חדשות בארץ, חם ברשת

"לא נראו מבוהלים": 11 חודשי מאסר בהסדר טיעון מקל למחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים

מחבל שדקר שני יהודים ופצע אותם קל במהלך מבצע שומר החומות חתם על הסדר טיעון מקל של 11 חודשי מאסר ולא ישלם פיצויים, זאת לאחר ש"הפצועים לא נראו מבוהלים".

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עמיחי מרקס, ביום 24.4.21, בעת חודש הרמדאן, המחבל ‏עודיי אבו תאיה, סטודנט ערבי לחינוך מיוחד, תושב ירושלים בן 23, נהג ברכבו ברחוב דרך שכם בירושלים כשהוא מחזיק בחפץ חד. באותה העת צעדו ברחוב דרך שכם שני בני אדם הלבושים בלבוש יהודי-חרדי וכיפות על ראשיהם. במהלך נסיעתו, הבחין בהם הנאשם כשהם צועדים בסמוך לרכבו.

הנאשם עצר את רכבו, הלך במהירות לעברם כשהוא חמוש בחפץ החד וחסם את נתיב הליכתם בעת שביקשו לחצות את הכביש. הנאשם פנה אל השניים ושאל אותם מספר שאלות, עוד בטרם הם הספיקו להשיב הוא צעק לעברם "הכותל שלנו" ו-"אללה הוא אכבר" והיכה אותם בפניהם באמצעות החפץ החד שהיה בידו ופצע אותם קל.

על פי כתב האישום, אחד מהם שלף אקדח אותו נשא ברישיון וכיוון אותו לעבר הנאשם, ביחד עם חברו הם פעלו בכוח על מנת לעכב את הנאשם ולמסור אותו לרשויות המשטרה. לצורך כך, אחד מהם השכיב את הנאשם על הקרקע עד אשר אחד אחר קרא לתגבורת של כוחות הביטחון. כעבור דקות ספורות החלה במקום התקבצות של צעירים ערבים מסביבם, ואלה קראו לעברם קריאות ופעלו בכוח על מנת למלט את הנאשם מידיהם. הצעירים הובילו את הנאשם לרכבו תוך שהם מונעים מהמתלוננים להמשיך מלעכבו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלוננים חתכים בפניהם, דם ניגר מהם והם נדרשו לטיפול רפואי בבית החולים.

למרות שהפצועים מהפיגוע מעידים שעד היום הם חווים חרדה, פלאשים, פחד מחושך וכדומ, ההשופטת תמר בר-אשר נמקה את ההסדר המקל כי הנפגעים לא היו מבוהלים כשניטרלו את המחבל. לדבריה: "המתלוננים התנהלו במקום בביטחון רב. הדבר בא לידי ביטוי באופן שבו הכו את הנאשם, בעטו בו ודרכו עליו למרות שאנשים רבים צפו בהם, בכך שהמתלונן א׳ לא נראה חושש ללכת לנסות להזעיק עזרה ולהסתובב בחופשיות במקום. אף לאחר שהנאשם נמלט, הלך א' בין הנוכחים במקום בצעדים בטוחים וללא כל חשש. כך גם בעניין התנהלותו של י׳ אשר ניכר כי נהג בביטחון בעת שריתק את הנאשם אל הקרקע באמצעות רגלו ובעודו מכוון לעברו אקדח.
בנסיבות אלו, לא ראיתי לנכון לחייב את הנאשם לפצות את המתלוננים."

מאחד הפצועים נמסר בתגובה: "מה היא רצתה? שנעמוד ולא נעשה כלום? שנלך כצאן לטבח? אני רוצה להגיד למחבל שעד גיל 120 לא אשכח את המבט ותאוות הרצח שהייתה לו. מאז התקיפה אין לי יום ולא לילה. כמו שרעייתי אומרת יש אותי לפני הפיגוע ויש אותי אחרי הפיגוע".

(צילום ארכיון: איתמר כרמון – חדשות כל העולם).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:26, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה