חדשות בארץ

בעקבות הפקת פרופיל dna מגרב: פוענח רצח אכזרי שאירע לפני 6 שנים במעלות

פוענח רצח אכזרי שאירע במעלות לפני 6 שנים במעלות, בעקבות הפקת פרופיל dna מגרב שנמצאה בזירת הרצח. היום פרקליטות חיפה תגיש נגד החשוד בן 30 תושב מעלות כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.

לפני 6 שנים (10/10/2016) לפנות בוקר, הוזנקו שוטרי משטרת ישראל לזירת רצח בתוך דירה בעיר מעלות.

בדירה נמצא גופת קשיש כבן 90 ועליה סימני אלימות קשים, בחוות דעת הפתלוג נקבע כי מותו נגרם מחבלות בראש וחניקה.

מחקירת הזירה עלה כי הרצח בוצע במהלך מאבק של הקשיש עם פורץ שנכנס לדירה. הפורץ שניסה להחריש את תנועתו נכנס לדירה ללא נעלים, אך הופתע מערנותו של הקשיש והחל לתקוף אותו באכזריות באזור הפנים עד אשר גרם למותו של סמיון ויאולין ז"ל. במהלך התקיפה אחת מגרביו של החשוד נפלה ונשארה בצמוד לגופה.

במהלך החקירה ולאורך השנים ניסו החוקרים להפיק פרופיל DNA מהגרב, אך ללא הצלחה.

בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות DNA, חוקרי משטרת ישראל חוזרים ובוחנים ראיות שתפסו בתיקים לא מפוענחים. ואכן בחינה מחודשת של הגרב שנמצאה בזירה אפשרה הפקת פרופיל DNA אשר הוביל לחשוד ברצח, אילן אפשטיין תושב העיר שהיה בן 24 בזמן הרצח.

אילן אפשטיין – החשוד ברצח.

חקירה סמויה נפתחה והחוקרים החלו אוספים ראיות כנגד החשוד, עם ביסוס החשד, החשוד נעצר ולאחר 50 יום של חקירה מאומצת נאספו ראיות נוספות שהביאו להגשת כתב אישום הבוקר על ידי פרקליטות חיפה בעבירת רצח כנגד החשוד.

אילן אפשטיין נעצר באוקטובר האחרון אחרי שהמשטרה פרסמה תמונת קלסתרון שלו וכתבה: "משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור באיתור חשוד בביצוע פשע חמור, שאירע בשנת 2016 בעיר מעלות תרשיחא. כל היודע דבר על זהות החשוד בקלסתרון מתבקש לדווח למוקד 100".

מכתב האישום שהגישה עו"ד לילך תמיר, עולה כי בין הנאשם למנוח הייתה היכרות מוקדמת, והנאשם אף נטל הלוואה מהמנוח בשנת 2013, אותה לא השיב. בלילה שבין ה 9/10/15 ל- 10/10/15, החליט הנאשם לפרוץ לדירתו של המנוח ולשדוד אותו. הגיע הנאשם אל הבניין בו ממוקמת הדירה, עטה על פניו מסכה, הסיר את נעליו והניח אותן סמוך לבניין כשהוא נותר בגרביו, על מנת שלא להרעיש בעת הפריצה. טיפס הנאשם על חזית הבניין נכנס דרך החלון הממוקם בסלון, והמנוח, אשר ישן אותה העת על ספה בסלון הדירה, התעורר למשמע רעשים והחל לצעוק. בשלב זה החליט הנאשם להמית את המנוח. הנאשם ניגש אל המנוח, וחנק אותו, והיכה אותו קשות בכל חלקי גופו.
כעבור זמן מה השתתק המנוח, והנאשם, שסבר כי המנוח מת, החל לחפש בדירה כסף וחפצי ערך. בשלב מסוים במהלך שהיית הנאשם בדירה, החל המנוח שוב לצעוק. לשמע הצעקות הנאשם ניגש אל המנוח, חנק אותו והטיח את ראשו של המנוח ברצפה בעוצמה. הנאשם חדל ממעשיו רק כשהמנוח נדם, ואז חזר לחיפושיו ברחבי הדירה ומשלא מצא דבר ערך בדירה, יצא מהדירה, נטל את הנעליים שהותיר בחוץ וברח מהמקום. החקירה נוהלה על ידי ימ״ר צפון.

ר׳ מחלק רצח בימ״ר צפון רפ״ק אריק לוגסי: "חקירת הרצח הביא אותנו להכרות עם מהלך חייו של הקורבן, מר סמיון ויולין ז״ל בעברו קצין בצבא האדום שנלחם במלחמת העולם השניה בנאצים. עלה לארץ ופיתח את תחום הסייף התחרותי בעיר מעלות, לוחם אמיתי, שגם בגילו המופלג (93) ניסה להאבק עם פורץ צעיר בכמעט 70 שנה ממנו. אנחנו מסופקים מכך שהחשוד לא יחמוק מעונש, ואנחנו עושים הכל ולא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו".

(בתמונה: המנוח שנרצח – סמיון ויולין ז״ל).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
אבי
אבי
לפני 2 שנים

כתוב שהחשוד בן 35 היום והיה בן 25 בזמן הרצח שהיה לפני 6 שנים.
רק לי משהו לא מסתדר במספרים ?!

רודפת צדק
רודפת צדק
לפני 2 שנים

מזעזע ועצוב כל כך. איש גיבור מלחמה, נלחם נגד הנאצים ודווקא בישראל נרצח באכזריות ע"י יהודי…. אין גבול לרשעות ואכזריות של בני אדם. באמת שאפשר רק לבכות כשקוראים דברים כאלה.
תנחומים למשפחה, שלא תדעו יותר מצער.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:17, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה