חדשות בארץ

‏כתבי אישום הוגשו נגד שלושה ערבים שיידו בקבוקי תבערה לגן משחקים ברמלה ב"שומר החומות"

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי מרכז כתבי אישום כנגד שלושה צעירים תושבי רמלה, אמג'ד חמד (20), עמראן אבו סרחאן (21) ואשרף אבו סרחאן (25) בגין קשירת קשר לפשע בנסיבות של מעשה טרור, הצתה בצוותא בנסיבות של מעשה טרור ופעולה או עסקה בנשק למטרות טרור, כל אחד על פי חלקו, זאת בין היתר, בעקבות ייצור ויידוי בקבוקי תבערה לעבר גן משחקים ברח' מסדה בעיר רמלה בעת מבצע "שומר חומות", כתוצאה מכך עלו באש מתקנים בגן ונגרם נזק רב למקום.

בימים שקדמו לביצוע, עסקו הנאשמים בייצור והכנת 15 בקבוקי התבערה וכן בשבירת בלוקים לאבנים קטנות במטרה ליידות אותם כלפי יהודים במסגרת אירועי הפרות הסדר שהתרחשו בשכונה.

חקירת האירוע שהוטלה על היחידה לחקירת פשעים במרחב שפלה בשיתוף שירות הביטחון הכללי הובילה לאיתורם ומעצרם של שלושת הנאשמים בביצוע המעשים: אמג'ד חמד, בן 20 מרמלה, אשרף אבו סרחאן, בן 25 מרמלה ועמראן אבו סרחאן, בן 21 מרמלה.

עם סיומה של חקירה הוגש כאמור לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד השלושה בעבירות של הצתה בצוותא בנסיבות של מעשה טרור ופעולה או עסקה בנשק למטרות טרור וכן בקשה להמשך מעצרם עד תום ההליכים נגדם.

האירועים המתוארים בכתבי האישום התרחשו במאי 2021 בעיצומה של מערכה צבאית בין מדינת ישראל לארגון החמאס ברצועת עזה, אשר כונתה מבצע "שומר החומות". במהלך השעות והימים שקדמו לאירוע המתואר בכתב האישום, היתה נתונה האוכלוסייה האזרחית במדינה תחת מתקפה של מאות רקטות. בה בעת התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן אזרחים יהודים וערבים.

על פי כתבי האישום, שהוגשו בידי עו"ד טלי קרת, שלושת הנאשמים תכננו ליידות אבנים לעבר יהודים במסגרת אירועי הפרות הסדר ולשם כך נפגשו במטרה לשבור בלוקים לאבנים קטנות כחלק מפעולות ההכנה. בהמשך היו השלושה חלק מחבורה אשר תכננה להכין ולהשליך בקבוקי תבערה לעבר יהודים במהלך גל ההתפרעויות. עמראן אבו סרחאן, ביחד עם אדם נוסף, רכשו דלק אשר באמצעותו ייצרו כ-15 בקבוקי תבערה אותם הסתירו באתר בנייה בעיר. שני הנאשמים הנוספים, אמג'ד חמד ואשרף אבו סרחאן הצטיידו בבקבוקי התבערה שהוכנו קודם לכן בידי חבריהם, והגיעו לגן המשחקים הסמוך לבית הכנסת ברחוב מסדה בעיר רמלה, המצוי בלב שכונת מגורים. השניים יידו את בקבוקי התבערה לעבר הגן ונמלטו מן המקום לאחר שאש החלה לבעור בצילייה שמעל גן המשחקים. תושבי השכונה שבתיהם סמוכים לגן הבחינו באש שאחזה בו ודיווחו על כך למשטרה ולמכבי האש.

אמג'ד חמד נאשם: בקשירת קשר לפשע בנסיבות של מעשה טרור ובהצתה בצוותא בנסיבות של מעשה טרור.

אשרף אבו סרחאן נאשם: בקשירת קשר לפשע בנסיבות של מעשה טרור ובהצתה בצוותא בנסיבות של מעשה טרור.

עמראן אבו סרחאן נאשם: בפעולה או עסקה בנשק למטרות טרור.

(צילום ארכיון)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:42, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה