חדשות בארץ

במהלך מעצר מחבלים שתכננו פיגוע: 5 מחבלים נהרגו בחילופי ירי – קצין ולוחם נפצעו קשה

ליל מעצרים סוער ומורכב מאוד הלילה באיו"ש: מבצע מעצרים לילי מול תשתית חמאס במספר מוקדים בסביבות ג'נין ורמאללה שבשטחי יהודה ושומרון הסתיים עם לפחות חמישה מחבלים הרוגים בהתקלויות מול לוחמי דובדבן וימ״מ.

המעצרים התקיימו במחנה הפליטים ג’נין, בכפר דן, קבטיה, ברוקין ובידו כנגד תשתית טרור של חמאס כאשר על פי ההערכות צה"ל, חמישה מחבלים פעילי חמאס, שתכננו פיגוע בזמן הקרוב נהרגו ועוד מספר נוספים נפצעו במהלך פעילות צה"ל.

מקום המסתור של חלק מהמחבלים שחוסלו.

במהלך התקלות עם מחבל, קצין ולוחם מיחידת דובדבן של צה"ל נפצעו באורח קשה והם פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים רמב"ם.

במשרד הבריאות בשטחים הודיע באופן רישמי כי 5 מחבלים חוסלו במהלך חילופי הירי עם כוחות הבטחון. 3 מחבלים חוסלו בבית איענאן שבצפון ירושלים, אחמד זהאר, מחמוד הומאידן וזכריא בדוון – ומחבל נוסף. אוסאמה סובה ומוחמד פתחי חוסלו בבורקין שבנפת ג׳נין.

על פי הערכות יש צפי של תגובה בירי מעזה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אשר עושה כעת את דרכו לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, עודכן בפרטי ההתרחשויות שאירעו הלילה ביהודה ושומרון.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "כוחות הביטחון פעלו הלילה ביהודה ושומרון כנגד מחבלי חמאס שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי. החיילים והמפקדים בשטח פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ואנו מגבים אותם באופן מלא".

זהותם של 5 החבלים שחוסלו על ידי כוחותינו הלילה בג’נין ובצפון ירושלים:

המחבל אחמד זהראן, בכיר בחמאס. הוא חוסל באזור בית איענאן שבצפון ירושלים וגופתו נלקחה על ידי כוחות הבטחון. ביחד איתו חוסלו גם מחמוד הומאידן וזכריא בדוון.

שלושת המחבלים המחוסלים באזור בית איענאן שבצפון ירושלים.

המחבל אחמד זהראן.

המחבל מחמוד הומאידן.

המחבל אוסאמה סובה, פעיל הג'יאהד האיסלמי בן 22. הוא חוסל במהלך חילופי ירי עם כוחותינו בעיירה בורקין (נפת ג׳נין).

תיעוד מהלוויתו של אוסאמה סובה.

מודעת אבל על ארבעת המחבלים שחוסלו.

ההרוג החמישי: מוחמד פתחי סובה בן 16, ככל הנראה מדובר בבן משפחתו של אוסאמה סובה המחבל שחוסל לפנות בוקר בג’נין בחילופי הירי עם לוחמי דובדבן.

יש לציין כי משרד הבריאות בג’נין לא אישר עד כה הדיווח.

בנוסף מדווחים הערבים כי בבורקין שבגיזרת ג׳נין, נפגע מהירי פעיל נוסף של הג'יאהד האיסלמי בשם: אחמד עדנאן עבאד, שנעצר על ידי כוחותינו.

גורמים מקומיים סיפרו כי כוחות צה"ל נכנסו בעלות השחר לעיירה בורקין, פשטו על ביתו של מוחמד אלזארייני, ערכו חיפוש בו והתעסקו בתכולתה, לפני שהכו אותו ועצרו אותו.

אותם גורמים הוסיפו כי בעיר התפתחו עימותים אלימים בין הצעירים לכוחות צה"ל, שירה לעברם כדורים חיים וגרמו לפציעתם של ארבעה מהם.

מאוחר יותר הודיע בית החולים אבן סינה בג'נין על מותו של הצעיר, סובה, כתוצאה מהירי בעיר בורקין.

במהלך הפשיטה על בורקין, עצרו כוחות צה"ל את יוסף מוחמד סובה בן ה -15, לאחר שנורה עם צעיר אחר, שזהותו עדיין אינה ידועה.

באותו הקשר, יחידה מיוחדת של המשטרה עצרה את שני הצעירים, אחמד עומר סלאח ומוחמד מאזן אל-סעדי, כשהם ליד תחנת הדלק אל-נפאא במרכז ג'נין.

בכפר דן, כוחות צה"ל ירו בצעיר בכדורים חיים, ועצרו את הצעיר, אחמד עדנאן עבד, במהלך עימותים שאחרי הפשיטה על הכפר עם עלות השחר.

כוחות צה"ל פשטו גם על העיר קבאטיה, מדרום לג'נין, ועצרו את הצעיר עלאא אחמד עבד אל קאדר אבו אל-רוב, לאחר שערכו חיפוש בביתו.

המונים מג'נין השתתפו בהלווייתו של השהיד אוסאמה סובה, מול בית החולים אבן סינה, בעיר הולדתו בורקין, וקראו סיסמאות בגנות "פשעי ישראל".

סמוך לירושלים נהרגו 3 מחבלים במהלך עימות מזוין עם כוחות צה"ל, מוקדם הבוקר, באזור עין עג'אב בעיירה בית ענן, צפונית מערבית לירושלים.

מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות צה"ל הקיפו את אחת הבקתות המבודדות בקצה העיירה, וקולות חילופי אש נשמעו באזור, לפני ששמעו שני פיצוצים באזור.

עוד ציינו כי כוחות צה"ל הטילו מצור מוחלט על האזור ומנעו מאזרחים להתקרב, בעוד שמטוסים בלתי מאוישים נראו מעל האזור תוך כדי סריקות.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מחזק את חיילי צה"ל שפעלו הלילה וסיכלו תשתית של חמאס. הטרור מרים ראש ולכן מדינת ישראל חייבת לפעול ביד קשה יותר ביהודה ושומרון ההופכת עם הזמן לשטחי הפקר. לצערינו ידי חיילי צה"ל כבולות נגד הרוצים לכלותינו ובפעולות מסוג זה מספר המחבלים היה צריך להיות גדול יותר".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
הותר לפרסום: קצין צה"ל ולוחם מיחידה מיוחדת נפצעו קשה הלילה במבצע באזור ג'נין
לפני 3 שנים

[…] במבצע מעצרים הלילה באיו"ש: לפחות 4 מחבלים נהרגו בחילופי ירי בג'נין – חשש לירי תגובה מעזה […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:29, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה