ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

בעקבות כניסה לקבר יוסף: מחבלים יידו מטענים ובקתב"ים לעבר הכוחות בשכם – 2 לוחמים נפצעו קל

בשעה האחרונה התפתחו הפרות סדר אלימות באיזור שכם בעקבות עלייתם של כחמש מאות יהודים לקבר יוסף.

12 אוטובוסים מלאים במתפללים נכנסו לפני זמן קצר בליווי כוחות גדולים לקבר יוסף. הכוחות נתקלו במחסומים, צמיגים בוערים ובמפגינים שיידו מטענים, אבנים ובקבוקי תבערה לעברם.

פינוי חייל שנפצע קל.

כוחות הביטחון הגיבו בשימוש ברימוני הלם ובירי גז מדמיע לעבר המתפרעים שגילו התנגדות יוצאת דופן לעומת כניסות קודמות למתחם הקבר.

במהלך ירי שבוצע על ידי מחבלים בשכם, שני לוחמי צה״ל נפגעו קל מאוד, אחד מאבן והשני מרסיסים ברגלו.

תיעוד של מחבלים מיידים בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב צבאים סמוך לרחוב עמאן בשכם.

בעקבות התגברות העימותים, התפנו המתפללים ממתחם הקבר והמקום נסגר.

פינוי המתפללים מהקבר.

מדוברות המשטרה נמסר: "לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל וצה"ל אבטחו הלילה כ-500 מתפללים שהגיעו למתחם קבר יוסף בשכם.

במסגרת הפרות סדר של עשרות פורעים בוצע ירי חי והשלכת מטעני חבלה ואבנים לעבר הכוחות.

לוחמי משמר הגבול השיבו באש חיה לעבר המחבלים שסיכנו את חייהם, כמו כן בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

כתוצאה מהשלכת מטען נפצע לוחם מג"ב באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי במרפאה הצבאית.

בנוסף לוחם מג"ב נוסף נפצע באורח קל מאבן שפגעה בפניו, הלוחם טופל במקום והמשיך בפעילות המבצעית.

כתוצאה מירי לעבר רכב ממוגן של מג"ב נגרם נזק בחלק הקדמי של הרכב.

כלל המתפללים יצאו ממתחם הקבר וההתפרעויות נגמרו.

לוחמי משמר הגבול וצה"ל ימישכו לפעול לביטחונם של הציבור בכל מרחב ובכל עת."


קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

מהמועצה אזורית שומרון נמסר: "למעלה מ-800 איש נכנסו אמש (א'), ליל הושענא רבה, לתפילה מיוחדת בקבר יוסף בשכם. המתפללים נחרדו לגלות נזקים קשים למבנה הקבר, מעשרות בקבוקי תבערה שהושלכו למקום. בנוסף המתחם היה זרוע באבנים, פסולת בניין, זכוכיות, צבע ונוזלים שונים.

המתפללים מהארץ ומחו"ל, התפללו במקום, קראו במקום תהילים ואף בנו במקום סוכה. בנוסף, במקום נכתבו אותיות בספר תורה חדש, לאחדות עם ישראל. האותיות שנכתבו הם מברכת יוסף הצדיק, בפרשת וזאת הברכה, הפרשה אותה יקראו מחר בכל בתי הכנסת בארץ ובעולם בחג שמחת תורה.

הכניסה אורגנה ביד מוא"ז שומרון, ובסיוע מנהלת המקומות הקדושים שע"י המועצה. לפני הכניסה פורעים ערבים השליכו אבנים על חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב. חטיבת שומרון בפיקודו של מח"ט שומרון אל"מ רועי צוייג הגיבו כראוי ומנעו כמעט לחלוטין פגיעה באוטובוסים. במהלך הכניסה נורו יריות לעבר כוח צה"ל וחייל צה"ל נפצע קל מאד מרסיס, הכניסה התקיימה כסדרה."

ראש המועצה יוסי דגן חיזק את חיילי צה"ל והודה לחטמ"ר שומרון, למח"ט שומרון רועי צוייג ולקצין הגמ"ר סרן עזריאל פרלמן "אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל ואת כל כוחות הביטחון וחטיבת שומרון. החייל שנפצע כאן מירי, והירי שהיה כאן על החיילים זו ההוכחה למה צה"ל צריך להיות כאן בקבר יוסף בצורה מלאה. ממשלת ישראל חייבת להחזיר כאן את השליטה לקבר יוסף, כדי שיהודים שמגיעים לכאן לא יותקפו כי הם באו להתפלל. צריך שיהיה כאן מקום ככל המקומות הקדושים, ובוודאי קבר יוסף שהוא אחד משלושת המקומות הקדושים שלנו, אנחנו לא צריכים להגיע לכאן ולהיות מותקפים ע"י הברברים של הרשות הפלסטינית", אמר דגן במקום.

דגן קרא לשוב לנוכחות קבועה במתחם הקבר "עשרים ואחת שנה בדיוק לאחר הנטישה המבישה מכאן מקבר יוסף, אנחנו מקבלים המחשה מה קורה שצה"ל לא נוכח בקבר ושמדינת ישראל לא שולטת בצורה מלאה. רואים את הנזקים של הברברים של הרש"פ, רואים את הנזקים של בקבוקי התבערה, האבנים, הפסולת שנזרקה, ואת הניסיון לפגוע במקום הקדוש הזה. בדיוק 21 שנה לאחר הנטישה ובדיוק ובדיוק הלילה ליל הושענא רבה 21 שנה לאחר ההפקרה של הרב בנימין הרלינג שהופקר כאן בהר עיבל, ובדיוק כמו שלוחם מג"ב מחדת יוסף הופקר כאן כמה שבועות לפני, אנחנו מקבלים המחשה למה צה"ל חייב לחזור לכאן.

עם ישראל מצפה ממשלת ישראל להורות לצה"ל לשוב לכאן ולהחזיר את ישיבת עוד יוסף חי למקום. זה לא יחזיר את הרב הרלינג ואת מדחת יוסף, אבל זה ימנע את החילול הברברי של קבר יוסף, יש לנו אחריות להתפלל כאן, יש לנו אחריות על המקום הקדוש הזה לשמור עליו. כל זמן שמדינת ישראל לא חוזרת לכאן זו שערוריה. ועד אז, נמשיך לבוא לכאן ולהתפלל כאן. אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שדגל ישראל יונף כאן, שצה"ל יהיה כאן בצורה מלאה, וישיבת עוד יוסף חי תחזור ללמוד כאן במקום הקדוש הזה", אומר דגן.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן סמוך לחומת הקבר שהוכתמה ונפגעה ע"י פורעים. קרדיט: ערן שוורץ.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 1:42, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה