חדשות בארץ

‏בנט בוועידת האקלים: "ישראל קטנה – אבל ההשפעה שלנו יכולה להיות אדירה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נאם היום (ב׳), 01 בנובמבר 2021, כ"ו בחשון תשפ"ב, בוועידת האו"ם לשינוי אקלים.

דברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בנאומו:

"אדוני הנשיא, אדוני המזכיר הכללי, עמיתיי המנהיגים,

בעודנו מתכנסים כאן היום בגלזגו,
אנו יודעים שההיסטוריה תשפוט את תגובת הדור שלנו לאיום הזה – לא לפי מידת השאפתנות שלנו, אלא לפי הפעולות שאנו נוקטים.

ישראל נמצאת בתחילתה של מהפכה בנושא שינויי אקלים.

לאחרונה התחלנו ליישם את 'תוכנית 100 השלבים' שלנו, מה שאומר שאנו עושים כיום יותר לקידום אנרגיה נקייה ולהפחתת פליטת גזי חממה, מאשר בכל זמן אחר בהיסטוריה של ארצנו.

לראשונה, ישראל מתחייבת לצמצם את פליטת גזי החממה ל-0 עד שנת 2050 ואנו נפסיק בהדרגה את השימוש בפחם עד שנת 2025.

כן, אנחנו מתקדמים.
אבל, בואו נודה על האמת – ישראל היא מדינה קטנה. אנחנו מהווים פחות משליש מגודלה של סקוטלנד. טביעת הרגל הפחמנית שלנו אולי קטנה, אבל ההשפעה שלנו על שינויי האקלים – יכולה להיות אדירה.

אם בכוונתנו להשפיע באמת, עלינו להזיז את המחט, לתרום את מקור האנרגיה היקר ביותר של ישראל: האנרגיה והמוח של אנשינו. זה מה שמזין את החדשנות ואת כושר ההמצאה שלנו, זה המקום שבו ישראל יכולה לעשות שינוי אמיתי.

ישראל היא אולי 60% מדבר, אבל הצלחנו לגרום לה לפרוח. אנחנו אולי נמצאים באחד המקומות היבשים ביותר על פני כדור הארץ, אבל הצלחנו להפוך למדינה מספר אחת בעולם בתחום חדשנות במים.

כמדינה עם הכי הרבה סטארט-אפים לנפש בעולם, עלינו לתעל את מאמצינו להצלת העולם שלנו.

שינוי התנהגותי לא יכול להביא אותנו אל היעד.

לשם כך נזדקק להמצאות חדשות ולטכנולוגיות חדשות, שעדיין לא דמיינו.

זו הסיבה שאני קורא ליזמים ולאנשי החדשנות שלנו: אתם יכולים להיות מה שעושה את השינוי (ה"גיים צ׳יינג׳ר"). אתם יכולים לעזור להציל את הפלנטה שלנו.

במקום לבנות עוד אפליקציה מרשימה, תוכלו להשיק סטארט-אפים שיעזרו לפתור את האיום העולמי הזה.

את שינוי הכיוון הלאומי שלנו לעבר פתרונות אקלים ניתן להשיג רק עם האקוסיסטם המתאים – וזו הסיבה שהקמתי צוות משימה בשם "ארגז החול הירוק", כדי להזרים כספים שיעזרו להם ויבטיחו שדרכם תהיה נקייה ממהמורות בירוקרטיות.

בעודנו פועלים לשמור על ביטחונם של אנשים היום, נפעל גם למען החוסן של המחר; אז הילדים שלנו ינשמו אוויר נקי יותר, ישתו מים נקיים יותר ויחיו בעולם שמתייחס לכדור הארץ טוב יותר מאיתנו. ישראל יכולה להיות 'אומת חדשנות האקלים' ואנחנו מוכנים להוביל את הדרך".

מיד עם תום הנאום נועד ראש הממשלה, נפתלי בנט, לפגישה קצרה עם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש ממשלת קנדה, ג׳סטין טרודו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפגישה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. קרדיט צילומים: חיים צח /לע"מ.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:20, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה