חדשות בארץ

יום בעוצמה יהודית – מערכת בחירות: במפלגת עוצמה יהודית הבחירות כבר בשטח

בזמן שבמשכן הכנסת סיעות המפלגות עוד מתאוששת מסבב הבחירות הקודם, מפלגת עוצמה יהודית כבר יוצאת למערכה – במטרה לפקוד אנשים למפלגה. העיתונאי דודי בן חמו התלווה לחבר הכנסת בן גביר ולעוסקים במלאכה.

בזמן שחברי הכנסת מתגוששים במליאה ובמסדרונות הכנסת, זה פורש מרצון וזה מכפיה. מפלגת עוצמה יהודית שבראשה מכהן חבר הכנסת איתמר בן-גביר, מצטרפת לחברותיה לסיעה, והחלה במפקד הרשמי במטרה להגדיל את כוחה.

כבר היום ניתן להתפקד למפלגה דרך אתר האינטרנט, אך במפלגת "עוצמה יהודית" עובדים על קמפיין גדול שצפוי להזרים את הציבור הימני אל בן-גביר, כשקהל היעד כולל את המגזר הדתי-לאומי, פריפריה וגם הקהל החרדי.

יצאנו לשטח לבדוק במה מדובר: יום ראשון בצהריים, קור ירושלמי טיפוסי, אנו צועדים לעבר רחוב שטנר, שם מצויים משרדי מפלגת עוצמה יהודית.

טלפון למנכ"ל המפלגה שיכוון אותנו למקום ותוך שתי דקות אנו עומדים בתוך המשרד של המפלגה הכי ימנית בכנסת. הופתענו מהפורמליות. תמונות מהפעילות על הקירות. דגלי ישראל ייצוגיים ממוקמים בתוך כל חדר. יצחק וסרלאוף המנכ"ל עושה לנו סיור.

מנכ"ל עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף.

בכניסה נמצאת המזכירה, נראה שהיא טרודה בעבודתה. בחדר ליד נמצא אבי, ראש מערך פניות הציבור של המפלגה. דלתו סגורה. וסרלאוף אומר שהוא באמצע לדבר עם אנשים בטלפון, אנו משערים שכנראה עסוק עם אנשים שפנו לעזרה.

בין תדרוך טלפניות לבין פגישות עם הרכזים, וסרלאוף מעניק לנו סיור במשרדי המפלגה ונותן לנו הסבר על מערך הקמפיין.

נכסנו למשרדו של וסרלאוף, מפת ארץ ישראל גדולה על הקיר ועליה עשרות סיכות בצבעים שונים. "זו הפריסה של השטח שלנו" מסביר וסרלאוף. "בכל מקום שיש נעץ יש לנו סניף, הסניפים האלו מחוברים למטה המרכזי בירושלים ותפקידם להביא תומכים חדשים, אנו עורכים ימי עיון לרכזים הם יודעים את הכלים והדרכים לעשות זאת. הם מייצרים פעילות מפלגתית בעירם, בין היתר כמו הכנסים שתראו הערב" הוא מסכם.

מפת הארץ לסידור הכנסים.

בכל עיר יש רכז מטעם המפלגה שאחראי לכלל פניות הציבור ובתקופות מעיין אלו תפקיד הרכז לדאוג לטובת כלל המתפקדים בכלל הנושאים העולים על סדר היום. יש לציין שתפקיד זה בהתנדבות מלאה ואף ניתן לאחר ביקוש רב וניתן לאחר מיון מוקפד. תפקיד הרכז הינו תפקיד חשוב, סמכותי, ואף מקנה לרכז כבוד בעירו.

וסרלאוף מדגיש כי עיקר כח המפלגה הוא כח פעילי השטח "למעלה מחמישים אחוז מכח המפלגה הוא כח פעילי השטח". מערך הקמפיין עובד שבכל עיר נערך כנס בראשות אישי ציבור, ראשי עיר וחברי המועצה של אותו העיר ומטרת הכנס היא להוכיח את פעילות המפלגה ולאחר מכן לרתום מתפקדים למפלגה.

לאחר שקיבלנו תדרוך על מערך האסטרטגיה, התלוונו לחבר הכנסת בן גביר ולצוות עוזריו לראות מקרוב איך מתנהל מערך הכנסים ומאידך ההתפקדויות.

אז יאלה יצאנו? שואל וסרלאוף, אנחנו מהננים בחיוב ושמנו פעמינו לעבר העיר באר יעקב, לשם הוזמן בן גביר להשתתף במעמד כתיבת אותיות ספר תורה לעילוי נשמת חללי צבא הגנה לישראל, שם התקבל באהדה ובאהבה רבה, תוך כדי קריאות "איתמר בן גביר ראש ממשלת ישראל הבא".

בן גביר בכתיבת אות בספר התורה בבאר יעקב.

התחנה הבאה, חדרה. כבר בדרך ניכר על וסרלאוף שהוא קצת לחוץ. "אנחנו עושים הכנה גדולה לקראת הכנסים. עבודת הכנת השטח לפני הכנס היא עבודה קשה", מדגיש וסרלאוף ומוסיף: "הציבור רואה את הכנס ותו לא. אך מאחורי כל כנס עומד מערך שלם של פגישות. והכנת השטח לקראת מהלך כזה. ביקרתי בחדרה 3 פעמים בחודש וחצי האחרונים, עשינו כל מה שיכולנו כדי לגרום לכנס הזה להצליח אבל תמיד יש את הלחץ שלא יבואו מספיק".

הגענו לחדרה. וסרלאוף מסביר לנו שלפני הכנס אנו מקיימים כמה פגישות עם אח"מים בעיר כמו חברי מועצה ופעילים חברתיים.

ח"כ בן גביר ווסרלאוף נפגשו עם כמה נציגים מגבעת אולגה, יש שיקראו לה "הפריפריה של חדרה". העוברים והשבים שמזהים את בן גביר צועקים לו "בן גביר המלך" וכמה באים לעשות איתו סלפי.

נסענו לפגישה נוספת, פגישה אישית בבית פרטי. המתנו חצי שעה ואז התחלנו לצעוד רגלית לכנס שמיקמו היה בסמוך אלינו.

כבר למטה הייתה התנפלות אל ח"כ בן גביר, "בן גביר, בן גביר". עלינו לכנס, שם היו 150 איש וזמר עם קלידן. בן גביר נכנס לצלילי המוזיקה "אל תירא ישראל את תירא כי גור אריה הלא אתה". עשרות אנשים קפצו על בן גביר ופצחו בשירה וריקודים.

חלק מהקהל בחדרה.

אחרי שנרגע קצת פתח מנכ"ל המפלגה וסרלאוף את הכנס: "שלום חדרה, באנו לשמוע אתכם". וסרלאוף ביקש מבאי הכנס לא לצאת לפני שמתפקדים לפלגה "מי שצריך עזרה, יכול לפנות לאורית, היא יושבת בדוכן בכניסה", אורית היא המזכירה של המפלגה. בכניסה לאולם היא עמדה שם עם מחשב נייד ודפי רישום וכבר היה ניתן לראות אנשים שעומדים בתור להתפקד דרכה.

רכז העיר יהודה צרפתי שדאג לארגן אירוע שכזה, נושא דברים ומדגיש – שצריך לטפל בבעיות שלא ניתן להם פצצה מתקתקת של מלחמת אזרחים, אנו לא רוצים אתזה ונעשה הכל בכדי שזה לא יהיה. אני קורא לכל מי שפה להתפקד בכדי שיהיה לנו את הכוח להשפיע פה ונהיה מוקד אש גדול.

יהודה צרפתי רכז העיר חדרה.

הדובר המרכזי היה ח"כ איתמר בן גביר שהלהיב ושחף את הקהל המרותק: "באה אלי אמא מהעיר רמלה, וסיפרה לו שהבן שלי מוריד הכיפה כל פעם שהוא מגיע לבית הספר, הוא מוריד את הכיפה כי הוא מפחד! לאיזה מצב הגענו זועק בן גביר, ילד יהודי ברמלה מפחד ברמלה?!.

הצפון, הפשיעות החקלאיות, הפרוטקשן הפחד, זה לא עוזב אף אחד זה לא פוסח על אף אחד, מי שרוצה לגור כאן ברוך הבא הבדואים שרוצים לגור כאן מצוין, אבל אלו שמרימים יד. שזורקים בקתב"ים. אלה שזורקים אבנים שאומרים פלסטין ביפו או בעכו שילכו מכאן.."

"והכי כואב לי על חיילי צהל," אומר בן גביר בכאב. "אני כעו"ד, מצלצל אלי חייל ואומר לי איתמר אני צריך את עזרתך. השליחות שלי זה לעזור ולהגן על מדינת ישראל ואנשים שפוגעים במדינה. החייל מספר שכשהוא נוסע באוטובוס ניגש אליו צעיר בדואי ואומר לחייל תרד אני אדקור אותך. החייל ירד מן האוטובוס ללא פחד. בסופו של דבר עצרו את החייל המתוק הזה שמצא את עצמו בכלא. השיא הוא, שאומר לו החוקר מצ"ח: חייל, מה הוא אמר לך? אמר לי חייל תרד אני אדקור אותך. למה לא ברחת? שאל החוקר.

החייל בא אלי אומר לי איתמר, אני לא מבין, אם הייתי בורח היה שם אישה עם תינוקת, אם הוא היה דוקר אותה מה הייתי אומר לעצמי? רציתי להשקיע את כל כולי למדינה להיות קצין ומחט לצמוח ולהשקיע ועכשיו אני עוזב הכל. אחריי הכלא הוא עזב את הצבא.."

"חברים מפקירים את חיילי צהל," זועק בן גביר ומוסיף: "מפקירים את השוטרים את האזרחים מפקירים את מדינת ישראל. וצריך לומר ביושר. נכון זה לא התחיל מעכשיו יש לי ביקורת על הממשלות הקודמות. גם אם הייתה לי ביקורת ועל הוזלת היד עדיין הממשלה הקודמת הממשלה הקודמת רצתה למען עם ישראל."

"היום נכנס לוועדת הפנים ומוציאים אותי החוצה,
מי מוציא אותי החוצה? זה שאומר שלרצוח חיילים זה דבר טוב.

אני עומד בדוכן ואומר למנסור עבאס תגנה את רצח חיילי צה"ל, והוא לא מגנה, תגנה שזורקים בקתב"ים על חיילים שלנו, והוא לא מגנה כי הוא מחבל והוא תומך בטרור."

"צריך לעשות רפורמה במערכת המשפט. אני בעד בית משפט חזק, שלא תהיינה אי הבנה, אך לא מוכן שחבר יביא חבר. פוליטיקאים צריכים למנות שופטים".

"אין בעיה עם חכ"ים ערבים שאכפת להן מן הציבור הערבי אבל לא מי שצועק פלסטין, ואנו נגיד להם ישראל ישראל ונגיד להם להתעורר."

לסיום בן גביר מבקש מהקהל:

1: עכשיו שיצאנו למערך המפקד אני צריך אתכם אני צריך שתתפקדו לעוצמה יהודית אני מבקש את הכוח שלכם אנא תתפקדו אפשר לעשות זאת בשניות להתפקד לעוצמה יהודית.

2: חברים אנו צריכים אתכם איתנו ברחובות בצמתים, בערים, בהפגנות, יש אירועים ויש היערכויות. אנא לכו.

לאחר מכן בן גביר נשאל שאלות ע"י הקהל (חלקם מאתגרות) אך צולח את זה בלי בעיה ואף נראה שלבן גביר יש את כל הזמן שבעולם להסביר את דרכו ומטרותיו וקשוב לכל בקשה, שאלה, או קונפליקט. העולים מהשטח עד שמניח את דעת השומעים.

לקראת סוף הכינוס, התכונה סביב מערך ההתפקדויות עשו את שלהם, כך שהשמועות הגיעו עד לתחנת המשטרה בעיר חדרה.

ניידת סיור הגיעה למקום האירוע, לוודאות שכלל הנוכחים באירוע, עקב התפשטות זן האומיקרון, שומרים על ההנחיות. השוטרים נדהמו לראות שכלל הנוכחים עוטים מסיכה ושומרים על ההנחיות. (יודעי דבר לחשו לי שזאת הפעם הראשונה שאף המשטרה נאלצה לשבח את פעולותיו של חבר הכנסת בן גביר).

במשך כל זמן הכינוס, מזכירת המפלגה ועוזרותיה לא נחות אפילו לשניה, במטרה לגייס כמה שיותר מתפקדים למערכת.

מזכירת המפלגה אורית כהן במענה למתפקדים.

איך שסיימנו את הכינוס בעיר חדרה, בדרכנו ליעד הבא בעיר חריש, גשמי ברכה החלו לרדת. מה שמטיל את הכינוס בספק. אך מנכ"ל המפלגה יצחק וסרלאוף לא נלחץ ונשען אך ורק על אבינו שבשמים.

לא בדקתי מה רמת ה"קשרים" שלו בעולמות שאין לנו הישגים שם, אך חדי עין שמו לב כשהוא לוחש בשפתיו, ויהי הדבר לפלא נפסק הגשם והוסר החשש לקיום הארוע. נשמנו לרווחה.

היעד הבא הוא מוקד נוסף בעיר חריש, שממוקמת לא רחוק מהיעד הקודם, מהעיר חדרה, אך קהל יעד של העיר חריש הוא קהל יותר צעיר ורענן.

בעיר חריש, בשונה מהעיר חדרה, הקהל הגיע טעון מאוד ושטח בפני בן גביר את בעיות היום יום במקום שכזה. וגם את בעיות הממשלה. חבר הכנסת בן גביר, נכח למעלה משעתיים וישב לפצח שאלה אחר שאלה, עד אחרון השואלים. ניכר על הציבור שהתרשם והעריך את מסירותו של בן גביר.

חלק מהקהל בחריש.

ויתר על כך, למרות החשש, הכנס בחריש הסתיים מעולה ורשם הצלחה מסחררת, הן מבחינת הפידבקים שצרך הקהל, והן מההזדמנות שניתן להם להבין מקרוב את בעיות היום יום במשכן הכנסת ובמדינת ישראל ואת בעיות הממשלה הנוכחית, בהבטחה שבן גביר יעשה כל מה שביכולתו למנוע עליה לשלטון של כוחות שנטשו את המחנה הלאומי.

איך שנגמר האירוע, וסרלאוף מסכם לכותב השורות, סיימנו יום סטנדרטי בשטח. קיבלתם טעימה מהמערך שלנו. בסוף אני יכול להגיד שעמדנו בציפיות וביעדים שהצבנו לעצמנו היום. עמדנו בלו"ז, אנשים הגיעו מעבר למצופה, התפקדו עשרות, ורכז הסניף חיזק את מעמדו בעיר. הסניף מתחזק מערך הפעילים גדל.

אני חי כאילו מחר יש בחירות, כל צוות העובדים שראיתם כאן הערב חיים בתודעת בחירות.. אסור להוריד את הרגל מהגז, מתחילים הכי מהר ואז מגבירים.

אחרי יום כזה יש סיפוק ואנחנו מתקדמים עוד צעד לקראת הניצחון הגדול בבחירות הבאות.

בסיום הכינוס ניגש אלי אחד הנוכחים ותימצת לי את האירוע בחמש מילים "בן גביר מביא עוצמה יהודית".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 10:07, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה