ניוז
ניוז 360 news

דעות ופרשנויות, חדשות בארץ

העברת מעונות היום למשרד החינוך: מסע יחצני מובהק של שרת החינוך – בשורה לגיל הרך? אין!

משרד החינוך בראשות שאשא ביטון מיהר להודיע על "הבשורה", תקווה חדשה עמדה בהתחייבויות הפוליטיות בפני הציבור להחיל חוק חינוך חובה לגיל הרך – לשמור על רצף חינוכי.

האמנם? בואו נעשה סדר. אין חוק ואין חובה.

ההסכם כולו מתקמט לנושא אחד בלבד. יוגדל הפיקוח על מעונות היום. מלבד זה ש"הפיקוח" תכליתו לבדוק העדר עבר פלילי לעובדת בלבד, הוגדל כבר ע"י משרד הרווחה, כותרות אמרנו.

שורש בעית חסרי הישע בגיל הרך ? מטפלות !

מתכבדת גב' ביטון להסביר לנו, מה מצפה כב' השרה ממטפלת שעובדת 9 שעות ביום במשך שנה שלמה ללא חופשות בשכר 29.90 לשעה?

כיצד יגיע חומר אנושי איכותי ומוכשר ברמה מינימום של גננת למעונות היום?

כיצד מטפלת שפויה ככל שתיהיה תישאר כזו?

תסביר לנו השרה היכן הקשר בין חינוך שווה לילדים לא שווים כאשר ההחלטה איזה ילד/ה יתקבל למסגרת נעשית ע"י וועדות קבלה ממוחשבות ללא רגש, חשיבה, אמפטיה. כאילו מדובר במלאי מוצרים במחסן.

איך מתחבר חינוך לילד/ה כאשר הילדים הינם מוצרים בסופר ועל כל ילד/ה מודבק תעריף שונה
כאשר הסבסוד והזכאות למימון נקבעים לפי שעות העבודה של האם ושכר הברוטו של ההורים?
ואם האבא בכולל אין חוק חינוך, פג תוקף המוצר!

האם המשרד חשב למצא פתרון לילדים הרבים שנזרקו מוועדות קבלה למעונות פרטיים ללא פיקוח?

מה בכלל מתכוונת השרה לעשות בנושא המעונות ללא פיקוח?

איך השרה ומשרד כה רציני כמשרד החינוך מתקבלת החלטה חד צדדית כאשר 100 אחוז ממפעילי המעונות הינם תאגידים בבעלות פרטית, ולא בבעלות המדינה?

לשם ההמחשה מעונות היום הינם מקבילים למד"א המופעלת ע"י עמותה פרטית ולא ע"י המדינה (אמנם היא כפופה למשרד הבריאות)
כמו משטרת ישראל וכיבוי אש.

מפעילי מעונות היום יכולים לפעול כנגד ו/או למצא דרכים עוקפים להחלטה לא ברורה זו.
לא מן הראוי לקרא להם לשמוע ולשתף בהחלטה כה חשובה?

גברת שאשא אולי אינך יודעת כי ההשכלה / המקצועיות של המפקחות באגף מעונות יום מסתכמות במגיני אצבעות ואישורי תזונאית במקרה הטוב.

הידע של פקידי הרישוי / האגף נמצא עדיין בהליך למידה איך לקרא היתר בניה. כך שלהכשיר שם את הצוות שיבין עניין יקח לך לפחות שנה.

לפחות זה החלק הטוב גם לכם מגיע להנות איתם קצת.

תקוותי שה-200 מליון ש"ח לא נלקחו להחיות את תקווה אבודה שלא עוברת אחוז חסימה.

חסרי הישע ללא ישע, רק פשע !

(צילום: דוברות הכנסת)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
פיני
פיני
לפני 3 שנים

בשנה הקרובה ששה ביטון, לא תהיה שרת החינוך כי מפלגתה תיעלם מהמפה

שטות
שטות
לפני 3 שנים

היום – כביכול הסבסוד והזכאות למימון נקבעים לפי נתונים אישיים "פר משפחה"
אם זה יהיה במשרד החינוך – אז הם לא יודעים להתעסק עם אחד אחד באופן פרטי רק באופן כולל. כך הסבסוד יהיה לפי אשכול הרשות (לא משנה באיזו שכונה אתה גר וכמה כסף יש לך או אחים) כל הילדים מקבלים אותו דבר (נשמע שוויוני? )
אבל ממש לא, ראו את הצהרונים שעברו למשרד החינוך – האם הם מפוקחים יותר, איכותיים יותר? האם הם זולים יותר.
ברחובות או פתח תקווה שהן אשכול 7 – הסבסוד הוא לכל ילדי העיר ללא אבחנה של 200 ש"ח כאשר העלות היא 650 ש"ח זה אומר שנשאר לנו לשלם 450 ש"ח לחודש לילד אחד בצהרון (בתמ"ת קיבלנו על כל ילד 400 ש"ח כאשר העלות היתה 500 ש"ח, אז שילמנו רק 100 ש"ח)
ובגנים אין בכלל סבסוד. רק בבתי הספר.
באשדוד יש גם בגנים – אבל נראה לך שנכון לשלם על צהרון 350 ש"ח לילד בחודש? במקום 180 ש"ח (כי הסבסוד עכשיו הוא רק 300 ש"ח) ובעבר היה לנו 400 ש"ח).
בקיצור – לא מומלץ!

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:34, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה