חדשות בארץ

הותר לפרסום: רונן בר בן 55 הוא ראש השב"כ הבא | כל הפרטים

הממשלה אישרה היום (ב'), 11 באוקטובר 2021, ה' בחשון תשפ"ב, את מינויו של סגן ראש השב"כ, רונן בר, לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי.

המינוי ייכנס לתוקף ביום ה', 14 באוקטובר 2021, ח' בחשון תשפ"ב.

רונן בר בן 55 מהשרון, נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת ת"א, ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד במסגרת קרן וקסנר.

את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים.

במסגרת שירותו ארוך השנים למען ביטחון ישראל, לחם ופיקד על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכח של הארגון ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד אותו הוא מילא בשנתיים וחצי האחרונות.

במהלך השנים הוענקו למבצעים שהוביל בר וליחידות שעמד בראשן מספר פרסי ביטחון.

בשנת 1983-1987 רונן היה – לוחם בסיירת מטכ"ל.

בשנת 1993 נכנס לשירות כלוחם ביחידה המבצעית והשאלה למוסד לשליחות מבצעית.
בשנת 1996 מונה למפקד מבצעים בשטח.
בשנת 2001 מונה לסגן ראש יחידת המבצעים המיוחדים.
בשנת 2005 מונה לראש יחידת המבצעים.
בשנת 2010 מונה למדריך במכללה לביטחון לאומי.
בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים.
בשנת 2016 מונה ראש אגף המטה, אחראי על בניין הכח והתכנון האסטרטגי של התכנית הרב שנתית של השירות.
בשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות ואחראי על הפעילות האופרטיבית.

אחרי אישור הממשלה, אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט: "רונן הוא לוחם אמיץ ומפקד נועז, שעסק לאורך כל חייו במשימה העליונה מכולן – הגנה על ביטחון ישראל. הוא סיכן את חייו לא פעם למען המולדת. רונן צמח בשורות הארגון ושירת בו בשורה של תפקידים שונים, בהם תרם תרומה כבירה לשמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה. עם כניסתו כעת לתפקיד ראש השב"כ, אני בטוח כי הוא יצעיד את השירות קדימה לפסגות חדשות של עשייה ומצוינות".

צילום: קובי גדעון/ לע"מ.

גם שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "רונן, בשמי ובשם כל מערכת הביטחון, בהצלחה. אנו מכירים שנים ארוכות, ואני בטוח שתבצע את תפקידך במסירות, במקצועיות, ובממלכתיות ותביא את הארגון לשיאים חדשים. בשנים האחרונות, שיפרנו משמעותית את זה שיתוף הפעולה הבין-ארגוני, וביחד נמשיך ונפעל כאגרוף אחד נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל."
קרדיט: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ברך את החייל שלו לשעבר, רונן בר – ראש השב״כ הנכנס: "אחרי האישור בממשלה, כבר אפשר לברך עם השם המלא. בהצלחה רבה לרונן בר, ראש השב"כ הנכנס. את רונן אני מכיר כבר למעלה מ-35 שנים, מהימים שפיקדתי על היחידה, והוא היה חייל צעיר בצוות דורון. מי האמין אז שמהצוות שלו ומצוות אלעד המקביל, יצאו ראש השב״כ וראש המוסד, דדי ברנע? ‏אתגרים רבים עומדים בפני השב״כ ומדינת ישראל, כולל סיוע נקודתי ומבוקר של השב״כ בראשות רונן בחיזוק ביטחון הפנים של מדינת ישראל כחלק מהתוכנית של המשרד בראשותי למלחמה במיגור האלימות והפשיעה ברחוב הערבי. רונן הוא הבחירה הנכונה כדי לעמוד באתגרים הרבים העומדים בפתח. ‏עלה והצלח!"

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:18, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה