ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

תיעוד: לוחם מג"ב נפצע אנוש מירי מחבל בעימותים בגבול עזה

לוחם מג"ב בן 21 תושב המרכז, נפצע אנוש מירי בגבול עזה והוא סובל מפציעת ראש קשה.

הירי בוצע ע"י קצין של יחידת "הריסון" של אירגון הטרור חמאס שהסגיר עצמו לידי חמאס.

מחבל מגבול עזה יורה לעבר לוחם המג"ב באקדח מספר כדורים דרך חרך ירי.

מאות מחבלים מפרי סדר פלסטינים התקהלו משעות אחר הצהריים בסמוך לגדר, בצפון רצועת עזה.

בשבוע האחרון נערכו בפיקוד הדרום להפרות הסדר, הגבירו כוננות ותוגברו בסד״כ ימ"ס מג"ב וצלפים מיחידות מיוחדות שהוצבו במרחב הגדר.

במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. לוחמי צה"ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים.

בעקבות ירי משטח רצועת עזה נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש, הלוחם פונה רכוב ומקבל טיפול רפואי בבית החולים.

בתמונה: קצין של יחידת "הריסון" של אירגון הטרור חמאס שהסגיר עצמו לידי חמאס.

כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו.

ניסיון חטיפת הנשק.

הפרות הסדר נמשכו כשלוש שעות וכלל המפגינים פוזרו.

מקרות האירוע המפכ"ל מקיים הערכות מצב עם גורמי הביטחון וצה"ל.

מדוברות מג"ב נמסר: "מוקדם יותר הערב, נפצע לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים בדרום באורח אנוש כתוצאה מירי בגדר הגבול בצפון רצועת עזה במהלך עימותים שהתרחשו על גדר הגבול.

הלוחם פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. נסיבות האירוע בבדיקה. הודעה נמסרה למשפחתו."

בעקבות פציעתו של חייל מג"ב ברצועת עזה השבת ולחוסר תגובתה של הממשלה על ירי הטילים, ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "ראשית אנו שולחים איחולי החלמה מהירה לחייל היקר שנפגע היום. לצערי, מה שקורה בשבועות האחרונים זו תוצאה ישירה של חוסר ההרתעה שקיים בשנים האחרונות ובמיוחד אחרי ״שומר חומות״. חוסר התגובה של הממשלה הנוכחית הוא חרפה. הממשלה חייבת להבין כי חוסר תגובתה משדר מסר חמור ביותר לפיו דמינו הינו הפקר. העיסוק במי מארגוני הטרור אחראי לפעולות הטרור אינו רלוונטי, ברצועת עזה ישנה כתובת אחת והיא חמאס! אני פונה אל ראש הממשלה ושר הביטחון: הגיבו בעוצמה רבה ללא כל שהות. לא להפציץ דיונות ריקות, אלא לפגוע בראש הנחש ולחסל את ראשי החמאס גם במחיר של הסלמה. הבטחתם שינוי משוואה מול ארגוני הטרור – זו העת לקיים את ההבטחה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב(קובי) שבתאי אמר בתגובה: "סוף שבוע רווי אירועים פלילים ברחבי הארץ אותם חוקרת המשטרה. לא נרפה עד שנפענח את הפשעים ונגיע לכל אותם העבריינים. במקביל, גם האירועים בגבול רצועת עזה מזכירים לנו את האתגרים הגדולים עמם מתמודדים שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל בכל הגזרות בהן הם פועלים. שוטרי משטרת ישראל, מבצעים פעילות שיטור קלאסית בערים וביישובים ברחבי המדינה, לצידם ישנם גם כוחות משטרה רבים שעוסקים יום יום בלחימה מול הטרור.

אנו לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה שרוצים לפגוע בנו ובביטחון אזרחי ישראל שלמענם אנו פועלים.

בשמי ובשם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, אני מאחל החלמה מהירה לסמ"ר ב', לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע הערב באורח אנוש מירי בגבול רצועת עזה. כל הגורמים הפיקודיים והמקצועיים מלווים ותומכים כעת במשפחתו."

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית): "כשלא מגיבים על ירי טילים לשדרות, שממשיכים עם הרפיסות ועם התפיסות המשפטיות הנואלות בשדה הקרב – מחבלים נאלחים מצליחים להתפרע באין מפריע בגדר הגבול ולפצוע לוחם. הגיע זמן ריבונות, תנו ללוחמינו לנצח!"

יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך: :רפואה שלמה לחייל שנפצע בעימותים בדרום. סומך על רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל שיגיבו בעוצמה בזמן ובדרך שנכונה לביטחון מדינת ישראל. "חִזְקוּ וְאִמְצוּ אַל תִּירְאוּ וְאַל תַּעַרְצוּ מִפְּנֵיהֶם כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ הוּא הַהֹלֵךְ עִמָּךְ לֹא יַרְפְּךָ וְלֹא יַעַזְבֶךָּ."
(דברים ל"א, ו').

ח"כ, תא"ל (במיל') מירי רגב, הליכוד: מאחלת החלמה מלאה ורפואה שלמה לחייל מג"ב שנפצע בגבול הרצועה. הרפיסות של בוש הממשלה בנט, גובה מאיתנו מחירים כבדים, חיזבאללה והחמאס מרימים את הראש, והתגובות לא מגיעות."

ח"כ אוריאל בוסו: ‏"מתפללים להחלמתו של לוחם מג״ב שנפצע באורח אנוש מאש מחבלים בגדר רצועת עזה,השקט של הממשלה תמורת הישרדות פוליטית, היא המחיר הכבד שמשלמים אזרחי ישראל בבריאות, בביטחון, ובכלכלה."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:31, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה