ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

סוף עצוב: נקבע מותו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי

משמר הגבול מרכין את ראשו לזכרו של הלוחם סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפל בעת לחימה בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

בראל ז"ל התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום.

במהלך שירותו ביחידה ביצע בראל ז"ל קורס צלפים ושימש כצלף בימ"ס. הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית.

ביום שבת בתאריך 21.08.21 בפעילות של הלוחם בראל ז"ל בגדר בצפון רצועת עזה נתקל הכוח בירי משטח הרצועה ובראל ז"ל נפצע באורח אנוש. בראל ז"ל פונה למרכז הרפואי סורוקה.

לאחר כשבוע ימים שנלחם בגבורה על חייו תוך ניסיונות של הצוות הרפואי של סורוקה להצלת חייו, נקבע מותו.

בראל ז"ל בן 21 בנופלו תושב באר יעקב, הותיר אחריו אמא, אבא, שתי אחיות ואח.

יהי זכרו ברוך.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לבראל ז"ל: "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפל בהגנה על ביטחון ישראל. אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד. בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בראל צרורה בצרור החיים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״עצוב וכואב מאד את לכתו של לוחם מג״ב, סמ״ר בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. במהלך השבוע האחרון הייתי בקשר רציף עם אימו ניצה, ונשאנו עם העם בישראל תפילות להחלמתו. רעייתי מיכל ואני מחבקים את המשפחה ומשתתפים באבל הכבד על לכתו של בן יקר ואהוב. יהי זכרו ברוך.״

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "נשבר הלב. אני ורעייתי שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של בראל חדריה שמואלי, לוחם ביחידת המסתערבים של מג"ב שנפל בהגנה על המדינה. בימים האחרונים התפללנו יחד עם כל עם ישראל לרפואתו. קיווינו לנס, אך לצערנו הנורא מכל קרה. אנחנו מחבקים את יוסי וניצה ואת כל המשפחה. בראל נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה. לעולם לא נשכח את גבורתו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד."

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב(קובי) שבתאי: "בראל ז"ל היה לוחם במשך שנתיים, חמישה חודשים ותשעה ימים. שנתיים וחמישה חודשים לחם בטרור ובפשיעה ותשעה ימים נלחם על חייו. בראל ז"ל היה לוחם אמיץ עם יכולות פיקוד והובלה מרשימות שלא פעם סיכן את חייו למען ביטחון אזרחי ישראל. מפקדיו מספרים שהיו מתווכחים ביניהם עם מי הוא יצא לפעילות, כולם רצו אותו לצידם. תנחומים למשפחתו, למפקדיו ולחבריו לנשק שהיו במשך כל הימים האחרונים לצד מיטתו. בראל שרצה תמיד להיות בחזית, בחר לשרת ביחידת המסתערבים של מג"ב מתוך שליחות גדולה ואהבת המדינה. על ערכים אלו נמשיך לחנך דורות של שוטרים ולוחמים שינציחו את דרכו במלחמה העיקשת וחסרת הפשרות של משטרת ישראל בטרור ובפשיעה. יהי זכרו ברוך."

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "‏מתוך צער ויגון רב, אני משתתף בכאבה הגדול של משפחת חדריה – שמואלי על פטירת בנם הגיבור בראל הי״ד שנרצח בידי בני עוולה. בראל ז"ל איחד את כל העם בתפילות ובדמעות לרפואתו, והוא ייזכר כגיבור אציל נפש שמסר את נפשו למען עם ישראל. מן השמים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד. יהי זכרו ברוך".

ח״כ משה ארבל: ״בלב כואב ובצער גדול יחד עם כל אזרחי ישראל שמעתי על פטירתו של הלוחם בראל חדירה שמואלי השם יקום דמו. בראל הגן בגופו על ארץ ישראל. וגם בפציעתו הצליח לאחד את העם בתפילה ובתקוה דתיים חרדים מסורתיים וחילונים כאחד. יהי זכרו ברוך״

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "יחד עם רבבות עמך בית ישראל אנו מרכינים ראשנו בכאב עצום על נפילתו של הלוחם בראל אחיה חדריה שמואלי הי״ד. תפילותיהם של מאות האלפים יעמדו לזכותו, לזכות משפחתו ולזכות עם ישראל כולו. שנדע ימים טובים יותר."

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "אני מצר מאוד על מותו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי. בראל היה לוחם שנלחם עד הרגע האחרון במאבק על ביטחון המדינה ובימים האחרונים גם על חייו. אני שולח חיזוקים ותנחומים למשפחתו היקרה. ‏יהיה זכרו ברוך."

חבר הכנסת אופיר כץ: "בצער רב התבשרתי על מותו של לוחם מג״ב בראל חדריה שמואלי. פשוט נקרע הלב. יחד עם כל בית ישראל אני מבקש לחזק את המשפחה על האובדן והכאב הקשה. ה׳ יקום דמו."

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "הלב נשבר מהידיעה על מותו של בראל חדריה שמואלי ז״ל. ‏לוחם ואיש מיוחד שנלחם 9 ימים ארוכים בפצעים האנושים שספג מידי המחבל ברצועת עזה. ‏תנחומיי למשפחתו הדואבת, לכוחות משמר הגבול ולמשטרת ישראל. ‏יהי זכרו ברוך."

יו״ר סיעת העבודה רם שפע: "כואב ועצוב על פטירתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי. ‏תנחומיי להוריו ולכל משפחתו שאיבדו את היקר להם מכל. יהי זכרו ברוך."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "ברוך דיין האמת. בכינו, התפללנו וקיוונו להחלמתו. אך לצערינו הגיעה הידיעה המרה מבית החולים סורוקה על פטירתו של חייל צה"ל בראל חדריה שמואלי ז"ל ואני משתתף בצערה העמוק של המשפחה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הגיעה העת לנקמה. ממשלת ישראל חייבת להחזיר את ההרתעה ולגבות מהחמאס מחיר כבד. על בנט וגנץ להורות על חיסולו של מנהיג החמאס אסמאעיל הנייה עוד הלילה".

ח"כ קטי שטרית: "כואבת מאוד ומשתתפת בצער משפחת שמואלי על פטירתו של הלוחם בראל אחיה ז"ל. קיוויתי יחד עם כל עם ישראל לנס, אך לצערנו הנורא מכל קרה. אני מחבקת את יוסי ניצה ואת כל המשפחה. בראל אחיה ז"ל היה גיבור ישראל, שלא תדעו עוד צער. יהי זיכרו ברוך."

בארגון בצלמו אמרו כי "חובה לחסל את המחבל ולהרוס את ביתו! אנחנו משתתפים באבלה הכבד של המשפחה. בראל שמואלי נפל בהגנה על אזרחי מדינת ישראל וחובה עלינו לדאוג שמותו לא יהיה לשווא. אנחנו קוראים לשנות את הוראות הפתיחה באש בגבול עזה ולקבוע שכל מי שמתקרב לגבול מעבר לקו מסויים יחוסל. אנחנו קוראים למערכת הביטחון לדאוג להרוס את בית המחבל. בנוסף היות שהמחבל נמצא בעזה יש לבצע בו סיכול ממוקד במטרה להבהיר שדם יהודי אינו הפקר וכל מחבל ידע שדמו בראשו. אנחנו בטוחים שלו תינתן ההוראה למערכת הביטחון המחבל יחוסל כבר בקרוב."

מתורת לחימה נמסר: "הממשלה והפיקוד הבכיר שלא שינו את הוראות הפתיחה באש של הפצ"ר – לא יוכלו לרחוץ בנקיון כפם!

אנו כואבים את מותו של לוחם הימ"ס בראל שמואלי – ה' יקום את דמו הטהור. כולנו מחבקים ושולחים תנחומים למשפחת שמואלי היקרה, לחבריו ולמפקדיו של בראל הי"ד.

אך ימים ספורים לפני האירוע המביש בו הופקר בראל הי"ד בגבול עזה, פנינו יחד עם מעל 100 משפחות שכולות מפורום 'בוחרים בחיים' לרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי בעקבות הנחייתו לבכירים לפעול "להרגעת השטח", ולהפקיע סמכויות ממפקדים בשטח. התרענו על הסכנה לחיילי צה"ל עקב הוראות הפתיחה באש הקיימות מטעם הפצ"ר שרון אפק. דרשנו כי יאפשר לכוחותינו להגן על עצמם בכל האמצעים הדרושים אל מול המחבלים הערבים שתוקפים חיילים ואזרחים באבנים, סלעים, בקבוקי תבערה, מוטות ברזל, ושרפות.

התרענו כי מוטב שיבכו אלף אמהות של מחבלים, ולא תבכה עוד אמא ישראלית אחת. לצערנו, ממשלת ישראל והפיקוד הבכיר שלא שינו עד כה את הוראות הפתיחה באש – לא יוכלו לרחוץ כפם ולומר "ידינו לא שפכו את הדם".

אנו קוראים לרמטכ"ל: המלחמה על חיינו בארצנו עוד ארוכה ורבה. ועל כן, אחריותך כמי שהבטיח לעם ישראל צבא קטלני ומנצח לאפשר לדרג השטח להיות כזה. חיינו עדיפים על פני חיי מבקשי רעתנו. הענק לדרגי השטח את מלוא הגיבוי! "הקם להורגך – השכם להורגו!"

יהי זכרו של בראל הי"ד ברוך לעד.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:26, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה