חדשות בארץ

שני לוחמים נדרסו במהלך פעילות מג"ב באום אל פחם – הם השיבו בירי שחיסל את אחד החשודים

במהלך פעילות של לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל באום אל-פחם הגיע רכב שדרס את הלוחמים ופצע שני לוחמים באורח קל עד בינוני.

הלוחמים השיבו בירי לעבר הרכב ובו שני חשודים, עצרו אותו ותפסו אקדח בתוכו. כתוצאה מהירי נפגעו 2 החשודים ומותו של אחד מהם נקבע לאחר זמן קצר.

הדורס שחוסל, חסן ג'בארין.

מחקירת האירוע עולה כי בסביבות השעה 08:20 הגיע רכב חשוד לעבר כוח לוחמי משמר הגבול שפעל באזור החיכוך בעיר.

כאשר הרכב החשוד זיהה את הלוחמים הוא נסע במהירות לעברם ופגע בשני לוחמים. כתוצאה מהפגיעה לוחם אחד נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בהלל יפה, לוחם נוסף נפצע באורח קל וטופל במקום.

לוחמי מג"ב ביצוע ירי לעבר הרכב, כתוצאה מהירי חשוד אחד בשנות ה-20, תושב אום אל-פחם, נפגע ופונה באורח אנוש לבית החולים העמק ובהמשך נקבע מותו. החשוד השני בשנות ה-20, תושב אום אל-פחם, שהיה ברכב נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ונעצר לחקירה במשטרת ישראל.

בחיפוש של הלוחמים ברכב נתפס אקדח עם מחסנית, כדורים וכפפות.

חבלן משטרה ושוטרי הזיהוי הפלילי הגיעו למקום זיכו את הזירה ואספו ממצאים. מסתמן כי הרקע לאירוע הינו פלילי, מדובר בחשודים המוכרים למשטרה בתחום סכסוכי המשפחות בעיר.

נשק שאותר ברכב, צילום: דוברות המשטרה.

הדריסה באה אחרי וככה"נ בעקבות פרעות הלילה באום אל פאחם, במהלכן הוצתו בתים, נורו יריות ונעצרו 6 חשודים במעורבות.

בסיום חקירתם ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם להביאם הבוקר לדיון בבימש חיפה בבקשה להאריך את מעצרם.

לאחר אירוע דריסת לוחמי משמר הגבול באום אל-פחם הגיעו לזירה מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן לתחקור ראשוני עם הלוחמים שפעלו בזירה והערכת מצב בשטח.

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר הגיע הבוקר בדבריו מהערכת המצב בזירת האירוע: "המשטרה נמצאת עם כוחות גדולים בעיר אום אל פאחם בעקבות אירוע הרצח והפרות הסדר שהתרחשו אמש. אנחנו רואים את האירועים בחומרה ופועלים באפס סבלנות והמטרה שלנו היא להחזיר את השקט לעיר ולהביא את הפורעים למעצר. כך פעלנו בכל שעות הלילה. כחלק מההיערכות הוצבו כוחות בחסימות בעיר והבוקר רכב חשוד פגע בלוחמי מג"ב שהגיבו בירי ולמעשה מנעו בגופם אירוע פלילי חמור כנגד תושבים. השוטרים פעלו בלילה וגם כעת בנחישות ואומץ בביצוע המשימה. נמשיך לפעול בכוחות גדולים על מנת לשקט בעיר. מאחל רפואה שלמה ללוחמים."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן הגיע אמר ללוחמים: "אני נותן לכם גיבוי מלא ותומך בכם, פעלתם כנדרש תוך גילוי נחישות וחתירה למגע. לוחמי החיל פועלים בכל הגזרות ובכל זמן נתון בכוחות גדולים ומקצועיים שערוכים לכל תרחיש. אנחנו נמשיך להגיב במלוא העוצמה והנחישות בדיוק כפי שהיה באירוע הבוקר בכדי לתת ביטחון ושירות לאזרחים ולמנוע פגיעה בחיי הלוחמים והשוטרים. בפעילות שלכם מנעתם את האירוע הבא והגנתם בגופכם על אזרחי המקום. נמשיך לפעול למתן שגרת ביטחון וחיים נורמטיביים לאזרחים בשגרת יומם בדיוק כפי שהם מבקשים ומצפים מאיתנו."

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, צייץ לאחר האירוע: ״לוחמי מג״ב ושוטרי משטרת ישראל פועלים מאתמול באום אל-פחם כנגד גורמים עברייניים החושבים שהחוק בידיהם. ‏כך גם לפני שעה קלה כשרכב פרץ מחסום, ניסה לפרוץ נוסף ודרס ופצע שני לוחמים שהשיבו מיידית בירי לעבר הרכב, פגעו בשני חשודים, עצרו אותו ותפסו אקדח בתוכו. ‏משטרת ישראל לא תתכופף ולא תרתע!״

הרכב של הדורסים, צילום: דוברות המשטרה.

אחרי האירוע, ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים התייעצות בעניין, בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), המזכיר הצבאי לראש הממשלה וגורמים נוספים.

ראש הממשלה הדגיש את חשיבות המשילות והשמירה על הסדר הציבורי, בכל הערים והיישובים בישראל.

רה"מ גיבה את פעילות כוחות הביטחון בשטח, והנחה למקד מאמץ באכיפת החוק ע"י עיבוי משמעותי של הכוחות. עוד הנחה רה"מ לקיים שיח עם מנהיגי החברה הערבית במטרה להרגיע את הרוחות.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "המחבלים שניסו לדרוס את החיילים היו צריכים למות בשטח ולא להיעצר. זה לא קרה בג'נין, או רמאללה, אלא במקום בו צריכה להיות ריבונות ישראלית שאם לא נממש אותה, מי שישלוט באום אל- פחם והיישובים הערבים הם מיליציות טרור".

ח"כ בן גביר הוסיף: "המפכ"ל הכושל צריך ללכת הביתה ואיתו שר הבט"פ שהבטיחו שינוי, אבל הוא קורה לרעה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:25, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה