חדשות בארץ

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים: הרוג וארבעה פצועים מירי – המחבל חוסל | תיעוד

הבוקר בסביבות השעה 09:00, מחבל חמוש בנשק מסוג קרלו וסכין ביצע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים.

"הצילו הצילו": תיעוד של קולות זעקה לעזרה ולאחר מכן ירי.

כתוצאה מפיגוע הירי, נפצעו חמישה אזרחים ושוטרים ומותו של אחד הפצועים נקבע בבית החולים. כוחות המשטרה של מחוז ירושלים ומג״ב חתרו למגע, השיבו בירי לעבר המחבל, פאדי אבו שיחדם, בן 42 תושב שועפט שבמזרח ירושלים וניטרלו אותו, מותו נקבע במקום.

המחבל פאדי אבו שיחדם.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים במקום הערכת מצב ולזירת הפיגוע הגיעו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי.

חקירת הפיגוע מבוצעת ע״י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב״כ.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

הנרצח בפיגוע הבוקר אליהו דוד קיי הי"ד תושב מודיעין בן 26, עבד בכותל המערבי. הודעה נמסרה למשפחתו.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי ה' יקום דמו, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי."

אליהו קיי ז״ל, עולה חדש מדרום אפריקה עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש במסירות ובנאמנות. משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי. שר הבט"פ והמפכ"ל עדכנו את ראש הממשלה בפרטי הפיגוע שאירע הבוקר בירושלים. רה"מ הנחה להגביר את ההיערכות במרחב ירושלים במטרה למנוע פיגועים נוספים.

תמונת המחבל עם נשק שלוף.

מדוברות המשטרה נמסר כי "כוחות המשטרה של מחוז ירושלים ומג״ב חתרו למגע, השיבו בירי לעבר המחבל (בשנות ה-40 לחייו, תושב מזרח ירושלים) ניטרלו אותו ומותו נקבע במקום. מפכ״ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים נמצאים בזירה, והמשטרה החלה בחקירה נסיבות הפיגוע."

זאבי קצנלבוגן, בן 46 נשוי ואב לשמונה מהרובע היהודי, מספר על פציעתו בפיגוע הבוקר. קרדיט צילום: דוברות הדסה

מדובר מד"א נמסר "בשעה 09:01 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על מספר פצועים מירי, סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים, שערי צדק ועין כרם, 4 נפגעים, בהם: 1 במצב אנוש, 1 במצב קשה, 2 במצב קל. מהמקום פונה פצוע נוסף במצב קל. המחבל נוטרל."

חובש המוצב על טרקטורון מד"א יהושע שטרית ופראמדיק מד"א משה טובולסקי סיפרו: "מיד שדווח לנו על הירי יצאנו לזירה. הגענו עם הטרקטורון, מספר שטרית, וראיתי 2 גברים כבני 30 שוכבים עם פצעי ירי. חובש בכיר על אופניים של מד"א המוצבים בעיר העתיקה ברוך ויסמן סיפר: אחד הפצועים היה מחוסר הכרה והשני בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים מידי בשטח ומיד העלינו אותם לטרקטורון ופינינו אותם לניידות טיפול נמרץ שהמתינו סמוך לרובע היהודי ומשם פונו לבתי החולים. מצבו של אחד מוגדר אנוש והשני קשה. פינינו אותם לבית החולים שערי צדק ולהדסה הר הצופים. 3 פצועים נוספים במצב קל פונו באמבולנס משטרתי."

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו שלושה נפגעים מן הארוע בעיר העתיקה. בן 46, פצוע במצב בינוני, בהכרה. בן 30 במצב קל ובן 31 במצב קל שניהם בהכרה מלאה. אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע עם פגיעת ראש קשה, בשנות ה-30 לחייו, תוך כדי פעולות החייאה וללא סימני חיים. צוות יחידת הטראומה המשיך בפעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי ליחידת הטראומה בשערי צדק הגיע פצוע במצב קשה עם פציעות ירי.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

פראמדיק מד"א אלחי סופר שפינה את הפצוע האנוש סיפר: "הגענו בניידת הטיפול הנמרץ של מד"א לרובע היהודי, שם חברנו לטרקטורון של מד"א שהעביר לנו גבר כבן 30 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בגופו. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ובדרך לבית החולים ניסינו להאבק על חייו תוך שאנחנו מבצעים בו פעולות החייאה מתקדמות ולצערנו לאחר זמן קצר הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו."
אריה יפה רופא מתנדב באיחוד הצלה מסר: "מדובר בפצוע אנוש ובפצוע בינוני-בהכרה. הענקנו בזירה סיוע ראשוני לפצועים תוך ביצוע החייאה על הפצוע אנוש שפונה לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה".

הרב זאבי קצנלבוגן שהפצע בפיגוע, צילום: חדשות על העולם.

יווני בן שימול חובש איחוד הצלה מסר: "בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ראשוני לפצוע אנוש ולפצוע קשה. כמו כן הענקנו בזירה סיוע ראשוני לשני נפגעים קל שאחד מהם פונה באמבולנס איחוד הצלה לבית החולים הדסה עין כרם".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני ‏מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה."

ארגון חמאס: "תנועת ההתנגדות האסלאמית חמאס תומכת בגיבור שלה, שייח פאדי מחמוד אבו שחידאם, מנהיג התנועה במחנה שועפאט, שביצע היום את המבצע (פיגוע הירי) בירושלים הכבושה."

ח"כ בן גביר התגובה לפיגוע הקשה סמוך להר הבית: "רק לפני כשנה בג"צ דחה עתירתי לנציב מגנומטרים לערבים כמו ליהודים כחמישים מטר מהר הבית. אם היו עושים זאת התוצאות הקשות היו נמנעות כשהטרור מרים ראש צריך להוריד לו את הראש. מי שמנסה לרצוח יהודים צריך לירות לו בין העיניים ולשלוח מסר לבאים אחריו שזה סופו של כל מחבל".

ח"כ בן גביר הוסיף: "חוסר המשילות של הממשלה מעודד את המחבלים להוציא פיגועים, בינתיים עד שהממשלה תתעורר ותעיף את האחים המוסלמים, צריכים להרוס את ביתו של המחבל ולגרש את בני משפחתו מהמדינה".

בתגובה לפיגוע הבוקר אמר תום ניסני מנכ"ל "בידינו – למען הר הבית": ראשית כולנו מתפללים לשלום הפצועים. הפיגוע המשולב מהבוקר הוא עוד קריאת השכמה למשטרה, לגופי הביטחון ומקבלי ההחלטות – אנחנו לא נוותר על זכותנו לעלות להר ונהיה החלוצים במחנה, אך תפקידכם הוא להחליף דיסקט ולהכיר בכך שאנחנו הפיתרון ולא הבעיה, רק ריבונות וזכויות מלאות ליהודים בהר יביאו שליטה ושקט.
כמה פיגועים עוד ידרשו כדי שהאסימון ירד?"

לבקשת אישתו של הפצוע הקשה, נא להתפלל לרפואת הרב אהרון יהודה בן טובה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
הנרצח בפיגוע הבוקר: אליהו דוד קיי הי"ד – תושב מודיעין בן 26
לפני 2 שנים

[…] פיגוע בעיר העתיקה בירושלים: הרוג וארבעה פצועים מירי – המחבל חוסל| תיעוד […]

trackback
שנה לפיגוע: תיעוד דרמטי מקרב היריות בין השוטרים למחבל
לפני 1 שנה

[…] שנה אחרי הפיגוע, מתפרסם תיעוד נדיר של קרב היריות בו ניטרלו השוטרים […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:33, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה