ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

מפגן עוצמתי נגד הרפורמים: אלפי יהודים הגיעו לכותל המערבי למחות נגד נשות הכותל – 3 נעצרו | תיעוד

אלפים רבים מכל העדות והחוגים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים, באו הבוקר (שישי), ראש חודש כסלו, לתפילת שחרית המונית ברחבת הכותל המערבי, כדי למחות בעוצמה נגד הרפורמים, הקונסרבטיבים ו"נשות הכותל" במטרה לבלום את הפרובוקציה שתוכננה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, כמו מידי חודש במטרה להתסיס את הרוחות.

מול האלפים שהתפללו את תפילת ראש חודש וקראו פרקי תהילים – עמדו כוחות גדולים של משטרת ישראל שהשתמשו באלימות כלפי המוחים והגנו על נשות הפרובוקציה לאחר שהכניסו לרחבת הכותל המערבי מעילים של ספרי תורה במטרה לחלל את קדושת הכותל. המשטרה בגיבוי ממשלתי, סגרה שטח נרחב ברחבת הכותל לטובת נשות הפרובוקציה. לפחות 3 מתפללים נעצרו.

כמו בפעמים עברו גם הבוקר ניסו "נשות הכותל" להבריח ספר תורה פנימה אל רחבת הכותל המערבי, אך עירנות אלפי המוחים נגדם מנעה מהן לעשות זאת.

וברקע, לאחר לחץ מאסיבי – בניגוד להצהרותיו, יו"ר ועדת חוקה ח"כ גלעד קריב נמנע מלהגיע הבוקר לכותל המערבי ולחולל בו פרובוקציה, וכפי שעשה בראש חודש שעבר, כשנכנס עם ספר תורה לרחבת עזרת הנשים, בניגוד גמור לחוק.

כזכור, מרכז ליב"ה שמוביל בישראל את המאבק נגד הרפורמים, שיגר פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ גלעד קריב שניצל את חסינותו ועבר על החוק. הבוקר כאמור, קריב נמנע מלהגיע ולעבור שוב על החוק.

צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר שהגיע בשעות הבוקר לכותל המערבי, דרש להפסיק את האלימות וגם מנע יחד עם מאבטחי הכותל מהרפורמיות לעשות פרובוקציה עם ספר תורה.

ח"כ בן גביר מסר: "הכותל יקר לכולנו. חרדים דתיים וחילונים וכולם רצוים בו, אולם הרפורמיות לא באות להתפלל אלא לקלקל ולתקוע אצבע בעין".

חבר הכנסת בן גביר יצא גם נגד אלימות מקצת מהשוטרים נגד חרדים לדבריו: "האלימות המשטרתית עברה קו אדום, השימוש באלימות נגד חרדים נועדה להשתיק מחאה נגד הרפורמים שרוצים להתסיס את הרוחות.

ח"כ בן גביר הוסיף: הגעתי לכותל כדי לשמור על הכותל ולומר די לאלימות המשטרתית. החרדים אינם שק חבטות שכל מי שרוצה במשטרה, יכול להכות בו ללא רחם".

מהקרן למורש הכותל נמסר: "בשעה האחרונה הגיעו לרחבת הכותל המערבי מאות רבות של אורתודוקסים ואורתודוקסיות ועשרות מקבוצת נשות הכותל כשהם מתעמתים אחד מול השני.

קבוצת נשות הכותל פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט, ולמרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות וניסו להכניס מעילי ספרי תורה ושילוט מחאה. בנוסף, אותר ניסיון להכנסת ספר תורה בניגוד לנהלי המקום.

משטרת ישראל ואנשי הקרן למורשת הכותל המערבי קראו לצדדים להימנע מאלימות ומחילול הקודש. מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי מר עדן שמעון אף ניגש אינספור פעמים בבקשות רבות חוזרות ונשנות להימנע מפרובוקציה מיותרת והלהטת הציבור המוחה כנגדן, אך לא עלה בידו."

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב: "הביעו את תודתם לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג על מאמציו לאורך שבוע ימים למנוע את הגעתו של חבר הכנסת קריב לרחבת הכותל המערבי תוך ניצול חסינותו והבעת מחאה ובעקבותיו החכ"ים האחרים שהיו אמורים למחות כנגדו. בכך, נמנעה אלימות גדולה יותר. נמשיך לעשות הכותל כדי שהכותל המערבי לא יהפוך לשדה קרב ולשמור עליו כמקום קדוש ומאחד."

הקרן למורשת הכותל המערבי הביעה את הערכתה למשטרת ישראל ולממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן על המאמצים הרבים שהשקיעו כדי למנוע אלימות וחילול הקודש ברחבת הכותל המערבי.

צילום תמונות: איליסף כהן – חדשות כל העולם.

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל אמרה: "האלימות הקשה שננקטה היום מולנו מוכיחה כי הקרן למורשת הכותל לא דואגת לשלום המתפללות והמתפללים אלא מתנהלת כגוף פוליטי הפועל בהוראת הח״כים מהמפלגות החרדיות, שעשו את מה שהם עושים תמיד: זרקו גפרור והלכו. אלפים של פורעים חרדיים הקיפו את נשות הכותל ואיימו לפגוע בהן, לצד האלימות הקשה של מאבטחי הקרן. הח״כים החרדיים הוכיחו שוב שהם עוסקים בפוליטיקה צינית בלבד, ו׳שמירת קדושת הכותל׳ שהם מתהדרים בה – היא כלום ושום דבר. נשות הכותל הגיעו לכותל וימשיכו להגיע לכותל בכל חודש, כפי שהם עושות כבר 32 שנים. אנו קוראות לממשלת ישראל ליישם את מתווה הכותל בהקדם האפשרי".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:27, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה