ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

מסוק צבאי התרסק מול חופי חיפה: שני קצינים נהרגו – קצין סיור נפצע בינוני | תיעוד

מסוק מסוג 'עטלף' של חיל הים התרסק מסיבה לא ברורה קצת אחרי השעה 21:00 מול חופי חיפה. הטייס אותר תוך זמן קצר והוא פונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם. אחרי חיפושים, שני טייסי חיל האוויר, חולצו מהמים ותוך זמן קצר נקבע מותם.

אזרחים שהיו סמוך למקום תיעדו את הרגעים שלאחר הנפילה ואת בהלה שהייתה במקום.

צוותי החילוץ מפנים את שברי המסוק.

במהלך החיפוש, כוחות גדולים סרקו במקום בעזרת פצצות תאורה. בעקבות האירוע החריג כוחות רבים היו ערוכים בבית החולים רמב״ם.

רגע התרסקות המסוק. קרדיט: עמיאל טסמה.

ראש הממשלה נפתלי ‏בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד, קיבלו עדכונים במליאת הכנסת.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה״עטלף״ וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר.

בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'.

מדובר צה"ל נמסר: "מסוק ימי מסוג ״עטלף״ פגע במים אמש (ב׳) במסגרת טיסת אימונים, סמוך לחופי חיפה. על המסוק היו שלושה אנשי צוות, קצין סיור מוסק ושני טייסים.

אנשי צוות המסוק חולצו על ידי לוחמי ילת״ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים.

הודעה נמסרה למשפחות, צה"ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן."

ד"ר האני באחוס, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בקריה הרפואית רמב"ם מעדכן על מצב הנפגע.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "זהו לילה עצוב מאוד. בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק, והחלמה מהירה לקצין הפצוע. טייסי חיל האוויר שנפלו בתאונה היו מטובי בנינו. עם ישראל לא ישכח את תרומתם, לילה ויום, לביטחון המדינה. יהי זכרם ברוך".

שר הבטחון בני גנץ: "‏מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע. שוחחתי עם הרמטכ"ל, ואני מבטיח שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק."

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "הלב הלאומי והפרטי כואב ודואב הבוקר בשל אסון התרסקות מסוק צה"ל אמש. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחותיהם של סא״ל ארז שחייני ורס״ן חן פוגל ז״ל ומאחל החלמה מהירה לאיש הצוות הפצוע. אני מבקש להודות לכלל הכוחות על המאמצים המשותפים במשימת איתור וחילוץ הנעדרים במהלך הלילה."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "ברוך דיין האמת. צער כבד על לכתם של טובי בנינו טייסי חיל האוויר העושים לילות כימים להגן על בטחון תושבי מדינת ישראל בים באוויר וביבשה. משתתף בצערן של המשפחות על אבדן יקיריהן. מי יתן ולא ידעו יותר צער ולא יוסיפו לדאבה עוד. בהזדמנות זאת אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל לשאת תפילה מעומק הלב לרפואת הפצוע ששוהה בבית החולים."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 21:01, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה