חדשות בארץ, חרדים ויהדות

אחרי החלטת ביהמ"ש: כוחות גדולים מאוד הצליחו לפרק את הסוכה בשכונת מאה שערים

בשל הסכנה לחיי אדם ושלום הציבור, כוחות גדולים של משטרה עם כ-200 שוטרים סייעו לעיריית ירושלים בהתאם לחוק ובכפוף להחלטות בימ"ש, בפירוק הסוכה שנבנתה בשכונת מאה שערים.

הסוכה נבנתה על פיגומים בגובה רב ומהווה סיכון ממשי לנפש ולרכוש, פוגעת בציבור משתמשי הדרך, ומסכנת גם את הציבור המגיע למרכז הרפואי שנמצא במקום.

בימים האחרונים התקיים שיח והידברות על ידי גורמי המשטרה והרשות המקומית אל מול בעליה של הסוכה שהוקמה בשכונת מאה שערים בירושלים, זאת במטרה להוביל לפירוקה ללא צורך בפעילות אכיפה. לנוכח העובדה שהסוכה לא פורקה ע״י מחזיק המקום, כעת המשטרה מאבטחת את אנשי עיריית ירושלים הפועלים מטעמה לפירוק הסוכה.

צילום: איתמר כהן – חדשות כל העולם.

בעת הגעת הכוחות למקום לפנות בוקר, הם נתקלו בחסימת צירי גישה באמצעות פחים שהובערו ועשרות מתגודדים בסוכה ובצירים המובילים לרחוב בה הוקמה תוך שניסו לעכב את ביצוע האכיפה. בתוך דקות בודדות, השוטרים פינו מהמקום את המתגודדים והמכשולים במקצועיות, וגורמי העירייה פעלו לפירוק הסוכה בשעות האחרונות.

כבר עם הגעת הכוחות, יודו מספר אבנים, בקבוקים ושקיות אשפה לעברם, זאת לצד גידופים מצד ההמון שהתקהל באזור, וכך גם בעת עזיבת הכוחות.

שימוש באלות, צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע למקום, פיקח ועמד מקרוב אחר פעילות המשטרה שאיבטחו את גורמי עיריית ירושלים ושמרו על הסדר הציבורי בעת פירוק הסוכה.

ניצב דורון תורג'מן, צילום: משטרת ישראל.

ממשטרת ישראל נמסר כי "בשבוע שעבר בוצע ניסיון על ידי עיריית ירושלים לפירוק הסוכה בליווי כוח משטרה, ואלו נתקלו בהתנגדות אלימה במהלכה הותקפו כוחות המשטרה והעירייה שפעלו במקום. אז התחייב בעל הסוכה לפרק אותה באופן עצמאי.

בהמשך הגיש הבעלים עתירה למניעת פירוק הסוכה, ובימ״ש החליט שלא להוציא צו עיכוב ביצוע לפעולות העירייה בשל הסיכון הבטיחותי הטמון בה.

לפני זמן קצר, הגיעו כוחות משטרה אל שכונת מאה שערים בירושלים והחלו באבטחת גורמי העירייה בעת פירוק הסוכה ושמירת הסדר הציבורי באזור במהלך עבודות אלו."

מדוברות עיריית ירושלים נמסר: "הערב בוצעה עבודה להסרת קונסטרוקציה מסוכנת, שהורכבה בגובה של 12 מטר ברחוב זוננפלד, כך שהיא חוסמת חלק מנתיב הנסיעה ברחוב וגורמת גם הפרעה קשה לתנועה.

הקונסטרוקציה ומרפסת הסוכה הענקית שמעליה נבנו ללא היתר ותוך גרימת סכנה ממשית ובטיחותית למשתמשי המרפסת, להולכי רגל, לעסקים סמוכים, לסניף קופת החולים שבקרבת מקום, לילדים בשכונה, למכוניות נוסעות בסמוך ולכל עובר אורח במקום.

למניעת הישנות אסונות נוספים כמו שקרו השנה בהר מירון ובגבעת זאב, בהם לצערנו קיפחו את חייהם 47 בני אדם, פעלה עיריית ירושלים, בסיוע משטרת ישראל, להסרת הסכנה.

פירוק הקונסטרוקציה בוצע לאחר מיצוי הדיאלוג עם הבונים, ודחיה חוזרת ונשנית של הפעולה, מתוך אמונה שהבונים יעמדו בהתחייבותם ויפרקו את הנדרש, בעצמם.

עיתוי הפירוק נקבע לשעות בהן יש מינימום אנשים ברחוב, כדי למנוע את סיכונם.

כאמור, מזה מספר ימים מתקיים דיאלוג עם בוני הקונסטרוקציה ואף הוצעה להם חלופה להקמת סוכה על הקרקע בסמוך מאוד, כדי לאפשר באופן מלא, ובדומה למקומות אחרים בעיר, סוכת קרקע בטוחה. הצעה זו התקבלה ע"י המארגנים, לצד התחייבותם לפרק באופן עצמי את הקונסטרוקציה תוך 5 ימים. התחייבות זו לא בוצעה.

הדבר אילץ את העירייה והמשטרה לבצע בעצמן את הפירוק, לשם הסרת הסכנה.

בתהליך הביצוע הופעלה כנגד כוחות העירייה והמשטרה אלימות קשה מצד גורמים קיצוניים. למרות זאת, ומלפנים משורת הדין, הסכימו העירייה והמשטרה לאפשר פרק זמן נוסף ומתן הזדמנות שנייה לפירוק עצמי, עד ליום 15/9. גם התחייבות זו מצד הבונים לא בוצעה.

הבונים החליטו לפנות לבית המשפט המחוזי ולבקש צו עיכוב לביצוע ההריסה. בית המשפט המחוזי קבע בשתי החלטות שונות כי אין עילה למתן עיכוב ביצוע וכי ניתן לבצע את ההריסה זה מכבר.

לאור כל האמור ולמען הסרת הסכנה מהציבור אשר עובר במקום וגם מהציבור אשר אמור היה להשתמש בקונסטרוקציה, פועלות עיריית ירושלים ומשטרת ישראל להסרת הסכנה בהקדם האפשרי."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 12:45, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה