ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

מצוד אחרי 6 מחבלים מכלא גלבוע בצפון שברחו באמצעות מנהרה | תיעוד

שישה מחבלים, אסירים ביטחוניים, ברחו הלילה מכלא גלבוע בצפון – באמצעות מנהרה שחפרו. שלושה מהם מוגדרים כסיכון גבוה לבריחה. מסוקים ורחפנים של המשטרה מחפשים כעת אחריהם.

חקלאים שהבחינו הבוקר בחשודים בשדות, חשבו שהאסירים גנבים ודיווחו למשטרה. בשל הזמן הרב שחלף מהבריחה בחצות עד הבוקר, יש חשש כי הצליחו להגיע לגנין.

פתח המנהרה.

אחד המחבלים הנמלטים הוא: מוחמד עבד אלרחמן אלזבידי, מחבל פלסטיני, מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין, שנחשד ברצח ישראלים ובביצוע פעולות טרור, ואחראי, בין השאר, גם לפיגוע בסניף הליכוד בבית שאן, בנובמבר 2002, בו נרצחו 6 אנשים, אך הוא לא נשפט על מעשי הרצח. נבדק האם זכריה זביידי הוא המח מאחורי הבריחה.

מדוברות שב"ס נמסר כי על פי מידע ראשוני שהתקבל במשטרת ישראל בשעה 3 לפנות בוקר לערך דיווחו אזרחים על זיהוי דמויות חשודות בסמוך לבית הסוהר גלבוע.

עם קבלת הדיווח הראשוני, הוקפצו כוחות מיוחדים של שב"ס בתגבור יחידות מצדה ויחידות משטרה גדולים יחד עם לוחמי משמר הגבול, צה"ל וגששים פתחו בחיפושים בשיתוף שירות הבטחון הכללי.

קציני הביטחון בישובי הסביבה עודכנו בבריחה ומחסומים הוצבו בדרכים והופעלו אמצעים מיוחדים.

חפ"ק אחוד הוקם במקום וכוחות משטרה נפרסו בישובי הסביבה.

משחזור ראשוני שנערך. האירוע החל בסמוך לשעה אחת וחצי לערך, כאשר 6 האסירים נמלטו באמצעות פתח שהתגלה בתאם ויצאו לכיוון האזור הדרומי של בית הסוהר גלבוע.

האסירים:
-מונדאל אינפיעאת (גא"פ, עצור בטחוני)-
-האחים
מחמד עארידה(גא"פ)
מוחמד עארידה(גא"פ)
-יעקוב קדארי (גא"פ)
-איהם כמאמגי (גא"פ)
-זכריה זבידי (פת"ח)

בהערכת מצב שנערכה הבוקר בשב"ס הוחלט להיערך לפיזור יתר האסירים הבטחוניים שנמצאים באגף.

קרדיט צילומים: דוברות שב"ס.

מדוברות המשטרה (צפון) נמסר: "בעקבות דיווח שהתקבל מהשב"ס על בריחת 6 אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע, כוחות משטרה גדולים יחד עם לוחמי משמר הגבול וצבא פתחו בחיפושים בשיתוף השב"כ. קציני הביטחון בישובי הסביבה עודכנו בבריחה ומחסומים הוצבו בדרכים. חפ"ק אחוד הוקם במקום וכוחות משטרה נפרסו בישובי הסביבה. כוחות משטרה מיוחדים, כלבנים ואמצעים אווירים משטרתיים לוקחים חלק בחיפושים ובהבטחת בטחון התושבים."

דברי מפקד מרחב עמקים תת ניצב שמעון בן שבו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הבוקר (ב'), 06 בספטמבר 2021, כ"ט באלול תשפ"א, עם השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, בעקבות בריחת האסירים הביטחוניים.

רה"מ הדגיש, כי מדובר באירוע חמור המחייב מאמץ כלל מערכתי של כוחות הביטחון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים אודות מאמצי החיפוש אחר המחבלים, ויקיים התייעצויות בהמשך בהתאם לצורך."

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: ״לפנות בוקר עודכנתי על הבריחה מכלא ״גלבוע״. האירוע מתוחקר בשעה זו על ידי נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, שנמצאת בנקודת הבריחה. מחוז צפון במשטרת ישראל הקים חפ״ק סמוך לזירה ומפקד על המרדף והסריקות בסיוע צה״ל והשב״כ״.

שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר חיתוך מצב עם ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק ומפקד פקמ"ז אלוף יהודה פוקס.

שר הביטחון התעדכן במאמצים המודיעיניים והמבצעיים, והנחה על תגבור הכוחות במעברי הגבול והתפר, תוך מוכנות מבצעית לביצוע כל הפעולות הנדרשות לתפיסת המחבלים בשיתוף פעולה מלא עם שירות הביטחון הכללי וכלל גופי הביטחון.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי בהמשך היום תתקיים הערכת מצב נוספת.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "תנאי הכליאה המשופרים למחבלים והכניעה לדרישותיהם מחשש להסלמה, מנוצל על ידם לבריחה. השר לבטחון פנים עמר בר לב צריך להסיק מסקנות מהמחדל שקרה ולהתפטר".

ח"כ בן גביר הוסיף: "טוב מאוחר מאף פעם, תנאי הכליאה של המחבלים צריכים להיות נוקשים וכעת הזמן להחמיר בתנאי הכליאה, ליישם זאת לאלתר ולמנוע בזיון כמו שקרה פעם נוספת, או יותר פשוט לתמוך בחוק עונש מוות למחבלים שהצעתי ואז בטוח לא יברחו".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:54, יום שלישי (9.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה