ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

"צדק לאהוביה סנדק": מאות פעילי ימין חסמו את הכניסה לירושלים – 26 מפגינים נעצרו

מאות פעילי ימין חסמו את צומת גשר המיתרים בכניסה לעיר ירושלים, בדרישה להעמיד לדין את השוטרים המעורבים בגרימת מותו של אהוביה סנדק.

‏‏נער הותקף על ידי שוטר באלה ואגרוף.

מספר מפגינים השליכו אבנים וחפצים שונים לעברם של השוטרים וכתוצאה מכך, נפגע שוטר בראשו ונגרם נזק לניידת משטרה.

במהלך ההפגנה, הפעילה משטרת ישראל אלימות קשה שכללה בין היתר גז מדמיע, אלות, ומכתזית. 26 מפגינים נעצרו במקום. חלק מהעצורים פצועים מאלימות שוטרים. עו"ד אסף גונן סייע לעצורים בתחנת המשטרה מטעם ארגון חוננו.

פעילי הימין בנצי גופשטיין ומיכאל בן ארי הפגינו במקום. המוחים צעקו: "צדק לאהוביה סנדק" – "לא נשכח ולא נסלח"!

ח"כ בן גביר הגיע למקום, ודרש להפסיק את האלימות המשטרתית באופן מיידי.

צילום: חדשות כל העולם.

מכתזית משטרה שהגיעה למקום השפריצה על המפגינים שעל המדרכות בואש.

מארגון חוננו נמסר: "26 עצורים ממחאת סנדק בכניסה לירושלים הגיעו במהלך הלילה לתחנת המשטרה. העצורים דיווחו על אלימות שוטרים קשה. אחת מההעצורת ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל. בין העצורים 15 קטינים וקטינות, הצעירה ביותר בת 14 אשר סיפרה לעו"ד אסף גונן מחוננו כי היא הוכתה באלימות קשה במהלך מעצרה.

אחד מהעצורים, תושב בית שמש כבן 26, נעצר באלימות קשה, ובמהלך מעצרו כשהוא שוכב על הריצפה הוא חושמל מספר פעמים באמצעות טייזר. עצור נוסף, תושב גוש עציון כבן 44 הוכה במהלך מעצרו באמצעות אלות. עו"ד אסף גונן, סייע לעצורים בתחת המשטרה לאורך כל הלילה מטעם ארגון חוננו.

המחאה בכניסה לעיר, נמשכה עד לסמוך לשעה 1:30 בלילה. הכניסה לירושלים נחסמה במשך שעות ארוכות בידי כאלף מפגינים אשר דרשו להעמיד את שוטרי ימ"ר ש"י שהרגו את אהוביה סנדק ז"ל לדין וקראו "צדק לאהוביה". ההפגנות התחדשו בעקבות הדיווחים כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט צפוי בימים הקרובים לערוך ישיבה בה יוכרע האם השוטרים יעומדו לדין, ובגין אלו עבירות."

מהמשטרה נמסר: "הערב הגיעו עשרות מפגינים סמוך לגשר המיתרים בכניסה לירושלים וקיימו במקום מחאה. בהמשך, החלו עשרות מהמפגינים להפר את הסדר הציבורי תוך חסימת ציר הכניסה והיציאה הראשית לעיר ירושלים.

עשרות מפגינים מפרים את הסדר הציבורי במקום, תוך ניסיונות לחסום את ציר הכניסה הראשי לעיר ירושלים ויידויי אבנים וחפצים שונים לעברם של השוטרים.

טייזר לעצור על הריצפה. קרדיט: בנצי גובשטיין.

כתוצאה מיידוי האבנים, נפגע שוטר בראשו ונגרם נזק לניידת משטרה. לפני זמן קצר, הושלך רימון הלם לעבר כוחות המשטרה ונעצר חשוד במעשה. חשוד נוסף נתפס "על חם" בעת שיידה אבנים לעבר השוטרים. עד כה נעצרו על ידי כוחות המשטרה במקום 14 מתפרעים בגין הפרת סדר, תקיפת שוטרים, יידוי אבנים וחפצים.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום לפיזורם של המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר.

ליד העצור מפקד הכח באיזור – שימי מרציאנו. קרדיט: אברהם גרוסמן.

משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק. אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים ונמשיך לפעול נגד מתפרעים אלימים ומפרי הסדר".

ח"כ בן גביר מסר: "האלימות המשטרתית עברה קו אדום, השימוש באלות וגז מדמיע נגד ילדים נועדו להשתיק מחאה כואבת ומוצדקת. ההפגנה התקיימה כדי למנוע את הפשע והטיוח הגדול בפרשת אהוביה סנדק ז"ל".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אני מקווה שהמחאות וההפגנות יובילו לכך שיעשו צדק עם אהוביה ז"ל, הגעתי להפגנה כדי לומר די לאלימות המשטרתית ואכן המשטרה הבטיחה כי תפסיק את השימוש באלות וכח מופרז באמצעים לפיזור הפגנות".

צילום: אליסף כהן – חדשות כל העולם.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 1:14, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה