ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

"תקציב אנטי חברתי": מהומות בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת | צפו

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת: "אין גבול לחוסר המודעות העצמית שלכם, לא עבר תקציב שלוש וחצי שנים כי כל פעם לקחו את התקציב שבוי לצרכים פוליטיים". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "בנט הוא אולי ראש ממשלה בתואר אבל לא ראש ממשלה אמיתי, הכל זה בכאילו וכולם מבינים את זה, שרי הממשלה לא סופרים אותו. ח"כ מקלב: "מיסים המנסים לכסות על הסכמים קואליציוניים וקניית השלטון בסכומי עתק". ח"כ אקוניס: " נפתלי זה גדול עליך. מה זה גדול? ענק." ח"כ רון בן משה: " אתם הייתם מפלגת השלטון ודאגתם שלא יהיה תקציב, האין חוצפה גדולה מזו להטיח בנו האשמות כאלה?".

מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי הכנסת בנושא "תקציב אנטי חברתי, שמעלה מיסים ופוגע בחלשים, קשישים, ילדים, תינוקות, נכים, חקלאים, נשים עובדות ונוסעי התחבורה הציבורית".

לאחר שנכח בכל הדיון כפי שמחייב התקנון ושמע את חברי הכנסת שהשתתפו בו, עלה ראש הממשלה בנט להשיב לדברים. דבריו נקטעו שוב ושוב על ידי חברי כנסת מן האופוזיציה שקראו לעברו קריאות ביניים כאשר רבים מהם הורחקו מהדיון לאחר שנקראו לסדר שלוש פעמים בהם חברי הכנסת דוד אמסלם, פטין מולא, שלמה קרעי, מאי גולן, משה אבוטבול, יואב בן צור, איתמר בן גביר ויעקב אשר. בתום הדין התקיימה הצבעה על הודעת ראש הממשלה ולאחר הצבעה שמית תמכו בהודעה 54 מול 52 שהתנגדו.

ראש הממשלה נפתלי בנט: "כשראיתי את נושא הדיון לא יכולתי שלא לגחך. באמת אין גבול לחוסר המודעות העצמית שלכם. מכיוון שהממשלה הנוכחית משוחררת מהכבלים הקואליציוניים והאינטרסנטים שכבלו אתכם, הממשלה העבירה כבר בקריאה ראשונה את התקציב הכי חברתי שהיה פה שנים. אנחנו מעבירים תקציב, זה משהו שלא קרה במדינת ישראל מאז מרץ 18.

לא עבר תקציב שלוש וחצי שנים כי כל פעם לקחו את התקציב שבוי לצרכים פוליטיים, לראשונה מזה שלוש וחצי שנים יכולנו לשבת יחד להתבונן בצרכים, להיות קשובים לאזרחים ולנתב את משאבי המדינה בצורה נכונה. אני רוצה להודות ליוזמי הדיון, חשוב שהציבור יכיר את העשייה של הממשלה.

הבשורה הגדולה היא כמובן היציאה מגל הדלתא בלי סגרים, הצמיחה העולה, האבטלה היורדת שבכלל מאפשרות לנו את הפעלתנות הכלכלית הזאת. הרי עם מדיניות הסגרים, שהתמכרתם אליהם, היינו רק מגדילים את הגרעון בעוד 60 מיליארד. ובכן, הוספנו שני מיליארד לבריאות, מעבר לתקציב הנוכחי.

העגלה בסופר של כל משפחה ישראלית מגיעה עם תג מחיר מהגבוהים בעולם. משך שנים המחירים פה נוסקים. בזה אפשר לטפל רק על ידי עידוד תחרות. התכנית שלנו בתקציב תקל על יבוא, על רישוי עסקים, ותביא בסופו של דבר להורדת מחירים. זוהי מדיניות מתמשכת שלנו, יחד עם שר האוצר, ונראה עוד ממנה בקרוב.

רפורמת הכשרות תשבור את המונופול בכשרות ותביא להורדת עלויות, כי מי שנכנס למסעדה רואה את המונופול הזה שאין בינו לבין כשרות. גם נקבל כשרות יותר טובה וגם במחיר יותר טוב. כל אחד בלב יודע את האמת.

הפשיעה והאלימות בחברה הערבית זה נושא ענק, אסטרטגי ליכולת של המדינה למשול. מאז אובדן השליטה של המדינה במבצע שומר החומות ואז גל מעשי הרצח והאלימות מחייבים את כולנו להתעשת זאת הזנחה מרובת שנים שהתפוצצה לכולנו בפנים. זאת הזנחה מרובת שנים שהתפוצצה לכלנו בפנים ולכן מינינו לראשונה פרוייקטור לנשוא הזה, יש עכשיו אבא, סגן השר סגלוביץ'. המודעות הגדולה שיש היום גם בחברה היהודית לנושא הזה חשובה אבל לא מספיקה.

נושא ההסברה הוזנח במשך שנים, עד שקיבלנו טיפול בהלם, גם במהלך מבצע שומר החומות, כאשר מערך ההסברה הלאומי פשוט לא תיפקד. חבורה של טרוריסטים בעזה ניצחה אותנו בדעת הקהל בעולם. הם ירו לירושלים ולתל אביב, ואנחנו יצאנו האשמים, כי הסיפור שלנו פשוט לא סופר. בזה אנחנו מטפלים בלי דיחוי, כי אי אפשר לדעת מה ילד יום. מינינו ראש מערך הסברה לאומי, לא פרטי, לא אישי.

אנחנו נותנים הזדמנות לדור שלם של חרדים. כולם יודעים כבר שנים שזה המהלך הנכון, אבל מפחדים. אנחנו לקחנו גלולת אומץ, ופשוט עושים. נכון, ויתרנו פה על עקרון חשוב של שיויון בנטל ההגנה על מדינת ישראל. זה כואב. אבל המדינה חייבת להתבונן קדימה, אל העתיד. צריך שיהיה פה דור יצרני שעובד לפרנסתו ודואג לילדיו."

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת: "כשהייתי ילד הייתי יושב על כיסא בסלון ומשחק כאילו אני טייס, הייתי צועק אמא אני טייס. כשבנט יושב על כיסא ראש הממשלה הוא אולי ראש ממשלה בתואר אבל לא ראש ממשלה אמיתי, זה פתטי ואפילו מסוכן. הכל זה בכאילו וכולם מבינים את זה."

אין לבנט מנדט, אזרחי ישראל אומרים את זה. אחרי שלושה חודשים בלבד כראש ממשלה, עם איתרוג וליטוף תקשורתי שאני לא זוכר כמוהו, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה, שראש ממשלה מכהן מתנדנד כעלה נידף ברוח על גבול אחוז החסימה. גם לא היה דבר כזה לקחת שלטון עם 6 מנדטים שגם אותם הונית. הציבור פשוט לא קונה את הבלוף הזה, של מישהו שתיחמן את דרכו לראשות הממשלה, אחרי שהוא עצמו הצהיר שזה לא דמוקרטי להיות ראש ממשלה אפילו עם עשרה מנדטים. במצב הזה הציבור מביע אי-אמון חד משמעי בבנט.

אין לו דרך. אין לו חזון. אין לו הישגים ואין לו אידיאולוגיה. הוא פשוט לא מנהיג.

בממשלה הזאת הכל פייק. הכל בכאילו. בממשלה הזאת כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש, ״המירוץ למוקטעה״ – ריצת החנופה של השרים ללשכת אבו מאזן. הסדרה הזו מותחת יותר מ״משחקי הדיונון״. בני גנץ וניצן הורוביץ הגיעו ראשונים, תמר זנדברג ומרב מיכאלי מתחרות על המקום השלישי והרביעי. הקרב צמוד, איזה מתח!

תוצאה אחת כבר ידועה. אתם החזרתם את אבו מאזן לחיים. הוא מחוזר על ידי שרי ממשלת ישראל כפי שלא קרה במשך שנים, מאז אוסלו. הריאליטי הזה היה מצחיק, אם הוא לא היה עצוב ומסוכן.

אחרי שמכרתם את הנגב למנסור עבאס, היום הרשות הפלסטינית פרסמה שישראל הסכימה לאיחוד של למעלה מ-440 משפחות בשטח ישראל.

זהו יישום בפועל של ״זכות השיבה״, שמסכנת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

ולמה כל זה קורה? בגלל שבנט תלוי במנסור עבאס ובתנועה האיסלאמית. כשמנסור עבאס אומר – ״לכו למחמוד עבאס״ – אתם הולכים! כשהוא דורש איחוד משפחות – אתם מאחדים!

יאיר לפיד שאל בזמנו – ״איפה הכסף?״. שאלה מצויינת.

איפה הכסף שהבטחתם להביא לחיילי החובה?

איפה הכסף שקיצצתם מהדיור הציבורי?

איפה הכסף לעצמאים? תשאלו את אביר קארה, הוא הצביע נגד, הפעם פעם אחת.

איפה הכסף למתמחים?

איפה הכסף לרופאים? איפה הכסף לחקלאים, איפה הכסף לעסקים?

אם בנט לא יידע את התשובה, אולי באמת נשאל את יאיר לפיד.

זה אותו לפיד שבזמנו התנגד בשצף קצף למושג ״ראש ממשלה חליפי״ –

והיום הוא מכהן כראש ממשלה חליפי.

זה אותו לפיד ששפך אש וגופרית על החוק הנוורוגי – והיום הופך את הכנסת לממלכת נורווגיה.

אמנם לפיד נמצא בביקור רשמי בישראל, אבל רוב הזמן הוא מטייל בחו״ל.

אז ״איפה הכסף?״, גם לפיד יודע את התשובה.

הכסף אצל מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית שזכו בפייס – 53 מיליארד ש״ח.

גם במאבק בקורונה אין ראש ממשלה. במשך שבועות רבים ישבתם בחיבוק ידיים, זחוחים ושאננים.

הפצרתי בכם מעל כל במה אפשרית להביא את החיסונים שכבר רכשנו לטובת אזרחי ישראל. אבל לא עשיתם כלום.

ב-1 ביולי אמרתי שמחיר הקדמת החיסונים יהיה אפסי, אבל מחיר האיחור בהבאת החיסונים יהיה קטלני. ב-12 ביולי אמרתי כאן בכנסת: ״החיסון השלישי נגד הקורונה חייב להיות בידינו כבר עכשיו״.

באותו זמן בנט אמר ההיפך. אני מצטט: ״החיסון פחות יעיל משמעותית נגד זן הדלתא״.

האמירה חסרת האחריות הזאת הפכה להחלטה חסרת אחריות שלא להביא את החיסונים בזמן.

האיחור בהבאת החיסונים הביא לשיאי תחלואה ו-1500 מתים מקורונה ועשרות אלפי חולים שישאו תופעות לוואי למשך שנים.

1500 משפחות בישראל שאיבדו את יקיריהן, בזמן שבנט עסוק בלשחק בכאילו הוא ראש ממשלה.

צריך שכל אחד יבין מה קורה פה:

אנחנו התמודדנו עם המגיפה – בלי חיסונים. אתם הזנחתם את הטיפול במגיפה – כשיש חיסונים.

אין לכם תירוצים ואין לכם הסברים. במקום להתנצל אתם מתפארים: ״אבל אנחנו לא סגרנו את המדינה״.

מי בכלל ביקש מכם לסגור את המדינה? אנחנו אלה פתחנו את המדינה כשהיו לנו חיסונים, חודש לפני הבחירות.

כל מה שרצינו הוא שתתנו את החיסון השלישי בזמן. כשיש חיסונים אין סיבה לסגרים, ובוודאי שאין סיבה ל-1500 מתים!

הבאנו לכם מדינה מחוסנת, ראשונה בעולם, ואתם לקחת אותה עם אפס נדבקים, אפס מתים ואפס סגרים, והבאת 1500 מתים.

בנט, זה פשוט גדול עליך. להתחפש לטייס – לא הופך אותך לטייס, ולהתחפש לראש ממשלה – לא הופך אותך לראש ממשלה. לכן בנט מגרד את אחוז החסימה מלמעלה ובקרוב. מלמטה, כמו כמה מחבריו פה.

המטוס של ממשלת בנט מקרטע. בלי קברניט ובלי מסלול טיסה ועם כל כך הרבה ידיים על ההגה, סופו של המטוס הזה להתרסק. אבל יש תקווה. יש מטוס אחר שמחכה על המסלול, המטוס שלנו.

נתניהו השיב לבנט במליאת הכנסת: אתה מרמה גרוע. ב-12.7 אמרתי לך בכנסת: ״מה שאני דורש מכם לעשות כבר מספר שבועות זה להקדים ולהביא עוד מיליוני חיסונים לישראל. החיסון השלישי נגד הקורונה חייב להיות בידינו כבר עכשיו.

המחיר של הקדמת הבאת החיסונים לארץ הוא אפסי. המחיר של איחור בהבאת החיסונים יכול להיות קטלני״.

יוזם הדיון ח"כ אורי מקלב אמר בפתח הדיון: "אתם מבאים לכאן עליה של עשרים וחמישה אחוזים בנסיעות התחבורה הציבורית, כל אזרח מעל גיל שמונה עשרה ישלם יותר על הנסיעות שלו, זה לא עליית מחירים? אלו מיסים המנסים לכסות על הסכמים קואליציוניים וקניית השלטון בסכומי עתק. ומעל הכל המס על לומדי התורה, מי שלומד תורה ישלם מס מענות גבוהה, איזה הגיון כלכלי יש בזה לאותם הנשים שעובדות, שהם תורמות למשק, איזה תועלת כלכלית יש בזה?, לזרוק אותם לעוני ולפגוע בפרנסה שלהם?"

ח"כ אופיר אקוניס: "נפתלי זה גדול עליך. מה זה גדול? ענק. התפקיד הזה ממש לא נתפר למידותיך. בניגוד למה שאמרת כאן, מעלה דוכן הזה, כשהצגת את ממשלתך: " הממשלה הוטלה עלינו", התפקיד הזה ממש לא הוטל עליך, אדוני. לא הייתה לך תמיכה ציבורית לתפקיד ראש הממשלה, אין לך כעת תמיכה ציבורית לתפקיד הזה, וארבעה חודשים לאחר שהושבעת כאן, מעל לדוכן הזה, לתפקיד – ברור שאין לך כל תמיכה מהציבור הישראלי."

ח"כ יעל רון בן משה: "אני קצת לא מבינה את נושא הדיון. אנחנו, שהיינו שותפים שלכם, ועשינו כל מאמץ להעביר את התקציב, נתקלנו פעם אחר פעם בשיקולים לא ענייניים, שיקולים שאינם טובת מדינת ישראל, שהביאו אותנו לנקודה הזו. אתם הייתם מפלגת השלטון ודאגתם שלא יהיה תקציב. האין חוצפה גדולה מזו להטיח עתה בנו, שעושים מאמץ כל כך גדול להחזיר את המדינה למסלולה, בהאשמות האלה מתי נגיע לדיונים ענייניים? מתי תסתכלו פנימה?".

ח"כ איתמר בן גביר תקף את התנהלות הממשלה והעומד בראשה, על הפרת הבטחותיו לציבור: "אדוני ראש הממשלה. לפני הבחירות הבטחת לנו את תוכנית סינגפור. ואני מצטט:" זוהי תוכנית שתהווה תנאי יסוד להקמת הממשלה. ישראל יכולה וצריכה להיות גן עדן, לאנשים עובדים. תוכנית סינגפור, כמו הרפורמות שביצעו תאצר ורייגן בעבר, תזניק את ישראל קדימה זו התוכנית הכלכלית הנועזת בתולדות המדינה. עברו חלפו להם פחות מחמישה חודשים, לצערי החלפת את תאצר ורייגן בהוגי דעות כמו מנסור עבאס ווליד טהא (תומכי טרור ורצח חיילים) ואכן חייבים להודות ישראל הפכה להיות גן עדן ! גן עדן לפורעי חוק בדרום ובצפון כאשר אין דין ואין דיין ( רק אתמול התקשרה אלי חיילת מכרמיאל ומיררה בבכי איך פורעים ערבים הרביצו לה ולחברים שלה שבסך הכל הלכו לעשות פק"ל קפה – וחטפו מכות כאשר המשטרה לא הגיעה רק לאחר שעה)".

ח"כ בן גביר המשיך בנאומו ותקף את המצב הביטחוני הרעוע במדינה, הפגיעה בחלשים, בעצמאים: "הצלחת לאחד את כולם נגדך. פגעת במשפחות ברוכות ילדים, בעצמאים, במתמחים, בחקלאים, במטפלות ובנשים חלשות לקראת גיל פרישה ועוד".

את דבריו סיכם בן גביר בפנייה לרה"מ: "את תוכנית סניגפור אפשר להחליף ומעתה אולי אפשר לומר נפתלי שהתחלת בתוכנית מי רוצה להיות מיליונר וסיימת בתוכנית הישרדות גרסת ערערה. 53 מליארד שקל למנסור עבאס ואין כסף לשכונות בושה".

(צילום: נועם מושקוביץ / דני שם טוב – דוברות הכנסת)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:09, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה