ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

אופנוען ערבי תקף יהודים פעמיים – למרות הראיות, הפרקליטות סגרה את התיק

אופנוען ערבי תקף יהודים פעמיים ברחובות יפו. למרות הראיות שנמצאו נגד החשוד, בניהן העובדה כי הוא בעל האופנוע וכי בביתו נמצאו בגדי התוקף, נעליו וקסדתו, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו הגיש ערר נגד ההחלטה "סגירת התיק בלא שהושקעו כל המשאבים תביא לבכייה לדורות".

פרקליטות מחוז תל אביב החליטה לסגור את החקירה נגד עומר קאזז, החשוד בשתי תקיפות שונות של יהודים בהפרש של ימים ספורים בעיר יפו. התקיפות בוצעו ע"י אופנוען שחבש קסדה, ובחקירה אספה המשטרה ראיות אשר הובילו לקאזז. למרות זאת, הוחלט על סגירת התיק. עו"ד בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנפגעים ערער על ההחלטה.

התקיפות אירעו לפני כחצי שנה, בתקופת מבצע שומר החומות. התקיפה הראשונה בוצעה בצהרי היום בטיילת יפו, נגד ש' שחזר מצלילה והוריד את חליפת הצלילה שלבש. בעודו מתארגן עצר לידו אופנוע 'קוואסקי', והאופנוען, שנעל נעליים שחורות עם כיתוב לבן, הביט בו והמשיך. לאחר כדקה חזר האופנוען, שאל את ש' "מה אתה עומד ככה על יד המסגד?', הכה בפניו בחוזקה עם הקסדה שבידו וניסה להכותו שוב. ש' פונה באמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. לאחר יומיים הגיש ש' תלונה במשטרה, בגינה נפתחה חקירה.

לאחר שבוע בוצעה התקיפה השניה, גם היא בשעות הצהריים בכניסה לנמל יפו. אב ובנו שנסעו במכונית נחסמו ע"י אופנוע 'קוואסקי' בעל לוחית זיהוי זהה לאופנוע מהתקיפה הראשונה. האופנוען התקדם לכיוון רכבם, וכשהאב יצא לגונן על בנו חבט בו בעוצמה בקסדתו, משך את צינור ניקוז הנוזלים שהיה מחובר לידו של האב מתאונה קודמת, ותקף אותו במכות ובבעיטה לבטנו.

בתוך כך אופנוען נוסף שהיה במקום ריסס גז פלפל לעבר הבן ולעבר שני כלבי המשפחה שהיו במושב האחורי של הרכב. תחילת האירוע תועדה במצלמת הרכב, אולם התקיפה עצמה לא. גם האב ובנו התלוננו במשטרה, אשר עצרה חשוד בשם עומר קאזז. קאזז שוחרר לאחר מספר ימים, אולם לאחרונה נודע כי הפרקליטות סגרה את התיק.

האב שהותקף ע"י האופנוען בתקיפה השנייה מסר "התאכזבנו לשמוע מהפרקליטות על סגירת התיק. כל יום שהתוקף מסתובב חופשי אין ביטחון בטיילת יפו, טיילת יפו נמצאת בסכנה. אנו מקווים מאוד שהתיק יפתח מחדש ושהתוקף יבוא על עונשו. זה הזוי, להסתובב ללא ביטחון בארצנו".

בערר שהגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנפגעים נכתב "מדובר באירוע חמור של תקיפה זהה, באותו אופנוע נוהג אופנוען בן מיעוטים התוקף יהודים באמצעות הקסדה, באותו תא שטח ובאותו השבוע. נראה שמדובר בתוקף סדרתי של יהודים, בעלי דפוסי פעולה דומים". עו"ד בלייכר הזהיר בערר כי שחרור התוקף "יאפשר לו להמשיך בתקיפות מסוכנות כנגד יהודים".

בהמשך ציין עו"ד בלייכר כי העובדה שהאופנוע משתייך לקאזז וכי טענתו שנוסעים אחרים משתמשים באופנוע הופרכה מחזקים את החשד שקאזז הינו התוקף. בנוסף, לקאזז עבר פלילי עשיר, ואיכון הפלאפון שלו חשף כי היה בסמוך למקום התקיפה מס' דקות לאחריה.

בערר צויינו דברים נוספים המחזקים את החשד כי מדובר בקאאז: מבנה גופו וגבות עיניו תואמים לתוקף שתועד בסרטון, ובחיפוש בביתו שנערך ארבעה ימים לאחר התקיפה השניה נמצאו חפצי התוקף – קסדה זהה, חולצה זהה, תיק זהה ונעליים זהות. עוד נכתב כי קאזז כמעט ולא שיתף פעולה בחקירה.

"הצטרפות שלל הראיות יחד יש בהן כדי להכריע את הכף ולהוות מסה קריטית, ממנה מוכח מעל כל ספק סביר כי מדובר באדם אשר תקף את המערערים", נכתב בערר.

בנוסף, ביקש עו"ד בלייכר למפות את ורידי ידיו של קאזז ולהשוותם לוורידי ידו של התוקף המתועד בסרטון, וכך להגיע לראיה פורנזית "ידוע למערערים כי הליך זה אינו שגרתי, אולם המערערים סבורים כי במקרה דנן ראוי להשתמש בו או בכל ממצא אחר אפשרי. יש לעשות כל מאמץ על מנת להביא להפללת המחבל שכן ברור לכל שמדובר בחשוד אלים חבר עכבות בעל מניעים טרוריסטים".

בסוף הערר ביקש עו"ד בלייכר לפתוח את התיק מחדש "סגירת התיק בלא שהושקעו כל המשאבים, לרבות משאבים שאינם שגרתיים, יכול שתביא בהמשך ל'בכייה לדורות'. המערערים יבקשו לפתוח את התיק מחדש ולפעול בכל האמצעים כדי להעמיד לדין את המחבל. מעבר לרצון ולצורך להשיב למחבל כגמולו, יש צורך דחוף בנטרול הסכנה הרבה הטמונה בכך שהמחבל מסתובב חופשי".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:09, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה