ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חרדים ויהדות

"בר מינן": מרן נשיא המועצת תקף בחריפות את אלו הנפגשים עם שרי הממשלה | צפו

אמש (שלישי) מוצאי חג ראשון נועדו מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט״א ומרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט״א כמידי שנה לביקור חג ושוחחו בדברי תורה מעניינא דיומא, הדיון ההלכתי נסוב בין היתר, אודות העומד ואוכל בסוכה אם יכול לברך ברכת לישב בסוכה, מרן הראש״ל ציין לסברת הרא״ש בנושא ומרן ראש הישיבה השיבו בדברי הרמב״ם באותו עניין.

במהלך השיחה שארכה שעה ארוכה הביעו הרבנים את דאגתם העמוקה מהרס הדת וחורבן היהדות הנגרמים על ידי הממשלה, בענייני גיור, כשרות , קדושת הכותל המערבי ועוד. מרן הגר״ש אף הביע את כאבו הרב מאותם הנפגשים ומשתפים פעולה עם הממשלה, בדבריו אמר: ׳איך אפשר לפגוש אותם, מה יש לדבר איתם, הם רוצים לעקור את הדת, לא היה כדבר הזה עשרות בשנים׳

בסיום הדברים, התבטא מרן ראש הישיבה בחריפות ואמר: ׳הגענו למצב שעמי הארץ נלחמים בהקב״ה, עושים כל דבר נגד התורה, נגד היהדות, ב״ה שזכינו בדור הזה שהקב״ה חנן אותנו בראשון לציון שליט״א שהוא חזק מאוד, לא נפגש איתם ולא שומע להם.

אסור להיפגש איתם ולא לדבר איתם שום מילה, אפילו לא מילה אחת, וכל מי שפונה אליהם בר מינן מפריע לקדוש ברוך הוא׳. בהמשך התייחס הראשון לציון לסכנה המרחפת על קדושת הכותל המערבי, וציין שהרבנות הראשית הביעה את עמדתה כי אין לערוך כל שינוי ולפגוע בקדושת הכותל שהוא קדוש לכל אורכו גם ברחבה הדרומית.

מרן ראש הישיבה ציין בהקשר הזה, כי יש לעשות הכל בשביל לשמור על קדושת המקום והביע את כאבו מהנעשה במקום בימים האחרונים.

בסיום המפגש המיוחד הרימו הרבנים ׳לחיים׳ לציון שמחת החג והראש״ל העניק לראש הישיבה את ספרי ׳ילקוט יוסף׳ על הלכות סוכה וארבעת המינים.

צילום: יעקב כהן.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

ניוז 360

מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה. כתוצאה מתקלה שמקורה מצוי בבדיקה, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול. במסגרת תחקור האירוע, נבדק דיווח כי נפגע רכב במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. לא היו נפגעים, האירוע מתוחקר.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 1:12, יום חמישי (4.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה