חדשות בארץ

‏בנט בישיבת הממשלה: ״יסופקו ערכות בדיקה חינם לתלמידים ולצוותי ההוראה – צפויים לנו שבועות קשים״

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה: "יסופקו ערכות בדיקה חינם לתלמידים ולצוותי ההוראה, המחירים ירדו מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות – צפויים לנו שבועות קשים, אך נעבור זאת".

דברי רה"מ בנט בפתח ישיבת הממשלה.

דבריו המחאים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה:

"גל האומיקרון איתנו וכמו שכולכם מרגישים הוא מדבק בכל הכח.

אגש ישר לבעיית הבדיקות שמטרידה הרבה מאוד בתים בישראל. אנחנו מודעים למחסור ולמחירים.

ראשית, אנחנו מעבירים בשעות אלה מיליון וחצי ערכות לבתי האבות, שם הן הכי דרושות. אנחנו מקפידים לתת מעטפת של הגנה ושמירה הרמטית ככל שניתן על בתי האבות, על הזקנים, מתוך מטרה להגן על הפגיעים ביותר שיכולים לפתח תחלואה קשה ולהגיע לבתי החולים. זה במקביל למבצע מאוד מוצלח בבוסטר למבוגרים – יש כבר כמעט רבע מיליון מתחסנים. זו היענות יוצאת מן הכלל שתחסוך הרבה תחלואה קשה וסבל.

בנוגע לילדים – אנחנו קשובים למצוקה של הציבור וגם חיים אותה מקרוב. גם לי יש ארבעה ילדים לבדוק בבית. עבדנו במהלך השבת כדי למצוא פתרונות.

אני יכול לבשר שכרגע יסופקו ערכות חינם לתלמידים. כל ילד בישראל – בגני הילדים וביסודי, וגם צוותי הההוראה – יקבלו בימים הקרובים שלוש ערכות בדיקה. דאגנו מבעוד מועד להעביר מלאים לבתי הספר בדיוק בשביל מצב כזה, וכעת נעשה שימוש בערכות הללו כדי להקל נקודתית על הנטל של ההורים.

בנוסף, אנחנו במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בארגונים או בחנויות שאינם רק פארם. המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל.

המצב אינו קל, אני מודע לזה. בכל העולם יש היקפי מאומתים שלא היו כמותם. העולם כולו במצב מורכב וכאוטי, בארצות הברית לבדה יש כמעט מיליון מאומתים ביום.

למרות ההיערכות שלנו, תחילת כל גל היא קשה ומסורבלת, קל וחומר בגל של הידבקות המונית כמו האומיקרון. אנחנו נערכנו בתרופות, במיטות אשפוז, בהנגשת חיסונים לילדים, בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת והחיסון הרביעי, וכעת נדאג גם לבדיקות.

רק הבוקר נחתו בישראל 5,000 מנות טיפול לקורונה של חברת מרק, שמתאימות לחולים בסיכון גבוה. זה בנוסף לתרופות של פייזר שכבר נמצאות בידינו. התרופות ניתנות בכדורים למשך חמישה ימים.

אנחנו נדע להמשיך למצוא את האיזון בין כלכלה מתפקדת ומשק מתפקד לבין ניהול המשבר. הגל הזה לא יימשך לנצח, אנחנו נעבור כמה שבועות קשים, אבל נעבור את זה ביחד".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:11, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה