתקן.

נציין, כי מדובר בהרס השישי בהתיישבות בחודש האחרון, דבר שמהווה עליה חדה ביותר ומצביע על שינוי מדיניות הממשלה בנושא.

שני התושבים שכבלו את עצמם למתקן הברזל.

תושבים מדווחים כי נשמעות צעקות כאב מתוך המבנה בו מתבצר עדיין התושב הנוסף, אב לשניים שמתגורר בגבעה.

על פי הדיווחים, הכוחות הפסיקו לפני זמן קצר את פעולות הפריצה ונראה כי מחכים לכלי פריצה נוספים.

למוקד המשפטי של ארגון חוננו דווח עד כה על 5 עצורים בפינוי הבתים בעוז ציון בבנימין. עו"ד נתי רום מסייע לעצורים מטעם ארגון חוננו.

אחד מהעצורים נעצר באלימות שוטרים קשה, תוך שהשוטרים מאיימים בשימוש באקדח טייזר למרות שלא היתה כל התנגדות למעצר.

תיעוד: שוטרים עוצרים נער שהיה בדרכו לגבעה ומאיימים בטייזר לעבר נער אחר שמתעד.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיע לפני מספר דקות למאחז עוז ציון בעקבות תלונות על אלימות שוטרים במהלך הרס המאחז, על מנת לבדוק שכוחות המשטרה לא פוגעים ומכים את תושבי המאחז. מפקד כח הפינוי מנע מח"כ בן גביר להתקרב למבנה בו עמד נער שהתנגד לגירוש בטענת שווא כי המבנה בקריסה.

בשלב זה אחד הנערים שעמד בסמוך למבנה קרא לעבר בן גביר: "אם לא היית כאן הם היו שוברים אותי מכות". בן גביר נשאר בשטח הפינוי גם בשעה זו, כדי לוודא מקרוב שאין אלימות כלפי התושבים. בן גביר הזהיר את כוחות המשטרה: "אני דורש מכם שלא לנהוג באלימות, כל פגיעה תגיע לידי תביעה נגד כל שוטר שירים יד ובכנסת יתקיים דיון והנושא לא יעבור בשתיקה". יצוין כי חלק מהתושבים המתנגדים להרס התבצרו וקשרו עצמם לרצפה כדי למנוע את הרס המבנה והאירוע עדיין ממשיך.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "בפעם המי יודע כמה, מפרה משטרת ישראל את חוק החסינות ברגל גסה ולא מאפשרת לח"כ לבצע את עבודתו ואנחנו נקיים על כך דיון דחוף בכנסת".

בן גביר הוסיף: "תאוות ההרס של בנט גנץ להרוס מאחזים לא נגמרת. זו אותה ממשלת ישראל שלא הורסת בנגב, ומעבירה חוק חשמל לפורעי החוק. הממשלה גיבורה רק על יהודים".

בגבעה תקפו בחריפות את ההרס: "נפתלי בנט, איילת שקד וניר אורבך הם האחראים לשליחת כוחות ההרס הבוקר, כחלק ממגמה שמובילה הממשלה שמטרתה הקמת מדינה פלסטינית בשטח."

"מסביבנו פזורים מאות בתים ערבים שנבנו בצורה בלתי חוקית, אך בנט ושקד בוחרים להרוס דווקא ליהודים. יש כעת מערכה אמיתית על יהודה ושומרון, אך איננו מתכוונים לוותר ונמשיך להיאבק על עתיד ארץ ישראל", הוסיפו.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות אכיפה של כוחות הביטחון במאחזים עוז ציון וחומש נעצרו 5 חשודים בגין תקיפה והפרת צו.

הבוקר הכוחות ביצעו פעילות אכיפה לפינוי מספר מבנים בלתי חוקיים במאחז עוז ציון. במהלך הפעילות מספר חשודים תקפו את הכוחות כתוצאה מהתקיפה נפצעו 2 לוחמי מג"ב באורח קל וטופלו בשטח. נעצרו 5 חשודים.

במהלך הפינוי שני מתיישבים התבצרו באחד המבנים וריתקו עצמם למבנה באמצעות מתקן ברזל ובטון תוך סיכון חיים.

לוחמי מג״ב יחד עם צוות חילוץ מיוחד של פיקוד העורף פעלו שעות רבות תוך נקיטת משנה זהירות על מנת להוציא את המתבצרים ללא פגע.

בנוסף, במהלך הפינוי הוצתו מספר עצי זית סמוך למאחז ובעקבות כך התפתחה שריפה אשר כובתה לאחר הזנקת צוות כב״ה יו״ש ע״י הלוחמים.

מוקדם יותר היום בחומש הגיעו הכוחות להחרמת חומרי בנייה במקום. במהלך הפינוי מספר מתיישבים חסמו רכב של כוחות הביטחון תוך שהם פוגעים ברכב, תולשים את ידיותיו, נכנסים מתחת לרכב ואוחזים בגלגלים שלו. בנוסף ביצעו חסימה של הציר באמצעות אבנים ורכב.

הכוחות פינו את המתיישבים וכתוצאה מהעימותים נפגעו 6 לוחמים באורח קל וטופלו במקום."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:40, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה