ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

צפו: הצהרת ראש הממשלה ושר הבריאות | אלו ההחלטות שהתקבלו בדיון החרום

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (ו'), 26 בנובמבר 2021, כ"ב בכסלו תשפ"ב, דיון בעניין זן הקורונה החדש – B.1.1.529.

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר הבט"פ, שרת התחבורה, שרת הפנים, שרת הכלכלה, שר התרבות והספורט, שר התיירות, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"לית משרד התחבורה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, וגורמי מקצוע נוספים.

ראש הממשלה ציין בדיון, כי ממשלת ישראל פועלת באופן מהיר ונחרץ נוכח המסקנות שגובשו בעקבות התרגיל הלאומי "אומגה", אשר תרחש מצבים שונים להופעתם של וריאנטים חדשים.

ראש הממשלה בנט במסיבת העיתונאים: "אנחנו לא לוקחים סיכונים – עדיף לפעול עכשיו. במוצאי שבת אכנס את קבינט הקורונה ונקבל החלטות נוספות״.

עוד אמר ראש הממשלה: "ממליץ לא לטוס לחו"ל – כרגע, סגר לא על הפרק".

שר הבריאות הורביץ הוסיף כי: "אין צורך להכנס לחרדה – אנחנו מנוסים".

ההחלטות שהתקבלו בשלב זה:

● מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, איי סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, יוגדרו כמדינות אדומות – כניסת זרים לישראל ממדינות אלו תיאסר.

● פיקוד העורף יאתר את כלל המגיעים ממדינות אפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי.

● כל אדם ששהה במדינות אפריקה (גם אם הגיע לישראל מיעד אחר) ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.

● יבוצע רכש של 10 מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הדוק של הוריאנט החדש.

● פיילוט התקנת מסנני HEPA – במסגרת הפיילוט, יותקנו בתוך כשבועיים מסנני אוויר במאות כיתות וב-100 גני ילדים ברחבי הארץ.

● הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בוריאנט החדש.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס בצאת השבת, 27 בנובמבר 2021, כ"ב בכסלו תשפ"ב, לדיון המשך ואישור ההחלטות שהתקבלו.

דבריו המלאים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בהצהרה לתקשורת:

"בתוך רצף הקורונה שאנחנו נמצאים בו כבר כמעט שנתיים, היום אנחנו נמצאים בנקודה מדאיגה.

אסביר – לפני כשבועיים קיימנו תרגיל מלחמה. ניצלנו את ההפוגה בגל הדלתא כדי להתכונן לתרחיש של וריאנט שונה, חדש וקשה יותר. קראנו לזה תרגיל "אומגה". ישבנו ביחד, כל צמרת המדינה, במשך יום שלם, ותירחשנו מצב שבו זן חדש של הנגיף, שהוא מדבק במיוחד, מגיע לילדים או חלילה, שפוגע במובן מסוים גם במחוסנים – חודר לארץ.

זה הגיע מהר. אנחנו במצב חדש. הוראינט B.1.1.529 שמגיע מדרום אפריקה הוא מדאיג ביותר. הוא מדאיג עד כדי כך, שאחרי עשרות ומאות זנים חדשים ושונים שנבחנו אצלנו במהלך השנה האחרונה, הוא הביא להרמת דגל במשרד הבריאות ואצל מומחים ואפידימיולוגים בארץ וברחבי העולם.

בדרום אפריקה יש זינוק חד במקרים בתוך שבוע. למעשה, הזן השתלט על ההדבקות בדרום אפריקה ועקף את הדלתא.

הזן הזה טס והוא כבר נכנס לארץ. יש מקרה אחד ודאי של מאומתת, ויש עוד שלושה מקרים חשודים שנבדקים כעת. ההנחה שלנו היא שיש עוד.

זה הגיע בעיתוי מורכב, ערב חופשת החנוכה, כשהילדים מחוץ לבית הספר, רובם עוד לא מחוסנים, וחלקנו, אגב – גם משפחתי שלי, מתכננים פעילויות עם הילדים לחנוכה, אירועים, בילויים וכמובן גם נסיעות לחו"ל. אלה החדשות הרעות.

החדשות הטובות הן שמדינת ישראל מתעוררת מוקדם. הראשונה בעולם. המערכת שלנו דרוכה, כל המפקדות שלנו ערוכות ופתוחות. אנחנו לא לוקחים סיכונים.

עדיף לפעול מהר ונחרץ עכשיו, מאשר להתמהמה בקבלת ההחלטות ולהתעורר כשישראל כבר מוצפת במאומתים ואדומה כולה.

לפעולות שלנו יהיה מחיר כלכלי מסוים, אנחנו מודעים אליו ונערכים לסייע למי שנפגע. אבל הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על אזרחי ישראל מוגנים, עד שנדע בצורה טובה יותר מה טיבו של הוראינט.

אם נראה שלא כצעקתה, שהוא לא נורא, נחזיר במהרה את המצב לקדמותו ולשגרה. אבל כרגע אנחנו נערכים לכל תרחיש, כולל התרחיש המחמיר.

במוצאי שבת יתכנס קבינט הקורונה. עד אז, ובאופן מיידי, כל מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, מוגדרות מרגע זה כמדינות אדומות. ישראלים החוזרים ממדינות אלה, ישהו בבידוד הדוק במיוחד. תהיה אכיפה מוגברת על הבידודים. לגבי מקומות נוספים – מרכזים של טיסות המשך – נחליט בקרוב.

פיקוד העורף פועל בשעה זו כדי לאתר את כל מי שהגיע מאותן מדינות באפריקה בשבועיים האחרונים, וברגעים אלה, יוצר איתם קשר ומנחה אותם לגשת מיד לבדיקה ולהיות בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקה. אנחנו גם יודעים להגיע הביתה לאותם אנשים, רק צרו קשר עם משרד הבריאות.

במקביל, תצא הודעה לכל אדם שעבר במדינות אפריקה גם אם הגיע לישראל מיעד אחר, וכן למי שביקר או הגיע דרך דובאי בשבוע האחרון.

ההוראה היא לגשת באופן מיידי לבדיקת PCR ולהישאר בבידוד בבית עד לקבלת תוצאות הבדיקה. אנחנו בשלב מוקדם ורוצים לכבות זאת.

עוד מספר החלטות שהתקבלו:

תוך שבועיים אנחנו נתקין במסגרת פיילוט מאות מסנני מיוחדים מסוג HEPA, בכיתות וגני ילדים ברחבי הארץ. לאחר מכן, משרד החינוך ייצא במהלך רכש כללי לכל הכיתות והגנים בישראל, בהנחה והפיילוט יוכיח את עצמו.

בנוסף, אנחנו יוצאים באופן מיידי לפריסת עשרות רבות נקודות דיגום וניטור תחלואה בביוב ברחבי הארץ, כדי לגלות תחלואה עוד לפני שהאזרח מכיר זאת.

בנוסף, יצאנו לרכש מיידי של כ-10 מיליון ערכות PCR מיוחדות ומתאימות לורינאט זה.

אני מדגיש שוב – אלה החלטות ראשוניות ומיידיות בלבד. במוצאי שבת אכנס את קבינט הקורונה, שהוא הסמכות לצעדים מרחיקי לכת יותר, ונקבל החלטות נוספות.

אני קורא לכם, אזרחי ישראל – אלה חיינו בתוך המגפה. עת רוגע ועת מלחמה. כעת, עלינו לגלות אחריות, במיוחד אנחנו כממשלה ואתם כאזרחים. להיות יחד, לגלות ערבות הדדית, להיות זהירים, לחסן את הילדים. צאו לחסן את הילדים בהקדם האפשרי כדי להגביר את רמת המוגנות. גם אם הוריאנט פחות מגיב, או מגיב חלקית לחיסונים – עדיין זה כדאי. זה כמו שכפ"ץ. כבר היום צאו לחסן את ילדיכם ואת מי שצריך בוסטרים.

אתם יכולים להיות בטוחים שהאירוע מנוהל בצורה הרצינית ביותר שאפשר, אנחנו עם היד על ההגה. אני מבקש מכם סבלנות, שיתוף פעולה, הבנה שלפעמים התכניות משתבשות, ובעיקר לשמור על הבריאות של כולנו. נמשיך לעדכן אתכם באופן שקוף ושוטף".

צילום: קובי גדעון/ לע"מ.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:50, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה