חדשות בארץ

הפגנה מול משרדי הממשלה בירושלים: "דורשים להורות לשב"כ לחקור את רצח דסטאו ביסטאי ז"ל"

בני משפחתו של דסטאו ביסטאי ז"ל, שנרצח בפיגוע דריסה ברמלה במהלך מבצע שומר החומות קוראים הגיעו יחד עם תומכים רבים במאבקם, להפגנה מול משרדי הממשלה, שם הם דורשים מראש הממשלה נפתלי בנט להורות לשב"כ לחקור את הרצח.

ההפגנה החלה היום (ג'), מהשעה 10:00 בצומת סינמה סיטי צמוד לכניסה למשרד החוץ, שם מתקיימת ישיבת הממשלה. לאחר מכן ערכו המפגינים צעדת מחאה באזור.

להפגנה הגיעו בני משפחת ביסטאי, חברי כנסת, אישי ציבור, ראשי ארגונים ותומכים רבים במאבק המשפחה.

נזכיר כי עד כה נחקרו שני חשודים בחשד לרצח דסטאו ז"ל, אשר שוחררו מחוסר ראיות. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את משפחת ביסטאי כנפגעי עבירה מסר "מדובר ברצח מכוון כנגד יהודי והפקרתו להתבוסס בדמו. לא יתכן שרוצחיו המסוכנים ממשיכים להסתובב חופשי. יש לעשות הכל בכדי ללכוד את הרוצחים ולהעמידם לדין, דמו של יהודי במדינת ישראל אינו הפקר".

המוחים בצעת מחאה.

דסטאו ביסטאי ז"ל בן ה-74 נפגע על ידי רוכבי אופניים חשמליים במהלך מבצע שומר החומות. לפי עדויות הנוכחים פגעו בו הרוכבים בכוונה תחילה, ניסו לחזור ולדרוס את הנוכחים בתחנה ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כשלושה שבועות לאחר מכן נפטר ביסטאי מפצעיו.

משה שטה, חתנו של דיסטאו ביסטאי ז"ל דיבר אתמול (ב') בדיון בוועדה לביטחון פנים בכנסת על אוזלת היד המשטרתית בפענוח רצח חמיו. שטה תיאר את סבל המשפחה, וקרא לפעול למען הכנסת השב"כ הן לערים המעורבות והן לחקירת הרצח "חוששים שככה התיק ישאר לעולם, ואת החשודים לא ימצאו".

בפתח דבריו בדיון תיאר שטה את אירוע הרצח של חמיו "חמי ה' יקום דמו יצא בחמישי ב 30 למאי ללוות את האורחים שלו הביתה. ממש בתחנה הסמוכה כמה מטרים מהבית שלו, שני רוכבי אופניים חשמליים הגיעו משום מקום לאחר שהם תכננו את זה היטב, פגעו בו והפילו אותו על המדרכה והמשיכו הלאה. הוא נפצע בראשו ופונה כאשר האורחים שלו שהיו שם ועובר אורח דיווחו על פיגוע דריסה שהיה באזור. חמי פונה לבית חולים אסף הרופא במצב קשה ואחרי שלושה ימים שהיה מורדם – נפטר", סיפר שטה.

שטה הרחיב על מסכת הייסורים שעברה המשפחה בניסיון לרתום את המשטרה לחקירת האירוע "מאותו יום שנפגע, הבת שלו ואנוכי מסתובבים במשך עשרה ימים כדי לאתר מצלמות ולהגיד למשטרה בואו ותאספו את המצלמות. במשך עשרה ימים המשטרה לא עשתה שום דבר ולא אספה את המצלמות".

שטה סיפר על הטרטור שעברה אשתו בתחנת המשטרה "יום למחרת, הבת של המנוח הלכה לתחנת משטרה וחיכתה חמש שעות שלמות עד שגבו ממנה עדות. אחרי 5 שעות לקחו אותם לחדר צדדי, חדר אוכל, שם גבו מהם את העדות. ומאז המשטרה פשוט ממשיכה לזלזל בתיק. ארבעה וחצי חודשים עברו מאז שחמי נרצח על רקע לאומני ולאף אחד לא אכפת", מחה שטה.

בהמשך ציין שטה את המענה שקיבלה המשפחה מהמפכ"ל לאחר פנייתם "שאלנו את המפכ"ל מה קורה עם התיק, והוא ענה ש'אנחנו חוקרים ואנחנו מטפלים, המשטרה עם המשפחה ומחבקים אותם'. אני לא רוצה שתחבקו אותי. אתם לא עובדים סוציאליים, אתם אמורים לתת מענה. לא צריך את זה. אני צריך שיבוא ויתפסו את החשודים האלה ויכניסו אותם לכלא. ארבעה וחצי חודשים עברו, ומספיק יום אחד בשביל לשבש ראיות", אמר שטה לנציג המשטרה בוועדה.

בנוסף התייחס שטה להצעה להכנסת שב"כ לערים המעורבות "נציג המשטרה לפני כן דיבר על החשיבות של כניסת השב"כ לערים מעורבות. ואני לגמרי מסכים איתו, אבל לא רק זה צריך להיות. דרשנו ששב"כ תיכנס לחקור את התיק הזה. אתם מבינים את הזלזול הכל כך מטורף הזה שאדם נרצח ואף אחד לא עושה כלום.

ואז מספרים לי סיפורים המשטרה שהם חוקרים ומחבקים. אנחנו דורשים מהמשטרה ומראש הממשלה שיכניס את השב"כ ונתפוס את החשודים. אנחנו חוששים שהתיק הזה ככה ישאר לעולם, ואת החשודים האלו לא ימצאו. אנחנו דורשים שהשב"כ יכנס לעשות סדר בערים המעורבות", סיים שטה את דבריו.

קרדיט: ארגון חוננו.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 16:18, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה