ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

אחרי הפגישה עם בנט:‏ ישיבת הממשלה בהשתתפותה של אנגלה מרקל | צפו

ישיבת הממשלה החגיגית עברה הבוקר בשידור חי במעמד קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, במלון המלך דוד, בירושלים.

דברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה החגיגית במעמד קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל:

"זו ישיבת ממשלה מיוחדת, עם אורחת מיוחדת – קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. ידידת אמת של מדינת ישראל. ברוכה הבאה לירושלים.

הביקור עמוס בתוכן, כולל בדברים חיוניים להבטחת ביטחון ישראל לדורות קדימה, וכבר הייתה לנו שיחה חמה ורצינית בנוגע לנושאים אלה.

גברתי הקנצלרית, הממשלה הזאת היא ממשלה מגוונת מאוד בדעותיה, יכול להיות המגוונת ביותר בעולם. סביב השולחן הזה ניתן לשמוע כמעט כל דעה אפשרית על כל נושא. ובכל זאת, יש בין כל מי שיושב פה הסכמה בסיסית על כמה נושאים מהותיים. אחד מהם הוא החשיבות שכולנו רואים ביחסים עם גרמניה, בצורך לשמור עליהם ולשפר אותם, ובהערכה הגדולה של כולנו כאן לתפקיד המיוחד שאת ממלאת לאורך השנים בביצור הקשר הזה, שיושב על פצע היסטורי עצום.

בראש ובראשונה – אנחנו מעריכים את המחויבות המתמשכת שלך לביטחון מדינת ישראל. אני מבקש לצטט אותך, הקנצלרית, במילים שאין מדויקות מהן: "ישראל היא עדיין המדינה היחידה באזור שיש בה דמוקרטיה ושלטון חוק, חופש דעה ופלורליזם. ביטחון ישראל הוא חלק מהאינטרס הלאומי של גרמניה. אנחנו לא נייטרלים". במשפט הזה, המשפט הכי חשוב, יש עמדה מוסרית, שחשוב כל-כך להשמיע, בעיקר באירופה: אנחנו לא ניטרליים. לא רק בגלל החוב המוסרי, והיחסים המיוחדים בין שתי המדינות, אלא מפני שמדינת ישראל היא באמת, כפי שאמרתי באו"ם, מגדלור בים סוער. מי ששומר על נייטרליות, בסכסוך בין ישראל לבין מדינות כמו איראן וארגונים כמו חמאס וחזבאללה, איבד את המצפן המוסרי שלו.

את, הקנצלרית, משמשת מזה שנים כמצפן המוסרי של יבשת אירופה כולה ומתווה קו בלתי מתפשר של תמיכה בישראל.

בימים אלה העולם יושב וממתין להחלטה בטהראן, האם לחזור או לא לחזור לשולחן הדיונים בוינה, ולהיכנס מחדש להסכם הגרעין, ה-JCPOA.

לצערנו, בשלוש השנים האחרונות האיראנים עשו קפיצה ענקית קדימה ביכולת העשרת האורניום שלהם. תכנית הגרעין האיראנית היא בנקודה המתקדמת ביותר שלה אי פעם. העולם ממתין, האיראנים מושכים זמן, והצנטריפוגות מסתובבות.

האחריות המוטלת על ישראל היא לוודא – במעשים, לא בנאומים – שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. לעולם. נשק גרעיני בידיו של משטר קיצוני ואלים כזה ישנה את פני האזור ואת פני העולם. בשבילנו זו לא בעיה אסטרטגית, זו סוגיה קיומית.

גבירתי הקנצלרית, חבריי לממשלה, מסביב לשולחן הזה ניתן לראות את פניה האמיתיות של ישראל: נשים וגברים, ימין ושמאל, יהודים וערבים.

אנחנו מדינה שפועלת לרווחת אזרחיה אבל גם שואפת לתרום לעולם. בימים אלה, למשל, ישראל יוצאת אט-אט מגל הדלתא של נגיף הקורונה, אחרי מבצע חיסוני בוסטר ענק, תוך שהכלכלה נשארה פתוחה לכל אורך התקופה. צברנו הרבה ניסיון וידע – ידע פרקטי שמציל חיים, ואנחנו משתפים את הידע הזה עם העולם בכל דרך אפשרית.

אני מנצל את העובדה שזהו ביקור עבודה לכל דבר ועניין, ומבקש מהשרים תשומת לב מיוחדת לנושאים שיש לקדם בעבודה המשותפת בין שתי הממשלות, בהם סיוע לניצולי השואה, הידוק הקשר הכלכלי, בעיקר בתחומי החדשנות ושמירה על עתיד כדור הארץ, וחיזוק הקשר בין העמים, בעיקר הדור הצעיר, דור העתיד, באמצעות משלחות נוער. הקנצלרית העלתה שישנם חסמים מסוימים אז אני מנחה את שרי הממשלה הרלוונטיים למצוא פתרון מהיר לעניין הזה. עכשיו, כשניתן יהיה לנסוע יותר בקלות, אנחנו רוצים לראות תנועה ערה מאוד בין שתי המדינות.

גבירתי הקנצלרית, אנחנו שמחים מאוד לארח אותך כאן היום, ואני רוצה לנצל את ההזדמנות להעביר לך את ההערכה העמוקה של העם בישראל על העמידה שלך לצידנו לאורך השנים, במילים, וחשוב יותר – במעשים. את חברה גדולה של ישראל, תודה לך חברתנו".

לאחר מכן התקיים מסיבת עיתונאים משותפת לראש הממשלה, נפתלי בנט, ולקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל:

דברי ראש הממשלה:

"אני שמח, שוב, לקבל בברכה פה בירושלים את הקנצלרית מרקל, חברת אמת של מדינת היהודים, מדינת ישראל.

החום הבלתי רגיל שאת מתקבלת בו בישראל ראוי לציון. למרות העובדה שאת מנהיגתה של גרמניה, וזוהי מדינת היהודים, אנחנו בישראל מלאי הערכה אלייך ולתפקיד ההיסטורי שאת ממלאת, ואנו מקווים שתמשיכי למלא.

המחויבות שלך לביטחונה של מדינת ישראל היא גם במעשים, לא רק במחוות ובמילים. את קול ברור ונחרץ של תמיכה בישראל בגרמניה, באירופה, ובכל מקום אליו את מגיעה. על כך אני רוצה להודות לך, בשם כולנו.

מדינת ישראל היא מגדלור בסערה, הדמוקרטיה היחידה באזור מוכה קיצוניות שמתמודדת עם אויבים מכל עבר, והיא ראויה לתמיכת העולם, ובעיקר – לתמיכת המדינות הדמוקרטיות.

יש בישראל שיוויון מובן מאליו בין גברים לנשים, בין יהודים ללא יהודים. ישראל שואפת לצמוח ולשגשג לטובת אזרחיה ולתרום לעולם מהידע ומהחדשנות שלנו.

אנחנו משקיעים בעצמנו, אבל האויבים שלנו, בראשם איראן, עוסקים בנו בצורה אובססיבית ומוכנים לשלם מחירים גדולים מאוד, לגרום לסבל אמיתי לבני עמם, כדי להציב בפנינו איום קיומי.

גבירתי הקנצלרית, תכנית הגרעין האיראנית הגיעה לשלב שמחייב מנהיגות. השלמה עם הפיכתה של איראן למדינת סף גרעינית תהיה כתם מוסרי על העולם החופשי, ויותר מכך – תאיים על שלום העולם.

אנחנו רואים איך האיראנים מתנהגים כרגע, עוד בלי מטריה גרעינית, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בתימן, בעזה ובמפרץ.

ניתן רק לדמיין את מידת הנזק שהם יגרמו אם העולם ידע שמאחורי הבריונות הזאת עומדת גם פצצת גרעין. את האיראנים אין טעם לנסות לפייס, הם מפרשים פייסנות כחולשה. הם ממשיכים להתל בקהילייה הבינלאומית, למשוך זמן וכל העת להתקדם בהעשרת האורניום, ובערעור היציבות באזור. זוהי נקודה קריטית, ועמדתה של גרמניה חשובה במיוחד.

אנחנו בישראל עסוקים במעשים ופועלים מול איראן בכל המימדים, כולל בלימה יומיומית של הנסיונות שלהם להציף את האיזור שלנו בנשק.

גברתי הקנצלרית, היחסים בין ישראל לגרמניה, בכל המימדים, הם טובים מאוד, אבל תמיד יש לאן לשאוף ולהתקדם, ובפגישת העבודה שלנו הבוקר, שהייתה טובה מאוד, כבר התקדמנו. בקשר בין מגזר החדשנות הישראלי לתעשייה בגרמניה יש פוטנציאל אדיר שיש לפעול ולממש. גם בקורונה יש בינינו חילופי מידע והקשרים מתהדקים. יש עוד הרבה תחומים, שלא כאן הזמן למנות.

גבירתי הקנצלרית, אנחנו שמחים מאוד על הביקור שלך כאן, השביעי במספר, ומקווים שיהיו עוד רבים אחריו. את משאירה אחרייך יחסים טובים מאוד בין ישראל לגרמניה, ומורשת של הכרת השואה, הבנת העבר הקשה, לצד מחויבות ותרומה לביטחון מדינת ישראל. את זה אנחנו זוכרים, וגם ההיסטוריה תזכור".

תמונות מישיבת הממשלה החגיגית במעמד קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, וממסיבת העיתונאים המשותפת עם ראש הממשלה, נפתלי בנט. קרדיט: עמוס בן גרשום / לע"מ.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 6:46, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה