ניוז
ניוז 360 news

דיגיטל וטכנולוגיה, חדשות בארץ

הסכנה השקטה: עד כמה אנחנו קשובים לבעיות השמיעה שלנו?

ע"פ נתוני הלמ"ס אחד מעשרה אנשים בישראל סובל מבעיית שמיעה ברמה כזו או אחרת, כ-700,000 בני אדם. על אף הנתון הזה, רבים מאלה שחשים ששמיעתם נפגעה, מתביישים לבצע בדיקת שמיעה.

השבוע (ג') התקיים הפנינג מיוחד להעלאת המודעות לבדיקות שמיעה, שכלל בדיקות שמיעה חינמיות באמצעות אפליקציה ייחודית שיכולה לאבחן את בעיות השמיעה שלכם בתוך שש דקות, וכן התנסות בסימולטור מיוחד שמדמה שמיעה עם מכשירי שמיעה.
ליקוי שמיעה מוגדר כמצב שבו סף השמיעה אינו תקין ולא ניתן לשמוע צלילים שאותם אמור לשמוע אדם בעל שמיעה תקינה. ליקוי במבנה או בתפקוד האוזן החיצונית, האוזן התיכונה, האוזן הפנימית, עצב השמיעה או מרכז השמיעה במוח – יגרום לליקוי שמיעה. חומרת הפגם או הפגמים עומדים ביחס ישיר לחומרת ליקוי השמיעה. חשוב לדעת כי הזנחה של בעיית השמיעה עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך ולהחמרה ולנזק הולך וגדל בעצב השמיעה. לכן ההמלצה היא לקבוע בהקדם האפשרי בדיקת שמיעה במכון מורשה על ידי משרד הבריאות.

השבוע, כאמור, עשרות עוברי אורח לקחו חלק בניסוי מעניין של חברת "גל מכשירי שמיעה", יחד עם חברת Tunefork, במתחם דיזינגוף סנטר, שנועד לבדוק את שמיעתם באמצעות אפליקציית מיוחדת שמאפשרת לבצע בדיקת שמיעה מהירה עם תשובה מיידית. במסגרת הניסוי גילו חלק מהמשתתפים שיש להם לקות בשמיעה שלא ידעו עליה לפני כן.
בנוסף, הוצג סימולטור ייחודי אשר מאפשר לאדם לבחון כיצד אדם עם לקות שמיעה שומע באמצעות מכשירי שמיעה זעירים. הטכנולוגיה הציגה גם אפשרות של מכשיר שמיעה אשר מותאם להאזנה בזמן הרצאות באולם כנסים גדול ומותאם מאוד לקהל הסטודנטים.

חברת TuneFork פיתחה בדיקת שמיעה אישית שניתן לבצע בעזרת סמארטפון רגיל ואוזניות רגילות. הבדיקה אורכת כחמש דקות. בסופה של הבדיקה תקבלו את תוצאות השמיעה שלכם ופרופיל שמע אישי, לצד הדגמה של כיצד אתם שומעים במצב "רגיל", וכיצד תשמעו אם תיהנו מחוויה שמע מותאמת אישית לכם.
מטרת פרופיל השמע היא לאפשר לכם בסופו של דבר לנהל שיחות טלפון, להקשיב למוסיקה או לצפות בסרטונים עם איכות שמע אופטימלית עבורכם. ההתאמה לא רק משפרת את איכות השמע, אלא גם שומרת על השמיעה מפגיעה אפשרית בשל האזנה לסאונד שלא מותאם לכם.


כיצד מזהים שמדובר בבעיה אמיתית ולא רק בשמיעה סלקטיבית, למשל?
יהונתן רוט, מנכ"ל "גל מכשירי שמיעה", אשר מקיימת אלפי בדיקות שמיעה מדי שנה ללקוחותיה בסניפים השונים הפזורים ברחבי ישראל, מציג כמה סימנים לזיהוי ירידה בשמיעה שמצריכים ביצוע בדיקת שמיעה:

1 • כאשר אתם מקשיבים לאנשים, אבל הדיבור שלהם נשמע עמום ולא ברור. במצב כזה אתם מוצאים את עצמכם נאלצים לחזור ולשאול שוב ושוב: "מה?".

2 • כאשר במהלך שיחה אתם חשים ברעשי הרקע שהופכים לבליל של קולות שמשתלטים על השיחה ומקשים עליכם להבין את הנאמר.

3 • כאשר אתם מפתחים רגישות חזקה לקולות חזקים (היפראקוזיס).

4 • תחושה של ניתוק והתרחקות מבני שיח. רבים המתמודדים עם בעיית שמיעה שאינה מטופלת המדווחים על נטייה להתרחק מהסביבה בשל הקשיים ביצירת שיחה.

"שמחנו לקיים את היום החשוב הזה להעלאת המודעות לביצוע בדיקות שמיעה", אמר יהונתן רוט. "לא פעם מגיעים אלינו אנשים עם בעיות שמיעה חמורות ולא נותר כמעט מה להציל מהשמיעה שלהם. את המציאות הזו אנו רוצים לשנות. אנשים צריכים להבין שמדובר באיכות החיים שלהם והתעלמות או הזנחה של בעיית השמיעה תוביל לנזק בלתי הפיך".

"בשנים האחרונות אנחנו עדים להחרפה בתופעה של הידרדרות בשמיעה גם בקרב צעירים", מוסיף תומר שור, מנכ"ל Tunefork. "הסיבה לכך היא העלייה בשימוש באוזניות, ללא בקרה על הווליום וללא מודעות לפגיעה שעלולה להיגרם לשמיעה. המטרה שלנו היא לתת למשתמש כלי פשוט ונוח לבדוק את השמיעה שלו, וליהנות מחוויית האזנה טובה ובטוחה יותר".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:40, יום ראשון (8.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה