ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

"פרס לטרור": כוחות הביטחון הרסו מבנים בישוב חומש

כוחות משטרה, מג"ב וצבא החלו בדקות האחרונות להרוס את בתי המשפחות, ומבנים נוספים ביישוב חומש. הכוחות החלו בהרס 2 בתי משפחות ביישוב וכן מבנה המשמש כפנימייה לבחורי הישיבה.






ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מגיב בחריפות להרס בתים הבוקר בחומש, פחות מ 24 שעות לאחר שמשפחת הנרצח צעדה עם מעל 15,000 בני אדם לחומש בדרישה להסדיר את הישיבה, ורק שבוע לאחר רצח יהודה דימנטמן בפיגוע ירי לאחר שחזר לביתו מהישיבה. דגן תוקף את ראש הממשלה ושר הבטחון ואומר:

"בנט וגנץ – בזכותכם המחבלים רוקדים עם בקלוואות והיהודים בוכים!"

"עוד לא הרסתם את בתי המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן,
אבל עוד לא התייבש הדם של יהודה – וכבר הבוקר הרסתם בתים בחומש!
איזו בושה!
נפתלי בנט,
הממשלה שלך נותנת הבוקר רוח גבית לטרור!
חברים בקואליציה מתחבקים עם ראאד סלאח ואתם הורסים בתים בחומש?!
הבטחת בניין הארץ ואנחנו מקבלים חורבן הארץ.
לא נשתוק!
אנו דורשים ממך: לא להריסה, כן לבניית ארץ ישראל!
אנו דורשים ממך להורות מיד לעצור את הריסת הבתים בחומש ולאשר את בניית הישיבה והישוב מחדש.
אל תיתן פרס לטרור"!
בסיום דבריו שולח ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר פוליטי ורומז על הפגנות גדולות:
"הרבבות שצעדו אתמול בשומרון יצטרכו יצעדו, באלפי רבבה לירושלים.
עם ישראל לא יוותר!"

מישיבת חומש נמסר להרס: "פרס לטרור. אין מילים. לצערנו אנו רואים כי ממשלת ישראל החליטה בעקבות הפיגוע בו נרצח יהודה דימטמן הי"ד, להוריד את הישיבה בחומש, המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע – ממשלת ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "בנט נותן פרס לרוצחים ורימה משפחה שכולה ואת עם ישראל כולו. ההריסות בחומש הם תמונת ניצחון לרוצחים, המסמנים וי בידיהם והולכים לכלא בתחושת ניצחון. הדברים חמורים שבעתיים שבנט הבטיח למשפחה השכולה שיפעל נגד ההריסה בחומש. אם בנט לא מסוגל למנוע את ההרס, הוא אפילו לא ראוי להיות רה"מ אפילו דקה אחת".

ח״כ מעוז מסר בתגובה: "המשוואה של ממשלת השמאל בראשות בנט, לפיה מפנים מיהודים את המקום בו נרצח יהודי, היא פרס לטרור הרצחני. המשוואה הזאת נותנת לערבים את ההרגשה שהם אדוני הארץ. תרצח יהודי – והיהודים יברחו. רבבות מעם ישראל שהגיעו אמש לתמוך בלומדי התורה בחומש, מבינים שהמצב הזה מקולקל. אני קורא לנפתלי בנט, לאיילת שקד, לגדעון סער, לזאב אלקין לניר אורבך ולעידית סילמן: עיצרו את המעשה הנורא הזה".

הציונות הדתית: "עשרות אלפי היהודים שעלו אמש לחומש מבטאים את הערכים, המסירות ואת האמונה בצדקת הדרך. לעומתם, בנט, שקד, אורבך, כהנא ושותפיהם מבטאים את ההפך הגמור: את אובדן הערכים, האנוכיות את המרמה והשקר. הם מבינים שהאנרגיות של הציבור המסור שעלה לחומש ואיתו ציבור מאמין גדול נוסף, מסורתי דתי וחילוני, מסוגלים להפיל את הממשלה שהם הקימו עם השמאל הקיצוני ועם הערבים תומכי הטרור. כמו שרון בזמנו, בנט ושקד עברו צד. הם יעשו הכל, אבל הכל, בכדי לשמור על כסאם. גם להחריב ישובים בארץ ישראל. ההרס נועד להחליש ולפגוע אך אנו נמשיך. ההיסטוריה והציבור יבואו חשבון עם מי שנלחם בחלוצים של ימינו."

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג: "הממשלה מחריבה בתי מתיישבים בחומש לאחר שהמחבלים רצחו את יהודה דימנטמן הי"ד, אבל בתי המחבלים עדיין עומדים, כמו שאר בתי המחבלים מהפיגועים בחודשיים האחרונים. במקום להילחם בטרור, הממשלה נותנת לו רוח גבית. כך נראית פוסט ציונות".

תגובת מועצת יש״ע: "ההרס הבוקר נותן רוח גבית למחבלים שרוצים לפגוע בנו. אנחנו דורשים מהממשלה לא לתת יד לחרפה הזו ולשנות מיד את המדיניות. ידעו כולם שבמשך 15 שנה מאז הגירוש, לימוד התורה בישיבה לא פסק. הרס הבתים לא יעצור את המתיישבים, נמשיך לפעול להסדרת הישיבה ולחיזוק המקום."


ממשטרת ישראל נמסר: "הבוקר, כוחות של משמר הגבול ומחוז ש"י יחד עם המנהל האזרחי הגיעו לחומש בכדי לבצע פינוי של מספר מבנים לא חוקיים שהוקמו בשבוע האחרון. הכוחות סיימו לפני זמן קצר את הפינוי של 3 מבנים מעץ ועוד 3 מבנים בנייה קלה. לא נרשמו אירועים חריגים במהלך הפינוי."

(צילום: ישיבת חומש)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:14, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה