חדשות בארץ

תיעוד: ביתו של המחבל שרצח את יהודה גואטה הי״ד בצומת תפוח נהרס הלילה

למרות לחץ עצום של השמאל הקיצוני כולל שני עתירות לבגץ ושני צווי ביניים דחופים: כוחות צה"ל הרסו הלילה (ד') את ביתו של המחבל מונתצר שלבי בכפר 'תורמוסעיא' שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין״.

רגע הריסת הבית.

המחבל ביצע את פיגוע הירי ב-2 במאי 2021 בצומת תפוח, בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו שני אזרחים ישראלים נוספים.

ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ ב-ׁ23 ביוני 2021.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

משפחת גואטה נמסר: "משפחת גואטה ומחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו מברכים את כוחות הביטחון, צה"ל ושב"כ וכן את מחלקת בג"ץ והשופטים אשר עמדו מול ארגוני השמאל אשר עשו כל שלאל ידם כדי לפגוע ביכולת ההרתעה של צה"ל.

ארגונים אלו לא בחלו בשום אמצעי, החל מעתירות אוטומטיות מצד המחבלים נגד צה"ל בניצוחה של עו"ד לאה צמל, וכלה בניסיון להפעיל את ארצות הברית נגד ביטחונה של ישראל. אין ספק שעמידתן של מערכת הביטחון ומערכת המשפט מול ניסיונות אלו מחזקת את יכולת ההרתעה כלפי מחבלים פוטנציאליים ומגבירה את ביטחון אזרחי ישראל."

אלון שוורצר ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו" מסר כי "הריסת בית המחבל היא צעד הכרחי כחלק מחבילת ההרתעה הנדרשת לצמצום פיגועי טרור. אנו מחזקים את כוחות הביטחון שביצעו את ההריסה וקוראים לממשלת ישראל להורות בפעם הבאה להרוס את בתי המחבלים עוד טרם יוגשו עתירות בנושא ואם יש צורך לאפשר זכות עתירה בדיעבד. במקביל על הממשלה לפעול נגד המימון הממשלתי הזר לארגונים השתולים כמו המוקד להגנת הפרט שמגישים עתירות סדרתיות נגד מדיניות הביטחון של ישראל, דוחים או מביאים לביטול את צעדי ההרתעה ובכך פוגעים הלכה למעשה במאבק בטרור".

מארגון בצלמו שמוביל את המאבק למען הרס בתי מחבלים נמסר: "הרס בית מחבל זהו מעשה של זכויות אדם. אנחנו מברכים את ראש הממשלה שלא נכנע ללחץ הבינלאומי ואישר באופן מלא את ההרס. אנחנו קוראים לראש הממשלה להמשיך לקדם מדיניות זו ולהורות על הרס בתי הפלסטינים שרצחו את יגאל יהושע. אנחנו נמשיך לוודא שהמאבק בטרור ימשך במלא העוז והעוצמה."

‏שגרירות ארה"ב בישראל יצאו בהודעת גינוי אחרי הריסת הבית: "קריטי שכל הצדדים ימנעו מצעדים חד צדדיים המחמירים את המצב – אין להרוס ביתה של משפחה שלמה בגין מעשיו של אדם אחד".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:17, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה