בהנחיית המשטרה, חזר קו רכבת העמק לתנועה סדירה, ותנועת הרכבות שבה לסדרה ובהדרגה.
מרכבת ישראל נמסר שעבור נוסעי הרכבת שהתעכבו בגין האירוע, הופעל נוהל פיצוי אוטומטי, המופעל לעת עתה כפיילוט.
מועמד כחול לבן אבי ניסנקורן על השביתה ברכבת:
"נתניהו לחוץ מהחקירות ומחפש אשמים במחדלים שהוא מוביל ובכישלון המחפיר שלו ושל שר התחבורה בטיפול בתחבורה הציבורית בישראל. הוא יכול להאשים את כולם גם באי רכישת קרונות שהביאו לעומסי הענק ברכבת ובכך שעשור אחרי תחילת העבודות קו הרכבת לירושלים עדיין עוצר באמצע בנתב"ג- אבל שקרים לא יעזרו לו.
כל כהונתי כיו"ר הסתדרות לא אפשרתי פגיעה בנוסעים, מנעתי השבתה ברכבת שתשפיע על הנוסעים והכרעתי בצורה ברורה ונחושה לטובת אזרחי ישראל. עמדה זו גם הבעתי בפני ממלא מקום יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ארנון בר דוד, אך אני מודע לכך שהתערבות שלי תיתפס כהתערבות פוליטית. את המציאות אי אפשר להמציא- מחר בדו"ח מבקר המדינה נקרא כולנו על ההפקרות במערך התחבורה הציבורית ונדע את מה שכבר ברור לכל אחד- לנתניהו איכפת רק מנתניהו. בבחירות הקרובות זה האזרחים לפני הכל או ביבי לפני הכל".
השר ישראל כ״ץ: ״אני מגנה את השבתת הרכבות והפגיעה בציבור הנוסעים ומגבה את הנהלת הרכבת לנקוט בכל צעד חריף שידרש כדי להפסיק תופעות מסוג זה.
רכבת ישראל חייבת לעבור תהליך של ארגון מחדש כדי לשפר את השירות לנוסעים, עקב התרחבות פעילות הרכבת, ועל ועד העובדים לשתף פעולה עם תהליך זה ולא לנסות ולמנוע אותו.
שביתות ופגיעה בנוסעים הם דבר בלתי נסבל ולא נשלים עם חזרת תופעות מסוג זה, שנעלמו לאחר ביצוע הרפורמה ברכבת לפני שנים.
חבל שיו״ר ועד העובדים גילה אדרי לא למדה ולא הפנימה את הלקח מהסיבוב הקודם- כאשר נשלחה הביתה לאחר שניסתה למנוע את ארגונה מחדש והתפתחותה של חברת הרכבת.
השר כ״ץ הוסיף: ״חבל שאנשיו של אבי ניסנקורן בהסתדרות נותנים ידם לעיצומים ולא מונעים את השביתות והפגיעה בנוסעים.״