חדשות בארץ

‏בנט בפתח ישיבת הממשלה: "מי שמתחסן מדבק פחות, ההפגנות מול ביתי לא ינצחו את המגפה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס בפתח ישיבת הממשלה להפגנות נגדו בסוף השבוע: "נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לאחרונה לתופעת אי ההתחסנות, ואני מצטט: "מיליוני אמריקאים עדיין לא מחוסנים ולא בטוחים, ובגלל זה הקהילות שלהם בסכנה, החברים שלהם בסכנה, והאנשים היקרים להם מכל בסכנה".

דבריי לציבור ביום חמישי עוררו הדים, אך צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן – עוד לא התחסנו.

ובכך, הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של כלל אזרחי ישראל בסכנה.

העובדות המדעיות הן ברורות: מי שמתחסן חולה פחות. מי שמתחסן מדביק פחות. אי התחסנות מסכנת אתכם ומסכנת את האהובים שלכם, במיוחד המבוגרים.

לכן, אני קורא לכולם, במיוחד לצעירות ולצעירים, לתלמידות ולתלמידים לקראת שנת הלימודים – צאו עכשיו להתחסן.

ראיתי את ההפגנות מחוץ לביתי ביום שישי.
זה לגיטימי כמובן, אבל ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, ההתחסנות כן תנצח".

דבריו המלאים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה:

"בוקר טוב, פתחנו את השבוע עם בשורה שחיממה את הלב של כל עם ישראל. אתמול הביאה אבישג סמברג כבוד לאומי למדינת ישראל, עם זכייתה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו, כבר ביומה הראשון של האולימפיאדה.

שוחחתי הבוקר עם אבישג והיא סיפרה לי שרוב הזמן החיים זה לא זוהָר, אלא עבודה יומיומית קשה ומתסכלת, שבדרך למדליה היו אינספור רגעים של אכזבות, כישלונות, נקודות שבירה וקימה מחדש. כבר 13 שנים אבישג מתאמנת כל יום, לפחות 6 שעות ביום.

המסר לכל נערה ונער בישראל, והאמת שגם לנו המבוגרים הוא שכדי לממש את חלומכם צריך מאמץ והתמדה. מי שרוצה להיות מדענית או אלופה בשחייה, מי שרוצה להתקבל לסיירת או להצליח בסטארט אפ – חייב להתאמץ, להתגבר על כישלונות, ולהתמיד. אבישג לימדה את כולנו שאין כוכב נולד, יש כוכב מתאמץ.

בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל, אני רוצה לברך את אבישג ואת כל הספורטאים ולאחל להם הצלחה בהמשך האולימפיאדה.

ביום חמישי כינסנו את קבינט הקורונה וקיבלנו שורה של החלטות במטרה להתגבר על מגיפת הדלתא, תוך שמירה על שגרת החיים והפרנסה בישראל.

הדרך הכי קלה הייתה יכולה להיות לחזור למדיניות אקורדיון הסגרים – שסוגרים ופותחים, סוגרים ופותחים. אבל זו לא הדרך הנכונה.

הפעם אנו מתעקשים לשמור על הפרנסה, על הכלכלה, על החינוך ועל החירות של אזרחי ישראל, דרך עטיית מסכות, דרך שמירה אדוקה על המבוגרים והפגיעים, ודרך התחסנות.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לאחרונה לתופעת אי ההתחסנות, ואני מצטט: "מיליוני אמריקאים עדיין לא מחוסנים ולא בטוחים. ובגלל זה הקהילות שלהם בסכנה, החברים שלהם בסכנה, והאנשים היקרים להם מכל בסכנה".

דבריי לציבור ביום חמישי עוררו הדים, אבל צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן – עוד לא התחסנו, ובכך, הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של כלל אזרחי ישראל בסכנה.

אני יכול להבין את מי שחשש להתחסן בתחילת הדרך, כשהכל עוד היה חדש ולא עם הרבה ניסיון. אבל עכשיו, כשלמעלה ממיליארד אנשים בעולם כבר התחסנו, ובכל המדינות רואים שזה מאוד יעיל ובטוח, הגיע הזמן לעשות את הצעד הנוסף – לצאת ולהתחסן.

העובדות המדעיות הן ברורות: מי שמתחסן חולה פחות, מי שמתחסן מדבק פחות. אי ההתחסנות מסכנת אתכם ומסכנת את האהובים שלכם, ובמיוחד את המבוגרים.

לכן, אני קורא לכולם, במיוחד לצעירות ולצעירים, לתלמידות ולתלמידים לקראת שנת הלימודים – צאו עכשיו להתחסן. רק ביחד, עם ערבות הדדית וסולידריות – ננצח את המגיפה.

ראיתי את ההפגנות מחוץ לבית שלי ביום שישי, זה כמובן לגיטימי, אבל ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, ההתחסנות כן תנצח.

מאוחר יותר היום אנחנו נקיים ישיבה לקראת פתיחת שנת הלימודים. שרת החינוך ושר הבריאות יציגו את התכנית לפתיחת המערכת ב-1 בספטמבר.

כאמור, ככל שיותר הורים ידאגו עכשיו, בקיץ, לחסן את ילדיהם, כך פתיחת שנת הלימודים תהיה חלקה יותר וטובה יותר.

בשבוע שעבר התייחסתי כאן למשבר האקלים העולמי. המשבר חונה גם לפתחנו וציינתי כי גם אנחנו נפעל בנושא. חברים, משבר האקלים הוא אמיתי, ואנחנו פועלים.

אנו מאשרים היום בממשלה החלטה תקדימית שתעביר בהדרגה את מדינת ישראל לכלכלה דלת-פחמן, עם הסתכלות ארוכת טווח על עתיד המדינה. היעד שלנו הוא שעד שנת 2050 ישראל תהיה בכלכלת דלת פחמן וכלכלה משגשגת, מה שישמור לנו על ארץ ישראל יפה, וישמור על עתיד ילדינו, נכדנו וניננו.

בהובלה של השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, יחד עם שרי האוצר, החוץ, האנרגיה, התחבורה, הכלכלה והפנים, אנחנו מציבים לעצמנו יעדים ואסטרטגיה לאומית למעבר למשק נקי, יעיל ותחרותי.

בכך ישראל מתייצבת בשורה אחת עם שאר המדינות המפותחות בעולם. אני מברך את כל השרים הרלוונטיים על הפעילות הזאת.

בכלל, העבודה המשותפת הטובה של השרות והשרים בממשלה הופכת להיות סימן ההיכר של ממשלת האחדות שלנו. אנחנו מוכיחים – אפשר לעבוד יחד. אפשר להדגיש את המכנה המשותף ולקדם אותו. אפשר לפעול מתוך ערבות הדדית. אנחנו נמשיך בכל הכוח לעבוד בשביל אזרחי ישראל, גם השבוע – ביחד".

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 13:28, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה