ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

תם המצוד: שני המחבלים שברחו מכלא גלבוע נעצרו בג'נין – ירי התבצע במקום

כוחות הביטחון בשיתוף שב"כ ויחידות מיוחדות פעלו לראשונה מאז בריחת המחבלים בג'נין, בעקבות דיווח מודעיני מהשב"כ על הימצאות המחבלים איהם כממג׳י ומונאדל אינפיעאת שברחו מכלא גלבוע.

הכוחות כיתרו את הבית ונתקלו בירי של מחבלים והשיבו ירי למקור האש. אחרי חילופי אש שנמשך כרבע שעה, כרזו למחבלים לצאת ושני המחבלים יצאו מהדלת עם ידיים מורמות ללא התנגדות ונעצרו ביחד עם שני סייענים נוספים.

תמונות ראשונות של שני המחבלים דקות לאחר שנלכדו על ידי לוחמי הימ"מ ושב"כ.

מחבל אחד פונה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפגע מירי בידו.

אביו של המחבל, כממג׳י, אמר לכתב אל-קודס בג'נין: "איהאם התקשר אליי לפני מעצרו ואמר לי שהוא יסגיר את עצמו, מתוך דאגה לחיי האזרחים בבית שהוא נמצא בו.‌‌"

לדבריו: "בשעה 1:30 בלילה אני מקבל שיחת טלפון מהבן שלי שאומר לי – אבא כוחות הביטחון מכתרים את הבית שבו אני מסתתר מכל הכיוונים ובתוך הבית יש משפחות, אני לא רוצה לסכן גם את חייהם במידה והחיילים ייכנו פנימה לכן החליטתי להסגיר את עצמי."

מדוברות המשטרה נמסר: "לוחמי הימ"מ ושב"כ לכדו הלילה את שני האסירים הנמלטים מכלא גלבוע בג'נין. לאחר כשבועיים של מצוד פעלו הלילה לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל בג'נין ללכידת שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת. לפי הכוונת השב"כ הגיעו כוחות הימ"מ והשב"כ לבית ובו המבוקשים. בפעילות של הכוחות הביאו למעצרם של שני המבוקשים שנמלטו. שני המבוקשים נעצרו כשהם בחיים ללא התנגדות והועברו לחקירה של שירות הביטחון הכללי."

מדובר צה"ל נמסר: "בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת, נעצרו שני המחבלים האחרונים מתוך השישה שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה התשפ"ב, יום שני, 6 בספטמבר 2021.

במהלך הלילה, נכנסו כוחות צה"ל, ימ״מ, שב״כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר ג'נין, ביצעו פעולות בידוד וכיתור שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים שיצאו כשהם אינם חמושים וללא התנגדות.

יחד עם המחבלים נעצרו שני סייענים. כלל העצורים הועברו להמשך חקירת כוחות הבטחון.

בעת יציאת הכוחות מהעיר התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במהלכן מפרי הסדר יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכן חמושים ירו במרחב.

על המבצע בפיקוד המרכז פיקד תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד אוגדת יהודה ושומרון. בחפ"ק אלוף-משנה אריק מויאל, מפקד חטיבת 'מנשה'."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב לתפיסה: "תם ונשלם. כל ששת המחבלים נתפסו ויחזרו לכלא, במבצע מרשים, מתוחכם ומהיר של השב״כ, המשטרה וצה״ל. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל – אפשר לתקן."

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר בעקבות תפיסתם המחבלים: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על 4 מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם.

מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל.

ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ.

מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל המשטרה נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל."

‏חבר הכנסת ניר ברקת: "אני מברך את כוחות הביטחון שלכדו את כל 6 המחבלים שנמלטו מבית הכלא גלבוע. בעבודה נחושה הם הוכיחו שוב שידה של ישראל תגיע לכל מבקשי רעתנו – בכל מקום בו יפעלו. אני מבקש לשבח את אנשי השב״כ, צה״ל ומשטרת ישראל על פעולתם המקצועית והמסורה שהביאה ללכידת המחבלים."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
"איך ידענו שהמשימה הושלמה? שמענו שקט": כך נלכדו המחבלים האחרונים שברחו מכלא גלבוע
לפני 3 שנים

[…] תם המצוד: שני המחבלים שברחו מכלא גלבוע נעצרו בג'נין – ירי התבצע במקום […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:48, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה