חדשות בארץ, חרדים ויהדות

פיגוע דקירה בירושלים: חרדי נפצע בינוני עד קשה סמוך לשער שכם – המחבל חוסל

פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: לפני זמן קצר, מחבל הגיע סמוך לשער שכם במזרח ירושלים ולאחר שהתקרב לעבר אזרח חרדי שחלף במקום, שלף סכין ודקר אותו. בנוסף ניסה לדקור לוחם מג"ב שפעל במקום.

עירנותם ותגובתם המהירה של השוטרים הביאה לחיסולו של המחבל.

כתוצאה מהפיגוע הדקירה, פונה האזרח באורח בינוני – קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים.

רגע נטרול המחבל.

שמו של המחבל, מוחמד שווכת סלימה, בן 25 מהכפר סלפית, שוהה בלתי חוקי. על פי דיווחים ערביים היה עצור במשטרה בינואר 2020.

תמונת המחבל.

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיעו לזירה.

דובר מד"א, זכי הלר מסר כי "בשעה 16:28 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על צעיר שנדקר בשער שכם בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק צעיר כבן 20 (חרדי) במצב בינוני עד קשה, עם פצעי דקירה בגופו. המחבל נורה ונוטרל.

פאראמדיק מד"א על אופנוע מד"א ישראל וינגרטן, סיפר: "הייתי סמוך לשער שכם והזניקו אותי למקום, ראיתי צעיר חרדי כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצעי דקירה בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה."

מדוברות המשטרה נמסר: "היום בסביבות השעה 16:30, הגיע מחבל סמוך לשער שכם במזרח ירושלים ולאחר שהתקרב לעבר אזרח שחלף במקום, שלף סכין ודקר אותו. בנוסף ניסה לדקור לוחם מג"ב שפעל במקום. עירנותם ותגובתם המהירה של השוטרים הביאה לנטרולו של המחבל. כתוצאה מפיגוע הדקירה, פונה אזרח באורח בינוני- קשה ( על פי גורמי רפואה) לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיעו לזירה."

עוד הוסיפו במשטרה כי "בשעה האחרונה מופץ מידע כוזב אודות אירועים נוספים ברחבי העיר בניסיון לחמם את השטח. נבהיר כי מדובר במידע כוזב חסר כל אחיזה במציאות."

תמונת הסכין, קרדיט צילום: דוברות המשטרה

שלום אביטן חובש באיחוד הצלה סיפר: "מדובר בצעיר שנדקר כשחזר מהכותל המערבי ונפצע באורח בינוני. הענקנו לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים".

ד"ר אריה יפה רופא מתנדב באיחוד הצלה הוסיף: "לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו בזירה הוא פונה למרכז הרפואי שערי צדק במצב בינוני. כמו כן הוענק סיוע לנפגעת חרדה (שראתה את הפיגוע מתרחש) והיא פונתה באמבולנס איחוד הצלה לבית החולים ביקור חולים".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן על הפיגוע בכיכר שער שכם: "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע״י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים.

אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום.

ישנה הערכות גדולה עם פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול ברחבי הארץ ובירושלים בפרט וזאת בכדי לתת ביטחון לתושבים,
הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדוייקים כמו בכל אירוע."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב עם השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, ועם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, בעקבות הפיגוע בירושלים.

ראש הממשלה עודכן בממצאי התחקיר הראשוני שבוצע בעקבות הפיגוע בשער שכם, והנחה להמשיך ולנקוט בפעולות הנדרשות על מנת למנוע התלקחות בשטח.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, צייץ בתגובה לפיגוע בשער שכם: ״הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. ‏"כשיש ספק אין ספק".

דובר חמאס חאזם קאסם, אמר בתגובה על חיסול המחבל בפיגוע: "עוד מעשה הירואי היום בירושלים. העיר הזו נלחמת כדי לגרש את הכובש ולשמור על זהותה הפלסטינית. זוהי מערכה פתוחה עם הכיבוש שלא תיפסק אלא בהשגת מטרות עמנו לשחרור, לשיבה ולהקמת מדינה שבירתה ירושלים."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מצדיע לשוטרי מגב שהרגו את המחבל, מגיע להם צל"ש ולכל המצקצקים, גם כשמחבל שוכב על הרצפה, הוא מהווה סכנה ויכול להפעיל מטען חבלה. אני משבח את לוחמי מג"ב על פעילותם המהירה בנחישות ובמהירות, שהרגו את המחבל המתועב, וצריך שיהיה ברור לכולם, שמחבל שיוצא לרצוח יהודי יהרג במקום".

ח"כ בן גביר הוסיף בהזדמנות זו ושלח איחולי רפואה שלמה לפצוע: "שישוב לאיתנו במהרה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏מאחל רפואה שלמה לפצוע מפיגוע הדקירה בשער שכם ומגבה באופן מוחלט את לוחמי מג"ב שהגיבו נכון וחיסלו את המחבל וניטרלו את הסכנה."

ח"כ אורית סטרוק בתגובה לפיגוע הרצחני בשער שכם: "רצף של 3 פיגועים בעיר העתיקה מחייב סל צעדים, שיגבו תג-מחיר גבוה ומרתיע, ויבהירו שהממשלה נחושה להשיג בטחון מלא ליהודים בירושלים. נכון לעכשיו, לא ראינו צעדים כאלה. אפילו לא התקבלה החלטה להריסת ביתו של רוצח אלי קיי. במקום להחליש את לוחמי מג"ב, בנט צריך להבין שהוא יבחן בבטחון ירושלים."

שר המשפטים והבט"פ לשעבר ח"כ אמיר אוחנה, הליכוד: "‏לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים צריכים להיות מוזמנים ללשכת שר הבט"פ לקבלת תעודת הערכה. כך עשיתי פעמים רבות במהלך כהונתי. אני משבח אותם ואת כל השוטרים והלוחמים החותרים למגע ומחסלים את המחבלים בזירת הפיגוע, כך בדיוק צריך להסתיים אירוע. החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצוע."

שר התפוצות ד״ר נחמן שי: ״לא להתבלבל, היה כאן פיגוע ונסיון לרצח. ‏רק בשבוע שעבר נרצח אלי קיי ז״ל. מציע, לפני שקופצים ומכריזים הכרזות, לבצע בדיקה קפדנית של נסיבות הירי על המחבל. אין מקרה אחד דומה למשנהו. מג״ב, משטרת ישראל, שב״כ ראויים להערכה על הדבקות במטרה ועל הנחישות במאבק בטרור.״

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
הפיגוע בירושלים: ערבי תושב המשולש נעצר בחשד להסעת המחבל
לפני 2 שנים

[…] פיגוע דקירה בירושלים: חרדי נפצע בינוני עד קשה סמוך לשער שכם – המחבל חוסל […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:22, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה