ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

בנט בפתח ישיבת הממשלה: "הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד"

ישיבת ממשלה התקיימה הבוקר במשרד ראש הממשלה בירושלים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח הישיבת:

"נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י שברוסיה ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות, משנות מציאות.

הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד, ואני רוצה להודות פה לשר אלקין, האיש והשקית, על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה.

הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם."

על הקורונה אמר בנט: "אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא. ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם Winter is coming והמספרים מזנקים, גם בתחלואה ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות, הלא אנחנו כרגע עברנו את זה. אנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף ופתוח. ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות, אבל לדעתי פיתחנו כאן מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל.

המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, גם קצת ניסוי וטעייה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים, לא רק האפידמיולוגיים, בחשבון. במבחן התוצאה – זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים. יחד עם זאת, לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה אנחנו תמיד נערכים במבט צופה פני עתיד.

לכן, אני מודיע כאן – אנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד ש"ח לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. סיכמתי עם שר האוצר ליברמן על מתווה להרחבה חד פעמית של מסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא "קופסא", במסגרת הפקת הלקחים מהגלים הקודמים. אנחנו נהיה ערוכים לשמור על אזרחי ישראל".

על החלטת ועדת השרים אמר: "בשבוע שעבר בחרה ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, בראשות ידידי שר התרבות והספורט חילי טרופר, את הנושא המרכזי ליום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. הנושא הוא יד פוגשת יד אחות, והמסר העולה ממנו הוא מסר של אחדות, פיוס וקירוב לבבות. המסר הזה נחוץ ונכון לחברה הישראלית כולה, וזה נכון גם בתוכנו, נבחרי הציבור. בין הקואליציה לאופוזיציה, וגם בקואליציה לתוך עצמה. אני שוב קורא לכולנו לגלות מתינות ורצון טוב כדי שנוכל להמשיך להצליח למען אזרחי ישראל".

דבריו המלאים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה:

"נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י שברוסיה ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות, משנות מציאות. הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד. אני רוצה להודות מכאן לשר אלקין, האיש והשקית, על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה.

הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק, בלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם.

היחסים בין שתי המדינות טובים מאוד, אבל תמיד אפשר יותר. במקרה הזה הפוטנציאל של שיתוף הפעולה הכלכלי, המדעי, התרבותי והטכנולוגי הוא אינסופי, בהתחשב בעובדה שיש בישראל כמיליון דוברי רוסית.

בשבוע הבא נצא לגלאזגו, לוועידת האקלים, גם שם צפויות פגישות עם שורה של מנהיגים.

יחסי החוץ של מדינת ישראל בתנופה. הממשלה הזאת פותחת למדינת ישראל הרבה דלתות חדשות בעולם ואנחנו כמובן מחזקים את היחסים הקיימים והטובים עם רבות מהמדינות. זה תמיד משמח לראות כמה מוערכת המדינה שלנו וכמה יש לנו לתרום לעולם.

דוגמא טובה לכך היא בנושא הקורונה. אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא. ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם Winter is coming והמספרים מזנקים גם בתחלואה, ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות – הלא הרגע עברנו את זה – ואנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף, באופן פתוח. זה לא ידע ביטחוני, זה ידע שנועד להצלת חיי אדם.

ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות, אבל לדעתי פיתחנו כאן בישראל מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל. המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, גם של ניסוי וטעייה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים בחשבון, לא רק האפידמיולוגיים. במבחן התוצאה – זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים, אזרחי ישראל חיים את החיים בצורה רגילה, וזה מצוין.

יחד עם זאת, לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה, אנחנו תמיד נערכים במבט צופה פני עתיד ומכינים את התשתית לאפשרות של גלי תחלואה עתידיים. לכן, אני מודיע כאן, שאנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקלים לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. סיכמתי עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, על מתווה בהיקף של 10 מיליארד שקלים להרחבה חד פעמית של המסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא "קופסא", כחלק מהפקת הלקחים מניהול הגלים הקודמים.

אנחנו נהיה ערוכים להמשיך לשמור על אזרחי ישראל. התקציב הנוסף יאפשר את המשך הפעילות בצורה מאוד מהירה, גם בשגרה של תחלואה נמוכה, וכמובן בתגבור המערכים במצב של גלים נוספים.

כפי שאמרתי, בשבוע הבא נצא לוועידת האו"ם לענייני אקלים שתתקיים בגלאזגו שבסקוטלנד, ביחד עם שרת האנרגיה, קארין אלהרר, ועם השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג. בהקשר הזה, אנחנו מביאים היום, כאן לשולחן הממשלה, מספר החלטות חשובות בנושא האקלים והמשבר הסביבתי והגלובלי.

משבר האקלים הוא אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום העולמי, ובצדק. הוא נוגע לחיים של כולנו, וגם לחיים של הילדים והנכדים שלנו. זה בנפשנו. אנחנו נדרשים לזה גם כאן בישראל, בכל הדרגים ובכל המשרדים. הממשלה תאשר היום מספר החלטות, בהן קידום תחבורה נקייה ודלת פחמן, התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות, עידוד חדשנות טכנולוגית והאצת תשתיות. יש עוד שורה של פעולות שאנחנו בוחנים ונודיע עליהן בהמשך לכשיבשילו.

מהלך נוסף ומשמעותי מאוד שאנחנו מוציאים היום אל הפועל הוא תכנית רחבת היקף לקידום המגזר הערבי, שממשיכה תכנית חומש של הממשלה הקודמת. יש דברים טובים שנעשו וצריך להמשיך אותם. המטרה שלנו היא לצמצם את הפערים בחינוך, ברווחה, בתעסוקת נשים ובתחום הכלכלי-מוניציפאלי במיוחד.

לכן, אנחנו מביאים היום לשולחן הממשלה תכנית בהיקף רחב של כ-6 מיליארד שקלים בממוצע בשנה, למשך 5 שנים. תכנית שתעסוק בפיתוח תעסוקה, בחיזוק מוניציפאלי, בשיפור שירותי הבריאות, בעידוד ההשתלבות בהיי-טק ובמקצועות טכנולוגיה ובעוד הרבה דברים.

בנפרד, אנחנו מאשרים את התכנית הלאומית למאבק בפשיעה מהמגזר הערבי, שכמו שראינו בסוף השבוע, זולגת לכל המדינה. התכנית בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים נוספים.
אני מאחל הצלחה לשר הבט"פ ולשר המשפטים שמאוד דוחף בעניין, ולכל משרדי הממשלה.

חברים, זו לא משימה במעמד צד אחד, זו לא משימה רק של הממשלה, זה יעד משותף של ממשלת ישראל עם הציבור הערבי. המדינה תעשה את שלה, אבל הרחוב הערבי חייב להירתם גם הוא. זה לא יהיה קל, אבל אנחנו חייבים להצליח.

בשבוע שעבר בחרה ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, בראשות ידידי שר התרבות והספורט חילי טרופר, את הנושא המרכזי ליום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. הנושא הוא "יד פוגשת יד אחות", והמסר העולה ממנו הוא מסר של אחדות, של פיוס ושל וקירוב לבבות.

המסר הזה נחוץ ונכון לחברה הישראלית כולה, וזה נכון גם בינינו, בתוכנו נבחרי הציבור, בין האופוזיציה לקואליציה, וגם בקואליציה לתוך עצמה. אני שוב קורא לכולנו לגלות מתינות ורצון טוב כדי שנוכל להמשיך להצליח למען אזרחי ישראל".

(צילום: חיים צח/ לע"מ).

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 15:28, יום שני (9.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה