חדשות בארץ

מתן כהנא: "בעוד כמה שנים נבין שתכנית הכשרות הייתה נחוצה והכרחית"

השר לשירותי דת מתן כהנא: "בעוד כמה שנים נסתכל אחורה ונבין שתכנית הכשרות הייתה נחוצה והכרחית. שינויים תמיד קשים. אני מבין היטב את חששות המתנגדים. תכנית הכשרות תחזק את הרבנות, תשפר את מערך הכשרות ותביא לקידוש ה' גדול"

בפוסט שפרסם הבוקר בפייסבוק כתב השר כהנא: המהפכה בכשרות יוצאת לדרך!
תכנית הכשרות מתקרבת לישורת האחרונה, לאחר שבוועדה לשירותי דת עבר אמש הנוסח הסופי שיגיע בשבוע הבא להצבעה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

הודות לעבודה מאומצת של צוות המשרד לשרותי הדת, הועדה בראשות חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, חברי הכנסת מהאופוזיציה שהעירו הערות חשובות בוועדה, רבנים ומומחים בתחום הכשרות, חוק הכשרות נחתם אמש במתכונתו הסופית.
התוצאה הסופית טובה מאוד ובפוסט הזה אני רוצה להסביר לכם מה כוללת תכנית הכשרות.

אז מה כוללת התכנית?

  1. פתחנו את שוק הכשרות לתחרות – מעתה לצד הרבנות המקומית יוכלו גם תאגידים עסקיים לתת כשרות לכלל בתי העסק שבכל רחבי הארץ.
  2. מועצת הרבנות הראשית לישראל תקבע סטנדרט אחיד לכשרות בשתי רמות – רגיל ומהדרין. תאגידי כשרות פרטיים יוכלו לבקש רישיון מהרבנות הראשית ולהפוך לתאגיד נותן כשרות על פי סטנדרטים הלכתיים שקבעה הרבנות הראשית.
  3. שלושה רבנים עם ניסיון בכשרות, אשר לפחות אחד מהם היה או הינו רב עיר, והשניים האחרים רבני מועצות, יוכלו גם הם לקבוע סטנדרט לכשרות. מחמיר או מקל מהסטנדרט שקבעה הרבנות.
  4. בראש כל תאגיד כשרות תעמוד סמכות הלכתית, בעלת ניסיון משמעותי בדיני כשרות ובמתן כשרות. כאמור, מועצות דתיות ורבנים מקומיים יוכלו להמשיך ולתת כשרות בכל הארץ בכפוף לניהול תקין.
  5. כל גוף נותן כשרות בישראל, בין אם הוא תאגיד פרטי ובין אם הוא מועצה דתית, יפוקח על ידי מפקחי הרבנות הראשית לישראל. יוקם מערך פיקוח ארצי על כל נותני הכשרות.
  6. גוף הפיקוח של הרבנות הראשית יהפוך אותה לחזקה יותר, משמעותית יותר, ומשפיעה יותר. כך הרבנות תוכל לוודא באמת כי תאגידי הכשרות אכן עומדים בסטנדרטים עליהם הצהירו. הרבנות תקבל כח אכיפה משמעותי שאין לה כיום.
  7. מרסקים את הרגולציה בייבוא – גוף כשרות העומד בכללים ואשר קיבל רישיון לתת כשרות, יוכל לתת כשרות גם בחו"ל. מוצרים בכשרות זו יהיו פטורים מהבירוקרטיה הסבוכה הקיימת כיום. יבואנים או נותני כשרות שיתגלה כי פעלו שלא כדין, יענשו בצורה חמורה.

שנים ארוכות מערך הכשרות סבל מבעיות קשות. הצביעו על כך דוחות מבקר המדינה, סיפורים קשים שחלקם התפרסמו ודוחות פנימיים של הרבנות הראשית. כולם ידעו שמערך הכשרות חייב לעבור ניעור רציני אבל לאף אחד לא היה את האומץ לתקן.
אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לתקן.
שינויים תמיד קשים. אני מבין היטב את המתנגדים ואת חששותיהם אך אני מאמין שבעוד כמה שנים נסתכל כולנו אחורה ונבין שהמהלך הזה היה נחוץ והכרחי.
תכנית הכשרות תחזק את הרבנות, תשפר את הכשרות ותביא לקידוש ה' גדול.
בעזרת ה' נעשה ונצליח.

(קרדיט צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת )

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 2:32, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה