ניוז
ניוז 360 news

אקלים ומזג אוויר, חדשות בארץ

צפו: שלג ראשון החל לרדת במפלס העליון בחרמון – 2 נשים נפצעו קל מענפים שנפלו | התחזית המלאה

אחרי איחור ניכר, החורף סופסוף הגיע – ובגדול. רוחות חזקות, טמפרטורות נמוכות, גשם ושטפונות ילוו אותנו מהיום ובימים הקרובים.

מערכת השלג הקדימה וכבר בשעה האחרונה, החל לרדת שלג במפלס העליון. כ-2 סמ' ירדו עד כה. שיא המערכת צפוי לשעות הלילה המאוחרות. הטמפרטורה צנחה ל1-.

אתר החרמון סגור למבקרים היום ומחר יום חמישי, עקב תנאי מזג האויר.

צילום מהמפלס העליון: אתר החרמון.

בעקבות הרוחות: אישה נפגעה מענף עץ שנשבר ונפל ברחוב הרב יוסף חיים שרים בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק אישה כבת 70 במצב קל עם חבלה בגפיים.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א.

בנוסף, צעירה נפגעה מענף עף שנשבר ככל הנראה בעקבות הרוח ברחוב הרי יהודה בגני תקווה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שיבא אישה בת 23 במצב קל עם חבלת ראש.

חובש רפואת חירום במד"א מאור עוקב סיפר: "הצעירה סיפרה לנו שבמהלך טיול ברחוב עם הכלב הייתה רוח חזקה ולפתע ענף עץ קרס ונפל על ראשה. היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלת ראש. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותה במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים. שכנים שהיו במקום לקחו את הכלב אליהם על מנת לשמור עליו עד שהיא תשתחרר מבית החולים."

התחזית: הערב ובלילה ימשיך לרדת שלג בפסגת החרמון, גשם ירד בצפון ובמרכז, תנשב רוח דרום מערבית ערה עד עזה הים יהיה רוגש. גובה גלים 200-400 ס"מ טמפרטורת המים 23 מעלות.

תחזית לימים הבאים:

יום חמישי: יהיה גשם מקומי בצפון ובמרכז – הרוחות יחלשו.

יום שישי: יהיה מעונן חלקית עם עלייה בטמפרטורות וינשבו רוחות דרום מזרחיות חזקות בהרים בשפלה ובצפון.

יום שבת: צפויה עלייה נוספת בטמפרטורות, יהיה בהיר עד מעונן חלקית בעננות גבוהה וחם מהרגיל.

יום ראשון: צפויה התחממות נוספת ויהיה מעונן חלקית.

ארגון בטרם לבטיחות ילדים מפרסם הנחיות בטיחות להורים ומזהיר מהסכנות הנפוצות בבית – שריפות כתוצאה משימוש לא בטוח באמצעי חימום, כוויות מנוזלים חמים ומתריע על עלייה בשכיחות מקרי מוות בעריסה הנובעים מחימום יתר.

אלה הנחיות הבטיחות להורים לימי החורף:

• חימום בטוח – אמצעי חימום בטוח הוא כזה שאינו כולל אש גלויה. מזגן או רדיאטור הם אמצעי החימום הבטוחים ביותר והיחידים שיכולים להמשיך לפעול גם בלילה. לא מומלץ להשתמש בתנור ספירלה, מפזר חום, תנור גז וקמין, במיוחד לא בסביבת ילדים. אמצעי חימום צורכים הרבה חשמל ופעמים רבות מפצלים וכבל מאריך אינם עומדים בעומס ועלולים לגרום לשריפות, לכן את אמצעי החימום מחברים ישירות לשקע שבקיר.

• מתקינים גלאי עשן – גלאי עשן אינו מונע את השריפה אך מתריע עליה בזמן ומאפשר חילוץ של הילדים, כיבוי מהיר וקריאה לכוחות ההצלה במידת הצורך. מדובר במוצר זול ופשוט להתקנה.

• שינה בטוחה – הטמפרטורה המומלצת בחדרי ילדים היא 22 מעלות ובכל מקרה לא יותר מ-24 מעלות. אצל תינוקות מנגנון ויסות החום אינו מפותח מספיק, וכתוצאה מכך חימום יתר עלול לגרום למוות פתאומי בשינה. שמיכות עבות עלולות גם הן לגרום לחנק ולכן אנו ממליצים להשתמש בשק שינה לתינוקות או בשמיכה דקה והדוקה – ולהלביש את התינוק בהתאם. אם במגע נראה לנו שלתינוק חם מדי, מורידים לו שכבת ביגוד.

• מעיל? לא בנסיעה! – אסור להסיע ילדים ותינוקות במושב בטיחות כאשר הם לבושים במעיל נפוח. המעיל אינו מאפשר לרצועות להגן על הילדים כראוי ובזמן תאונה הם עלולים "להחליק" מתוך המעיל ולהיפגע קשה. אז מה עושים? לפני הכניסה לרכב מפשיטים את המעיל, מכניסים את הילד למושב וחוגרים אותו היטב. אם קר, אפשר לכסות את הילד במעיל כשהוא חגור.

• מרחיקים שתייה חמה מילדים – הגורם המרכזי לכוויות ילדים הם נוזלים חמים. עורם של ילדים דק ועדין משל מבוגר ושטח הגוף שלהם קטן משלנו. לכן גם כוס תה או קפה שנשפכים על הילד עלול לגרום לכוויה נרחבת ועמוקה, הדורשת הליך שיקום ארוך. במיוחד בחורף, מקפידים להרחיק שתייה חמה מילדים ולהניח את הכוס במקום גבוה הרחק מהישג ידם. לא שותים שתייה חמה כשהילדים על הידיים. קומקום ומיחם מניחים על השיש ומצמידים לקיר. במתקני שתייה מומלץ להתקין נעילת מים חמים.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:42, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה