חדשות בארץ, חם ברשת

פיגוע בשמעון הצדיק בירושלים: מחבלת דקרה ופצעה אם בת 26, נמלטה – ונעצרה בבית הספר

צוותי רפואה העניקו סיוע ראשוני לאישה בת 26 שנפצעה קשה שעברה עם ילדיה הקטנים בסמוך לכניסה לקבר שמעון הצדיק בירושלים.

בשעה 07:31 התקבל דיווח על פצועה בפיגוע דקירה סמוך לקבר שמעון הצדיק בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לבי"ח הדסה הר הצופים אישה בת 26 במצב קשה שנדקרה.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום והחלו בסריקות נרחבות אחר בת 14 החשודה במעשה בסיוע מסוק משטרתי. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע למקום וקיים בשעה האחרונה הערכת מצב בזירה.

אחרי כשעה, כוחות המשטרה עצרו את המחבלת שאותרה ע״י השוטרים בתוך מוסד חינוכי הסמוך לזירת האירוע.

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר כי "אל יחידת הטראומה במחלקה לרפואה דחופה בהדסה הר הצופים פונתה, על ידי מד״א בת 26 שנפגעה בגב בפיגוע דקירה. מטופלת בהכרה מלאה ובמצב קל."

כוחות משטרה בביתה של המחבלת, ברחוב עותמאן בן עפאן 17 בשכונת שמעון הצדיק. קרדיט חדשות כל העולם.

תושבי שמעון הצדיק מסרו בעקבות הפיגוע: "בחודשים האחרונים מאז שומר החומות ממשיכים להתבצע אירועי טרור בשכונה, זריקות אבנים, ריסוס גז פלפל על עוברי אורח, שריפת רכבים וזריקות בקבוקי תבערה, המשטרה הפקירה את חיינו ועכשיו זה הגיע לפיגוע קשה.
אנו דורשים ממשטרת ישראל והממשלה לגדוע את הטרור בשכונה ובכל הארץ, כי כבר עכשיו זה מאוחר מידי."

מהמשטרה נמסר: "הבוקר בסמוך לשעה 07:30 התקבל במשטרה דיווח על אירוע דקירה שהתרחש בצומת הכניסה לשכונת שיח׳ ג׳ראח בירושלים. חשודה דקרה בגבה אישה בשנות העשרים לחייה באמצעות סכין ונמלטה מהמקום.

האישה שנדקרה פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים. בהמשך נמסר מבית החולים כי מצבה מוגדר כעת קל.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום והחלו בסריקות נרחבות אחר החשודה במעשה בסיוע מסוק משטרתי. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע למקום וקיים בשעה האחרונה הערכת מצב בזירה.

תמונת הסכין ומעצר המחבלת. צילום: דוברות המשטרה.

בדקות האחרונות כוחות המשטרה עצרו חשודה במעשה, קטינה שאותרה ע״י השוטרים בתוך מוסד חינוכי הסמוך לזירת האירוע.מתחקור ראשוני עולה כי האשה שחצתה את הכביש במקום יחד עם ילדיה, נדקרה על ידי צעירה באמצעות סכין ומיד לאחר המעשה נמלטה מהמקום.

בתום מצוד משטרתי שכלל סריקות בקרקע בסיוע מסוק משטרתי, אותרה החשודה במעשה, בת 14 תושבת האזור, בתוך מוסד חינוכי הנמצא מאות מטרים ממקום הפיגוע והיא נעצרה על ידי שוטרי מחוז ירושלים. החשודה הועברה לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ובתוך כך עוכבו לחקירה ותשאול במשטרה גם מספר נשים מסביבתה של החשודה."

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר בסיום הערכת מצב שקיים בזירה: ״בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר, הגענו למקום בכוחות גדולים והתחלנו בפעולות מהירות לאיתור המחבלת החשודה במעשה כולל סריקות נרחבות והתחקות אחר זהותה ומסלול בריחתה. בתוך זמן קצר, עצרו השוטרים את החשודה במעשה בתוך בית ספר לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע והיא נלקחה לחקירה שתנוהל על ידי ימ״ר ירושלים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו״.

המחבלת שנעצרה בפיגוע הדקירה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים היא: נפוז ג'אד עארף חמאד, ממשפחת חמאד, שהגישה עתירה נגד הפינוי בשכונה.

הפראמדיקים של מד"א משה קורדובה ודודי גור סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לכניסה לקבר שמעון הצדיק אישה עם ילדים שהייתה בדרכה להביא אותם למסגרות כשהיא דקורה. היא הייתה בהכרה מלאה והתהלכה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה קשה ויציב. בדרך היא תקשרה איתנו. הילדים לא נפגעו ונשארו בהשגחתם של השוטרים במקום."

צילום: דוברות מד"א.

יחיאל שטרן חובש איחוד הצלה שהעניק לה סיוע ראשוני מסר: "לדברי עוברי אורח היא נדקרה כשצעדה עם עגלת תינוק (לקחה את הילדים לבית הספר) ובעקבות כך היא נפצעה באורח קשה. הענקתי לה סיוע ראשוני ולאחר מכן היא פונתה למרכז הרפואי הדסה הר הצופים במצב יציב".

צילום: דוברות איחוד הצלה.

חבר מועצת העיר ירושלים יהונתן יוסף אמר ל'חדשות כל העולם': "הפיגוע קרה כתוצאה מכך שאין משילות ואין ריבונות, מחבלים מרימים את האף בשכונת שמעון הצדיק כל יום שישי בהפגנת השמאל. מביאים דברי שבח והלל למחבל מוחמד-דף לאחמד יאסין לדלאל מוגרבי דברי שבח והלל האלה לטרוריסטים בלי תגובה מצד הרשויות הם אלה שגרמו להבנה בקרב המפגעים, שהם אין דין ואין דיין ואין ריבונות ואין משילות וצריך לפעול כדי לשנות את זה."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הטרור מרים את הראש. בשבועיים האחרונים אנו עדים לעלייה בגל הטרור, פיגוע רודף פיגוע והממשלה שותקת. כאשר עוברים מעל שבועיים וביתו של המחבל שרצח את אליהו קיי הי"ד אינו נהרס, זה מחדל. אני קורא לממשלה להרוס עוד היום את בית המחבל. בינתיים ממשלת ישראל מעבירה מסר שהיא נכנעת וחלשה מול הטרור. רק עונש מוות למחבלים, הריסת בתי המחבלים וגירוש משפחתם יובילו לירידה בהיקף אירועי הטרור".

ח"כ בן גביר הוסיף: "יחד עם כל עם ישראל שולח רפואה שלמה ומתפלל להחלמתה של הפצועה בפיגוע הבוקר".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏האויב ממשיך לפגע בנו באכזריות חייתית תוך שהוא מקבל רוח גבית מנציגיו תומכי הטרור בממשלה. אבל עם ישראל חזק ונחוש ובעזרת השם הוא ינצח. מתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועה מהבוקר בתוך שאר חולי ישראל."

צלום: חדשות כל העולם.

ח"כ סטרוק: ‏"פיגוע ידוע מראש. ולא רק בגלל תת-תיפקוד של המשטרה בשמעון הצדיק. גם בגלל תת-תיפקוד של הממשלה במאבק בטרור: למרות גל הטרור הברור – שום תכנית חירום ממשלתית. בית המחבל אבו שחאדם ימ"ש – ללא החלטה על הריסה!! כספי טרור שהחוק מחייב לקזז – מוחזרים לאבו מאזן בשיטת הדלת המסתובבת לכספי טרור."

דובר חמאס ד"ר עבדול אלטיף אלקאנוע מסר: "המבצעים ההרואיים בגדה המערבית ובירושלים, שהאחרון שבהם היה היום עם שחר, דקירת מתנחלת בשייח ג'ראח, מוכיחים את גדולתו של עמנו הסורר ושהתנגדותם בלתי ניתנת לשבירה.

אנשינו בגדה המערבית ובירושלים נמצאים בקרב גלוי עם הכיבוש ויצאו אל הפולשים ועדרי המתנחלים מכל מקום ובאמצעים שונים עד שיובסו מארצנו.‌‌"

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
בעלה של הפצועה בפיגוע בירושלים: "היא מרגישה טוב – הסכין לא פגעה באיברים פנימיים"
לפני 2 שנים

[…] פיגוע דקירה בקבר שמעון הצדיק בירושלים: מחבלת דקרה ופצעה אישה בת 26 – ונמלטה […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:21, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה