חדשות בארץ

פיגוע דקירה בירושלים: מחבל דקר 2 לוחמי מג"ב בעיר העתיקה – וחוסל

לפני זמן קצר הגיע מחבל בן 16 ממזרח ירושלים לרחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים ודקר באמצעות סכין שני לוחמי מג״ב, בתגובה הלוחמים ומאבטח אזרחי שהיו במקום, ביצעו ירי לעבר המחבל שנוטרל, ובהמשך נקבע מותו.

תיעוד רגע הפיגוע.

המחבל עומר איברהים אבו עסאב בן ה-16.

שני הלוחמים נפצעו קל עד בינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים.

מעצר חשוד בסמוך לזירת הפיגוע. צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום פועלים בשעה זו בזירה.

זמן קצר אחרי הפיגוע, כוחותינו עצרו את אביו ואמו של המחבל עומר אבו אסאב מביתם שבעיסאוויה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב בזירת פיגוע הדקירה והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית במחוז ירושלים.

בסיום הערכת המצב אמר מפקד המחוז: ״בפיגוע הדקירה הפגינו לוחמי מג״ב ירושלים נחישות וחתירה למגע אל מול מחבל תאב דם שניסה ליטול את חייהם ברגע אחד. ראוי לשבח גם אזרח נוסף שהיה באזור וסייע במאמץ המשותף לנטרול המחבל. פיגוע זה מהווה תזכורת נוספת למגוון האיומים עמם מתמודדים בגבורה שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה ובכלל. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות מול איומי הטרור ונגד כל מי שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים״.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

מדוברות המשטרה נמסר: "לפני כשעה מחבל (בן 16 ממזרח ירושלים) דקר באמצעות סכין שני לוחמי מג״ב שפעלו ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. בתגובה הלוחמים ומאבטח אזרחי שהיה במקום, ביצעו ירי לעבר המחבל שנוטרל, ובהמשך נקבע מותו. כתוצאה מהדקירה, נפצעו שני הלוחמים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים. לפי דיווח אחרון שהתקבל מגורמי הרפואה: מצבם מוגדר קל עד בינוני. כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום פועלים בשעה זו בזירה.

במהלך סריקות שבוצעו במרחב לאחר הפיגוע, שוטרי מחוז ירושלים ומג״ב עצרו לחקירה מספר חשודים בחשד כי הם קשורים למחבל, והקשר שלהם לפיגוע הדקירה נבדק בשעות אלו ע״י המשטרה."

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

מדובר מד"א נמסר כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה הר הצופים צעירה בת 19 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם פציעות חודרות, ולבית החולים הדסה עין כרם צעיר כבן 20 במצב קל עם פציעה חודרת."

חובש המוצב על טרקטורון מד"א יהושע שטרית, חובש בכיר במד"א אוהביה שרעבי ופראמדיק מד"א משה טובולסקי סיפרו: "חברנו לכוח משטרה במקום שהובילו אותנו לצעיר וצעירה שנפצעו, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות חודרות. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח, העלינו אותם לטרקטורון המיוחד של מד"א המיועד לנוע בסמטאות העיר העתיקה ופינינו אותם תוך המשך טיפול לחבירה עם ניידות טיפול נמרץ של מד"א שהמתינו לנו סמוך לשער האריות."

חובש בכיר במד"א אריאל אטיאס הוסיף: "את הפצוע קל, צעיר כבן 20 פינינו לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא בהכרה מלאה ומתקשר איתנו."

יחיאל שטרן חובש באיחוד הצלה סיפר: "הענקתי סיוע ראשוני לפצועה בינוני ולפצוע קל. לאחר הסיוע הראשוני בזירה הם פונו למרכז הרפואי הדסה הר הצופים".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), אמרה בעקבות הפיגוע: "מתפללת לרפואתם של לוחמינו. בנט תתעורר. הרפיסות של הממשלה מול גורמי הטרור מבית ומחוץ מחלחלת. בטרור יש להכות ביד קשה".

חאזם קאסם, דובר חמאס: "פעולת הדקירה ההרואית בירושלים נגד חיילי הכיבוש הציוני, מאשרת את המשך המהפכה של עמנו נגד הכיבוש ומשקף את חוסר יכולתו של האויב לעצור את המרד של עמנו למרות כל המדיניות הפלילית שלו."

הג'יהאד האיסלאמי: "אנו מברכים על מבצע הדקירה בעיר ירושלים, ומדגישים כי מבצע זה בא בהקשר של התגובה הטבעית לפשעים הנמשכים של הכיבוש נגד עמנו."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:30, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה